میز اداری مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

میز اداری مدرن چه ویژگی هایی دارد؟


26

1401/8/21

00:00


میز اداری مدرن

میز اداری مدرن یکی از محبوب ترین انواع میزهای اداری است که با چند مشخصه شاخص و کاربردی شناخته می شود. این دسته از میزها در ترکیب با دکوراسیون مدرن و صندلی های خلاقانه، بهترین کارکرد خود را به نمایش می گذارند. میزهای مدرن به طور معمول قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

مشخصات میز اداری مدرن

در گذشته در عموم مراکز اداری از میزهای کلاسیک با نقش برجسته های رومی استفاده می شد. میزهای چوبی که دارای نقوش منبت کاری شده بودند و فضای زیادی را اشغال می کردند. همزمان با روی کار آمدن میزهای مدرن، کارکرد مبلمان های کلاسیک به دفاتر اداری سلطنتی و کلاسیک محدود شد.

میزهای مدرن به سرعت مورد توجه طراحان داخلی و مدیران قرار گرفته و جایگاه ویژه ای یافتند. این دسته از میزها با پیشرفت تکنولوژی همگام شده و به مرور شکل و نمای خاصی پیدا کردند. امروزه میزهای مدرن یکی از محبوب ترین انواع میزها به شمار می آیند. برای تشخیص و خرید میز اداری مدرن در میان تنوع گسترده میزهای اداری، لازم است با مشخصات آنان آشنا شوید. اساساً میزهای اداری مدرن با چند ویژگی شناخته می شوند.

فرم و شکل خاص میز اداری

شکل میزهای مدرن از اشکال روتینی که در ذهن عموم مردم نقش بسته، فاصله بسیاری دارد. به لطف تکنولوژی های نوین، شکل و فرم این دسته از میزها خاص و متمایز شده است. بسته به ذوق طراحان شکل میزها نیز متفاوت خواهد بود. شما می توانید انواع میزهای مدرن را در فرم های منحنی، تیز گوشه و یا ترکیب متعادل آنان ببینید.

میز اداری مدرن

رنگ بندی خاص و متفاوت میز اداری

برخلاف سبک کلاسیک، در سبک مدرن هیچ محدودیتی در انتخاب وجود ندارد. سبک مدرن، از تونالیته رنگ های روشن، خنثی و یا جیغ پشتیبانی می کند. به طور معمول میزهای سبک مدرن، در رنگ های خاکستری، سفید، شیری و یا رنگ های پاستلی ساخته می شوند.

بهره مندی از این ویژگی خاص، به مبملان اداری مدرن قابلیت بزرگنمایی محیط را داده است. گاهی نیز این رنگ ها بر اساس تقاضای مشتری و یا الگوگیری از زنگ های سازمانی از پالت رنگ های جیغ و هیجان انگیز انتخاب می شوند.

میز اداری مجهز به استانداردهای ارگونومیک

از آنجایی که میزهای مدرن از جمله جدیدترین و بروزترین میزهای اداری هستند، در تولید آنان استانداردهای ارگونومی به خوبی رعایت می شود. عموم میزهای مدرن، ابعاد استانداردی داشته و دارای طول، عرض و ارتفاع مناسبی هستند. در اغلب موارد، این دسته از میزها به قابلیت هایی همچون تنظیم ارتفاع نیز مجهز می شوند.

متریال سبک و شفاف میز اداری

سبک مدرن به شفافیت و سادگی علاقه بسیاری داشته و از تزئینات مضاعف بیزار است. به همین خاطر است که در میزهای مدرن متریال رویه و یا پایه به شکل خالص مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هیچ خبری از نقوش برجسته و تزئینات اضافه نیست. متریال رایج این سبک چوب خالص، فلز، شیشه و مصنوعات سبک است.

برخی طراحان در ساخت میز اداری مدرن از ترکیب متعادل این متریال ها در همراهی با پایه ها و یا دستگیره های فلزی استفاده می کنند. انجام اینکار شکل و جلوه خاصی به میز داده و از میزان سادگی آن کم می کند.

میز اداری مدرن

نمای ساده، شیک و ظریف میز اداری

عموم مبلمان های اداری مدرن، اعم از میز و صندلی، دارای ظرافت خاصی در طراحی و اجرا هستند. در ساختار میزهای مدرن اجزای مختلف همچون رویه، پایه و دستگیره ها، در احجام خالص و ظریف پیاده می شوند. به گونه ای که هیچ عنصر درشت و غیر متعارفی به چشم نمی خورد.

این ظرافت و زیبایی از هوش بالا و خلاقیت بی نظیر طراحان نشأت می گیرد. با یک نگاه گذرا به میزهای اداری مدرن متوجه می شوید که تمام عناصر به خوبی در جای خود قرار گرفته و با یکدیگر ترکیب شده اند. ظرافت بی بدیل میزهای اداری مدرن جلوه ای شیک و جذاب به آن بخشیده است.

از سوی دیگر ابعاد میز اداری را تا حد مطلوبی کاهش داده است. بهره مندی از این ویژگی به میزهای مدرن قابلیت استفاده در محیط های کوچک و نقلی را بخشیده است. به همین خاطر است که طراحان در دکوراسیون فضاهای اداری کوچک، انتخاب مبلمان و میز اداری مدرن را در اولویت قرار می دهند. همچنین اغلب مدیرانی که به میز ساده و در عین حال شکیل علاقه مندند، خرید میز اداری مدرن را به سایر سبک های رایج ترجیح می دهند.

میز اداری مدرن

دسترسی ساده به نقاط مختلف میز اداری

در سطح میزهای مدرن هیچ مانع محدود کننده ای وجود ندارد. چرا که اساساً در ساختار این میزها از تزئینات مجزا استفاده نمی شود. ساختار یکپارچه میز مدرن امکان دسترسی به نقاط مختلف میز را فراهم می کند. کارمندان در طول استفاده از این میزها، به راحتی به تجهیزات اداری همچون تلفن، فایل ها و آرشیوها دسترسی پیدا می کنند.

دوام و ماندگاری بالا میز اداری

از دیگر مشخصات میزهای اداری مدرن، دوام و ماندگاری بالای آنان است. از آنجایی که در ساخت میزهای مدرن از متریال های مستحکم همچون فلز و چوب استفاده می شود، مقاومت آنان در برابر آسیب های محیطی تضمین شده است. از سوی دیگر در ساختار این میزها تزئینات اضافه و مجزایی به چشم نمی خورد. از این رو هیچ خطری از بابت کنده شدن المان های چسبیده و یا خرابی در آنان، میز اداری مدرن را تهدید نمی کند.

میز اداری با قیمت مناسب و مقرون به صرفه

با بررسی قیمت میزهای اداری موجود در بازار متوجه می شوید که اغلب میزهای مدرن قیمت کمتری نسبت به نمونه های کلاسیک دارند. البته این بدین معنا نیست که میزهای اداری مدرن ارزان ترین میزهای موجود در بازار هستند. مشابه سایر محصولات، قیمت این نوع میزها نیز در تناسب با نوع متریال و تکنولوژی های به کاررفته در آنان تعیین می شود. به هیمن خاطر است که گاهی قیمت یک میز اداری مدرن باکیفیت و ارگونومیک از میزهای کلاسیک غیر استاندارد، فراتر می رود.

سخن پایانی

میز اداری مدرن یکی از بهترین، با کیفیت ترین و در عین حال زیباترین انواع میزهای اداری است. در انتخاب و خرید این دسته از میزها، دست شما برای انتخاب رنگ، نوع متریال و همچنین شکل کلی میز کاملاً باز خواهد بود. شما می توانید بهترین و مناسب ترین میز را در تناسب با دکوراسیون اداری خود خریداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو