خرید ماهی آکواریومی گوشتخوار و نحوه نگهداری آن

منبع: نمکستان

7

1401/8/22

21:14


ماهی آکواریومی برای افرادی که علاقه مند به تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود با آکواریوم هستند موضوع مهمی می باشد که زیرا انواع متنوع و گوناگونی دارند.

ماهی آکواریومی برای افرادی که علاقه مند به تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود با آکواریوم هستند موضوع مهمی می باشد که زیرا انواع متنوع و گوناگونی دارند.

بسیاری از افراد علاقمند به داشتن یک آکواریوم در خانه یا محل کار خود هستند برای راه اندازی یک آکواریوم، مهم ترین کار انتخاب ماهی زینتی یا آکواریومی مناسب برای آکواریوم شما است ماهی آکواریومی به دلیل داشتن انواع متنوع در هنگام خرید و فروش قیمت مختلفی دارد.

این روزها که میزان افسردگی و بیماریهای اعصاب افزایش یافته است داشتن یک آکواریوم با ماهیهای زیبا در خانه یا محل کار می تواند درمان مناسبی برای این گونه چالشها باشد چون دنیای زیر آب و اسرارهای که دارد همیشه توجه انسانها را به خود جلب کرده است نگهداری از ماهیهای آکواریومی نه تنها موجب زیبایی و سرگرمی می شود بلکه تماشا کردن آنها می تواند باعث ایجاد آرامش و تسکین اعصاب شما شود. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

خرید ماهی آکواریومی گوشتخوار و نحوه نگهداری آن

جانوران دریایی همواره برای انسانها جذابیت خاصی داشته اند و به همین دلیل نیز ماهی آکواریومی گوشتخوار گیاه خوار آب شور در سراسر دنیا محبوب می باشد و در کشور ایران نیز افراد زیادی مشتاق و علاقه مند به خرید این جانوران می باشند و مایل هستند تا آنها را نگهداری نمایند و همه آنها را در یک آکواریوم بزرگ و شیک قرار دهند.

غذای ماهی می تواند مختلف باشد و بر خلاف تصور عام مردم آنها قادر هستند تا گوشت را نیز میل نمایند و بعضی از آنها کاملا گیاه خوار هستند و یکیاز دلایل جذابیت دنیای ماهیها نیز همین تفاوتها می باشد زیرا شما نمونه های زیادی را می بینید که هر کدام دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود می باشد و برای اینکه تمامی آنها را در یکجا جمع کنید باید امکانات مناسبی را فراهم سازید.

ماهی آکواریومی گوشتخوار

ماهی آکواریومی گوشتخوار

همانطور که می دانید ماهی همواره به عنوان یک موجود بی دفاع و مظلوم شناخته می شود اما هنگامی که نام ماهی آکواریومی گوشتخوار به گوشتان بخورد متوجه خواهید شد که این نظریه کاملا هم درست و صحیح نمی باشد و این حیوان در برخی موارد می تواند بسیار عجیب باشد و از گوشت و مواد پروتئینی تغذیه نماید که در دنیای ما انسانها به عنوان یک شگفتی شناخته می شود.

اما در برخی موارد شاهد هستیم که یک ماهی بسیار کوچک قادر است تا جانوذ دیگری که در همان آکواریوم می باشد را خیلی سریع ببلعد و از گوشت آن تغذیه نماید و به این صورت شما باید به صورت روزانه به آن گوشت کافی برسانید اما باید بدانید که مقدار مورد نیاز برای هر موجود فرق می کند و به طور کلی نیاز به تغذیه سنگین و زیاد نمی باشد و یک مقدار بسیار کم کفایت خواهد کرد.

ماهی آکواریومی گوشتخوار را باید در یک آکواریوم خاص نگهداری نمایید زیرا اگر آن را با دیگر ماهیها تنها بگذارید متوجه خواهید شد که پس از مدتی به آنها حمله خواهد کرد و آنها را از بین می برد و به همین علت بهتر است یک فضای جداگانه برای گوشتخوار در نظر بگیرید تا در سازش و صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند و شما نیز از دیدن آنها لذت ببرید.

شما می توانید غذای مناسب را تهیه نمایید که گوشت فیله گوسفندی بسیار ریز شده می باشد و از بالای آکواریوم برای آن بریزید و خواهید دید که به زیبایی هر چه بیشتر آنها را میل خواهد کرد و به این صورت اگر خوب و درست از ماهی نگهداری کنید می تواند تا مدتها زنده بماند و به زیبایی منزل شما کمک شایانی کند.

قیمت ماهی آکواریومی

قیمت ماهی آکواریومی

تا این قسمت از مطلب حتما  به خوبی متوجه شده اید که امکان ندارد یک قیمت ثابت و همیشگی برای ماهی آکواریومی تایین کرد قیمت ماهیهای آکواریومی به نوع آن بسیار بستگی دارد چون بسیاری از ماهیهای آکواریومی کمیاب هستند همانند ماهیهای آکواریومی آب شور که بسیار کمیاب هستند و این دلیل گران قیمت بودن آن می شود همچنین قیمت ماهی آکواریومی به اندازه ماهی که کوچک یا بزرگ باشد هم بسیار بستگی دارد.

خوب است در این قسمت از مطلب با نکاتی راجب راه اندازی و قیمت ماهی آکواریومی هم آشنا شوید شما باید برحسب تعداد ماهیهای که می خواهید بخرید یک آکواریم مناسب تهیه کنید. ابزاری که برای آکواریوم بودنشان الزامی هست عبارتند از بخاری، پمپ هوا، فیلتر، سنگ هوا، دماسنج، شن و ماسه و لامپ روشنایی بقیه لوازم سلیقه ای است و می توانید تهیه نکنید بعد از خرید این وسایل باید آنها را در محلی مناسب از آکواریم نصب کرد.

و شن و ماسه را به اندازه ی که کافی است در کف آکواریوم ریخته آب را داخل آکواریوم به صورتی بریزید که شن و ماسه پراکنده نشود بهتر است از دو روز قبل بخاری و پمپ را روشن کنید تا آکواریوم برای ماهیها آماده شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو