عادت دادن کودک به صندلی ماشین

عادت دادن کودک به صندلی ماشین


منبع: بیتوته

20

1401/8/20

05:09


هنگامی که کودک تان در ماشین جایی برای نشستن نداشته باشد و باید دائما او را در بغل نگه دارید ممکن است کلافه شوید. در ضمن این کار می تواند خطرات بسیاری نیز برای فرزندتان داشته باشد. یکی از این دغدغه های والدین شیوه عادت دادن کودکان به صندلی ماشین کودک و پس از آن خود صندلی اتومبیل ها است.

عادت دادن کودک به صندلی ماشین



چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم,عادت دادن کودک به صندلی ماشین,نحوه عادت دادن کودک به صندلی ماشین

چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم

 

چطور کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم؟

هنگامی که کودک تان در ماشین جایی برای نشستن نداشته باشد و باید دائما او را در بغل نگه دارید ممکن است کلافه شوید. در ضمن این کار می تواند خطرات بسیاری نیز برای فرزندتان داشته باشد. یکی از این دغدغه های والدین شیوه عادت دادن کودکان به صندلی ماشین کودک و پس از آن خود صندلی اتومبیل ها است.

شیوه عادت دادن نوزادان و کودکان به صندلی ماشین 

- نخست انتخاب صندلی ماشین کودک اهمیت دارد، امنیت و سلامت کودک در درجه اول از هر چیز دیگری مهم تر است. هر صندلی ماشین کودک، باید کودک را در ماشین ایمن و سلامت نگه دارد تا کودک به هیچ وجه حس نا آرامی روی صندلی خود نداشته باشد.

 

-  رعایت به مسائل ایمنی صندلی خیلی با اهمیت است، والدین باید پیش از نشستن کودک خود روی صندلی قفل و کمربند آن را کنترل کرده باشند.

 

- برای ایمنی هرچه بیشتر بچه ها، سر کودک باید تا حداقل یک سانتی متر از اطراف صندلی فاصله لازم را داشته باشد.

 

- اصلا کودک خود را در شرایطی که زمانی طولانی سر او در صندلی مخصوص یا صندلی ماشین بدون حرکت روی یک نقطه ثابت مانده بود، تنها نگذارید.

 

- کودک شما باید این قانون را از سوی والدین خود قبول کند که هر وقت وارد اتومبیل شد روی صندلی مخصوص خود بنشیند تا در آینده بتواند به نشستن روی صندلی خود اتومبیل عادت کند.

 

چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم,چگونه کودک را به نشستن در صندلی ماشین عادت دهیم

عادت دادن کودک به صندلی ماشین

 

-  همه چیز به قانون وضع شده به وسیله والدین خود بستگی دارد هر چقدر لحن شما قاطع اما در عین حال صمیمی و ملایم و به دور از هر گونه خشونت باشد ثبات آن پایدارتر و نتیجه دارتر خواهد بود.

 

- برای اینکه اجرای قانون نتیجه بدهد پای خلاقیت و مهارت به میان می آید، چون قبول کردن این عادت نخست برای کودک دشوار و طاقت فرساست توصیه ما به شما این است این کار با یک پاداش خوب همراه باشد. این پاداش می تواند خرید یک اسباب بازی مورد دلخواه او و یا اسباب بازی که از قبل قول خرید آن را داده بودید باشد.

 

- توجه داشته باشید پاداش دادن با باج دادن فرق دارد. کودکان خیلی باهوش هستند. اجازه ندهید آن ها این پاداش را به عنوان باج گرفتن از شما حساب کنند تا وقتی که هر شرایط در نظر آنان بر وفق مراد نبود  بتوانند سو استفاده کنند.

 

چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم,عادت دادن کودک به صندلی ماشین,چند راه برای عادت دادن کودک به صندلی ماشین

نحوه عادت دادن کودک به صندلی ماشین

 

- می توانید به جای پاداش از شیوه های سرگرم کننده که جایگزین بهتری نیز نسبت به پاداش است استفاده کنید. همین عامل سبب می شود ساعت های طولانی که کودک روی صندلی ماشین نشسته زودتر بگذرد و برای او کسل کننده  و دشوار محسوب نشود.کارهایی مانند:

 

- قصه خوانی کتاب داستان و شعر به وسیله بزرگترها در ماشین

- بازی کردن کودک با اسباب بازی اش

- گوش دادن به موسیقی مورد دلخواه او

 

استفاده از آویز در ماشین: در این شیوه والدین کودک یا پرستار کودک یک ردیف طولانی زنجیر پلاستیکی مخصوص کودکان را از یک سمت صندلی عقب به سوی دیگر آن وصل می کنند. هر بار که سوار ماشین می شوید با گیره اسباب بازی های جدید ، سبک و نرمی را به آن متصل کنید. اطمینان پیدا کنید این اسباب بازی ها بی خطر هستند و حواستان باشد که موقعی که در حال رانندگی هستید ، شل نشوند.

 

استفاده پوستر ویژه کودکان: این پوسترها اغلب مشکی ، سفید ، قرمز و رنگ های اصلی پررنگ هستند. برخی از آنها حتی جایی دارند که از آنجا می توانید تصویر پوستر را عوض کنید.

 

استفاده از آفتابگیر برای پنجره خودرو: چنانچه علت بی قراری کودک تابش نور آفتاب به صورتش می باشد ، از آفتابگیر بر روی شیشه کنار صندلی کودک استفاده کنید.

 

چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم,عادت دادن کودک به صندلی ماشین,چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم

چند راه برای عادت دادن کودک به صندلی ماشین

 

چطور از سلامت فرزندتان در صندلی ماشین خود اطمینان پیدا کنیم؟

مطمئن شوید که صندلی همه الزامات ایمنی را برآورده می کند

صندلی های موجود در بازار امروز باید استاندارد های ایمنی اولیه را رعایت کنند. بنابراین اگر نو می خرید فقط اطلاعات که اطلاعات کلیدی مثل تاریخ انقضای صندلی ماشین (که روی خود صندلی قرار دارد) را بررسی کنید و به دستورالعمل های سازنده پایبند باشید. چنانچه از صندلی ماشین شما قبلاً استفاده شده بود (حتی به وسیله یک خواهر یا برادر بزرگتر)، به دنبال تاریخ انقضا باشید تا اطمینان پیدا کنید که هنوز استفاده از آن بی خطر است.

 

به کودک استراحت دهید

در سفر های طولانی هر دو ساعت یکبار حرکت کنید تا کودک بتواند پاهایش را دراز کند،به او شیر بدهید و پوشکش را عوض کنید.

 

غذا و نوشیدنی ندهید

هر دو می توانند خطر خفگی به وجود آورند. بین وعده ها را برای وقتی که به خانه می رسید ذخیره کنید یا در طی سفر های طولانی تر آن ها را به صورت پوره بدهید.

 

از صندلی ماشین در بیرون از اتومبیل استفاده نکنید

صندلی های ماشین نباید به عنوان جایی برای چرت زدن یا خوابیدن در بیرون از ماشین  استفاده شوند.

 

لباس زیاد تن کودک نکنید

یک پتو یا کت روی تسمه های کمربند کمان دار بیاندازید. کت های ضخیم، لباس های کلفت یا لایه های سنگین می توانند در زمان تصادف فشرده شوند و سبب شل شدن بند های صندلی شوند و کودک شما را در معرض صدمه قرار دهند.

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو