جنین از چند هفتگی صداها را می شنود؟ مراحل تکامل شنوایی جنین

منبع: زیت نت

14

1401/8/19

12:58


زیت نت : شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک جنین از چه زمانی قادر است صداها را درک کند….

جنین از چند هفتگی صداها را می شنود؟ مراحل تکامل شنوایی جنین

زیت نت : شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک جنین از چه زمانی قادر است صداها را درک کند. در واقع جنین از چند هفتگی به بعد می تواند صدا را بشنود؟ خیلی خوب است که می خواهید کودک خود را با خواندن و موسیقی آشنا کنید! هر دو برای رشد سالم مغز مهم هستند.

هنگامی که آنها به دنیا می آیند، نه تنها صدای شما بلکه موسیقی و کتاب های آشنا – می توانند در واقع برای آنها آرامش ایجاد کنند. فقط به خاطر داشته باشید که تا زمانی که فرزندتان متولد نشده باشد، نمی توانید چیزی به او بیاموزید. بیشترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را با آهنگ ها یا کتاب های خاصی آشنا کنید.

چه زمانی جنین قدرت درک صدا را دارد؟

جنین انسان از حدود ۱۷ تا ۱۸ هفتگی بارداری توانایی درک صدا را پیدا می کند در ابتدا تنها صداهایی را می شنود که در حفره شکم ممکن است برایش وجود داشته باشد مثل ضربان قلب مادر یا صدای حرکات روده ای را احساس کند.

جنین از چند هفتگی به صداهای محیط واکنش نشان می دهد؟

از حدود ۲۴ هفتگی جنین در شکم مادر به صداهای بیرونی واکنش نشان می دهد. به خصوص به صدای صحبت کردن مادر. از حدود ۲۷ تا ۲۹ هفتگی به نظر می رسد که جنین صداهایی که در محیط وجود داشته باشد را می شنود . به عبارتی دیگر از ۲۷ هفتگی به بعد،به طور مثال اگر در محیطی که مادر وجود دارد موسیقی پخش شود جنین آن را می شنود.
در زمان فولترم یعنی زمانی که جنین حدودا ۳۸ تا ۴۰ هفته می شود توانایی شنوایی جنین در حد یک انسان بالغ است . به عبارتی جنین انسان با
بلوغ کامل شنوایی به این دنیا می آید.
چیزی که خیلی مهم است در مورد این قضیه این است که در دوران جنینی و ۴ سال اول زندگی سیستم عصبی و سیستم شنوایی کودک توانایی بسیار زیادی برای تغییر با محرک هایی که دریافت می کند دارد. به عبارتی هرچه در این دوران کودک بیشتر در معرض صداهای متنوع تر، صداهایی با طیف فرکانسی بیشتر باشد این باعث می شود که سیستم درک شنیداری‌اش تکامل بهتری پیدا می کند.

جنین از چند هفتگی به بعد صداها را می شنود؟

بعضا گفته می شود که حتی از هفته ۲۷ به بعد که جنین صداهای محیط را می شنود شاید بد نباشد که مادر موسیقی هایی را که رنج فرکانسی خوبی دارند مثل موسیقی های کلاسیک یا سمفونیک گوش دهد و این باعث می شود که کمک کند که تکامل شنیداری کودک بهتر انجام شود. لازم به ذکر است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سر و صدای بلند ممکن است باعث کم شنوایی در کودک شود.

جنین از چند هفتگی صداها را می شنود؟

جنین از چند هفتگی صداها را می شنود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو