مهم ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و ایمنی نوزاد چیست؟

منبع: تاپ ناز

4

1402/5/13

18:21


خرید سیسمونی نوزاد جذاب‌ترین کاری است که پدر و مادر در طول زندگی خود انجام می‌دهند. هر کودک برای خواب و استراحت به وسایلی نیاز دارد که والدین باید مطابق با سبک زندگی و بودجه خود برای کودکشان تهیه کنند. بین اقلام سیسمونی، خرید برخی از وسایل اهمیت بیشتری دارد. لوازمی که آسایش خواب و استراحت و ایمنی کودک را تامین می‌کنند، جز ضروری‌ترین اقلام سیسمونی هستند که توصیه می‌شود حتما آن را برای کودک خود خریداری کنید. اما سوال اینجاست که برای کودک چه وسایلی بخرید و اقلام موردنیاز را از کدام فروشگاه تامین کنید؟ ما در این مطلب به شرح مهم‌ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و‌ ایمنی نوزاد پرداخته‌ایم و در انتها فروشگاهی معتبر برای خرید سیسمونی را معرفی کرده‌ایم.

مهم ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و ایمنی نوزاد چیست؟

صندلی ماشین؛ ضروری‌ترین اقلام سیسمونی برای تامین امنیت نوزاد

پدر و مادر از زمانی که فرزندشان متولد می‌شود، همواره به ایجاد شرایط ایمن برای نوزاد می‌اندیشند. کودکان در ابتدای زندگی نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و به‌دلیل نداشتن آگاهی از خطرات، گاهی باعث آسیب رساندن به خودشان می‌شوند. پس پدر و مادر باید با لوازم مراقبتی سیسمونی شرایط امنی را برای کودک ایجاد کنند. صندلی ماشین یکی از وسایل ایمنی کودک است که در سفرهای شهری و جاده‌ای امنیت کودک را در مقابل تصادفات را تضمین می‌کند. صندلی ماشین متناسب با قد، وزن و سن کودک طراحی می‌شود تا بیشترین میزان محافظت از سر، گردن و اندام‌های حیاتی را داشته باشد.

صندلی خودرو شامل سه مدل قابل حمل، بوستر و‌ کریر می‌شود که برای کودکان زیر ۱۰ کیلوگرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک صندلی خودرو مناسب باید تحمل وزن کودک تا یک سالگی را داشته باشد و از تشکی ارگونومیک برای استفاده طولانی مدت کمک گیرد. همچنین کمربندی که در صندلی ماشین طراحی شده است، باید به صورت ۵ نقطه‌ای باشد تا دو نقطه از اتصال‌ها دست‌ها و سه نقطه دیگر پاها و کمر را پوشش دهند. نکته مهم دیگر این است که صندلی خودرو باید به نشان استاندارد اروپا مجهز باشد و همراه با گواهی‌های استاندارد جهانی عرضه شود.

گهواره؛ تجربه خواب راحت و آسوده برای نوزاد

والدین در کنار آموختن نکات نگهداری کودک باید به تهیه وسایل خواب نوزاد توجه داشته باشند. گهواره یکی از اقلام سیسمونی است که شرایط امن و راحتی را برای کودک فراهم می‌کند. اگر سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی بزنید، با انواع تخت و گهواره نوزاد روبه‌رو می‌شوید که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. کودک تا سن ۶ ماهگی هنوز درکی از دنیای واقعی پیدا نکرده است؛ براین اساس باید برای او شرایطی ایمن همچون رحم مادر فراهم شود تا خواب راحت‌تری را تجربه کند. گهواره از وسایلی است که با تکان‌های منظم به شبیه‌سازی شرایط پیش از تولد کمک می‌کند.

گهواره‌ها در اشکال و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. بهترین گهواره در واقع مدلی از «تخت کنار مادر» است که به‌صورت متحرک تولید می‌شود. ابعاد گهواره برای کودکان تا سن ۲ سالگی در نظر گرفته شده است؛ اما تخت‌های کودک حتی می‌توانند تا نوجوانی فرزند مورد استفاده قرار گیرند. پدر و مادر می‌توانند در ابتدای تولد نوزاد یک گهواره یا تخت کنار مادر گهواره‌شو خریداری کنند که قابلیت اتصال به تخت والدین را دارد و رسیدگی به کودک در طول شب را آسان می‌سازد.

مهم ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و ایمنی نوزاد چیست؟

تخت خواب نوزاد؛ تامین آسایش خواب کودک از بدو تولد

والدین تا سن ۲ سالگی فرزندشان باید به‌صورت ۲۴ساعته از او مراقبت کنند، تخت کنار مادر گزینه‌ای است که رسیدگی به کودک در هر لحظه از خواب و استراحت را فراهم می‌کند. برخی ازتخت‌های کنار مادر به شکل تخت و پارک ساخته شده‌اند که ایمنی کودک را نه‌تنها در خواب بلکه در هنگام بازی نیز فراهم می‌کنند. تخت و ‌پارک زمان کمتری برای استفاده دارد و معمولا نهایت استفاده از آن تا ۲ سالگی کودک است. در کنار تخت‌های کنار مادر، تخت‌های کودک و نوجوان قرار دارند که پس از 2 سالگی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تخت نوزاد اگر به‌درستی انتخاب نشود خطراتی را ایجاد می‌کند. درصورتی‌که فاصله میله‌های تخت زیاد باشد، امکان سقوط کودک از روی تخت وجود دارد. از این رو باید تخت خوابی را انتخاب کنید که به گارد و حفاظ ایمنی مجهز شده است و مواد اولیه استفاده شده در آن از متریال مرغوب باشد. تجربه ثابت کرده است که با وجود ملزومات ایمنی خواب، کودکان با آرامش کافی به خواب و استراحت می‌پردازند.

کریر؛ صندلی و نخت خواب قابل حمل نوزاد

کریر نوزاد که به انگلیسی infant car seat خوانده می‌شود، یکی از اقلام سیسمونی است که مهم‌ترین وسیله برای حمل و خواب نوزاد تا سن۶ ماهگی شناخته می‌شود. کریرها نوعی از صندلی ماشین نوزاد هم به حساب می‌ایند که به چند حالت مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوزاد تا سن ۶ماهگی بیشتر ساعات روز را در خواب به سر می‌برد. از این رو حتی اگر در سفر و گردش شما را همراهی کند، به یک محل مطمئن برای خواب نیاز دارد. پس در درجه اول باید برای فرزند خود یک کریر تهیه کنید که حتی اگر به خواب رفت، محیطی همچون تخت خواب برای او فراهم باشد.

هنگام خرید کریر در کنار توجه به سلیقه شخصی و استفاده از پارچه‌های ضدحساسیت و ضد تعریق باید به استحکام و مقاومت کریرتوجه داشته باشید. روی بدنه کریرهای استاندارد یک علامت E حک شده است که نشان از دریافت گواهی ضمانت کیفی دارد. در بخش داخلی کریرها از کمربند ایمنی ۵ نقطه‌ای کمک گرفته می‌شود که از سر، پا، دست و اعضای حیاتی کودک محافظت می‌کند. به این ترتیب چه کریر را حمل کنید و چه همچون صندلی ماشین مورد استفاده قرار دهید، امنیت کودک را فراهم می‌کند.

مهم ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و ایمنی نوزاد چیست؟

هنگام خرید کریر به ارگونومیک بودن تشک و دسته توجه داشته باشید

تشک کودک باید متناسب با ارگونومی بدن نوزاد ساخته شده باشد تا کودک در آن احساس راحتی کند. از سوی دیگر طراحی دسته کریر باید به‌گونه‌ای باشد که دست حامل کریر خسته نشود و او را با مشکل حمل مواجه نکند. برای سهولت استفاده و محافظت از پوست کودک تاکید می‌شود که سایه‌بانی پارچه‌ای و قابل تنظیم در بخش بالایی بدنه تعبیه شده باشد تا از کودک در مقابل شرایط مختلف آب‌وهوایی به‌خصوص تابش مستقیم اشعه خورشید محافظت کند.

کریر علاوه‌بر اینکه برای حمل کودک استفاده می‌شود، به‌عنوان صندلی ماشین روی صندلی‌های خودرو نصب می‌شود. در هنگام خرید کریر باید به ویژگی‌های ‌اتصالی کریر برای فیکس شدن آن به صندلی‌های خودرو و وجود گاردهای محافظتی نیز توجه کنید. موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، خرید سیسمونی نوزاد از فروشگاهی معتبر است. لوازم سیسمونی باید سلامت و امنیت کودک را تضمین کنند، پس باید از باکیفیت‌ترین متریال ساخته شده‌ باشند. فروشگاهی که محصولات اورجینال برندها را عرضه می‌کند و به فروش بدون واسطه اقلام سیسمونی تاکید دارد.

وسایل ایمنی سیسمونی نوزاد را از کجا تهیه کنیم؟

در این مطلب با انواع وسایل امنیتی سیسمونی و ویژگی‌های هریک آشنا شدید. حال لازم است بدانید که ضروری‌ترین اقلام سیسمونی برای استراحت و ایمنی کودک را از کجا بخرید؟ نی نی لیست یکی از معتبرتربن فروشگاه‌های آنلاین است که بهترین اقلام سیسمونی امنیتی و خواب کودک را به مشتریان عرضه می‌کند. این فروشگاه با هدف تسهیل فرایند خرید به مشتریان مشاوره‌های ارزشمندی را ارائه می‌کند. برای خرید تخت نوزاد، صندلی ماشین، کالسکه، کریر و سایر وسایل کودک و نوزاد از بهترین برندهای دنیا به فروشگاه نی نی لیست به آدرس ninilist.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو