محل اقامت تیم‌ها در جام جهانی 2022 قطر

محل اقامت تیم‌ها در جام جهانی 2022 قطر


منبع: فوت و فن

24

1401/8/23

10:06


زمان زیادی تا شروع مسابقات جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و بسیاری از تیم‌ها خود را آماده حضور در این کشور می‌کنند تا رویداد ورزشی بسیار بزرگی را در رقم بزنند، رویدادی که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می‌شود.

محل اقامت تیم‌ها در جام جهانی 2022 قطر

زمان زیادی تا شروع مسابقات جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و بسیاری از تیم‌ها خود را آماده حضور در این کشور می‌کنند تا رویداد ورزشی بسیار بزرگی را در رقم بزنند، رویدادی که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می‌شود. کشور قطر برای برگزاری این مسابقات، هتل‌های جدیدی را برای پذیرایی از تیم‌های شرکت‌کننده آماده کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

هتل‌های گروه A

قطر هتل بوتیک ال عزیزیه (Al Aziziyah Boutique Hotel):

Qatar – Al Aziziyah Boutique Hotel

Qatar – Al Aziziyah Boutique Hotel

قطر به عنوان کشور میزبان مسابقات جام جهانی 202۲، در هتل بوتیک ال عزیزیه اقامت خواهد داشت. این هتل به سبک ویکتوریایی ساخته شده و ۱۳۹ اتاق دارد. علاوه بر آن نیز از استخر داخلی و فضای باز، آبگرم و باشگاه ۲۴ ساعته برخوردار است.

اکوادور هتل حیات ریجنسی اورکس دوحه (Hyatt Regency Oryx Doha):

Ecuador – Hyatt Regency Oryx Doha

Ecuador – Hyatt Regency Oryx Doha

این هتل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حمد (Hamad International Airport) قرار دارد و میزبان تیم اکوادور در طول جام جهانی خواهد بود. ۴۰۰ اتاق، ۱۲ سوئیت، استخر فضای باز، جکوزی و باشگاه از جمله امکانات این هتل به شمار می‌روند. درون هتل نیز می‌توان رستوران چینی Chi’Zen، رستوران اسپانیایی The Cellar و غذاخوری لبنانی Al Nafourah Garden را مشاهده کرد.

سنگال سالن ورزشی هندبال دُحیل (Duhail Handball Sports Hall): این سالن در سال ۲۰۱۴ میلادی افتتاح شده و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان تیم سنگال خواهد بود.

هلند هتل سنت رجیس دوحه (The St. Regis Doha):

Netherlands – The St. Regis Doha

Netherlands – The St. Regis Doha

این هتل بسیار مجلل و باشکوه است و ۳۳۵ اتاق دارد که بازیکنان تیم ملی هلند می‌توانند در آن‌ها ساکن شوند و علاوه برآن نیز از استخری در فضای باز برخوردار است که برابر با استخرهای المپیکی است. این تیم برای غذا خوردن نیز می‌تواند به رستوران تازه تاسیس Astor Grill برود و همچنین می‌تواند در نزدیکی محوطه هتل در تفرجگاه Al Gassar از رستوران‌های مختلفی همچون BiBo و Scalini سر بزند.

هتل‌های گروه B

انگلیس هتل سوق الوکرا (Souq Al Wakra Hotel):

England – Souq Al Wakra Hotel Qatar by Tivoli

England – Souq Al Wakra Hotel Qatar by Tivoli

این هتل بوتیک در شهر الوکره و در فاصله 25 دقیقه رانندگی از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تیم ملی انگلیس به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در آن اقامت خواهد داشت. بازیکنان انگلیس می‌توانند از انواع غذاهای مدیترانه‌ای رستوران جارنن (Jarnen) یا غذاهای خوشمزه عربی رستوران مارخان (Markhan) استفاده کنند.

ایران هتل الریان دوحه (AlRayyan Hotel Doha):

Iran – AlRayyan Hotel Doha, Curio Collection by Hilton

Iran – AlRayyan Hotel Doha, Curio Collection by Hilton

این هتل دسترسی مستقیم به مال قطر (Mall of Qatar) قرار دارد و بازیکنان می‌توانند در این فروشگاه بزرگ خریدهای خود را انجام بدهند. رستوران مزو (Mezzo)، چایخانه مودا (Moda)، استخر رو باز و سالن ورزشی از جمله دیگر امکانات این هتل به شمار می‌رود.

آمریکا هتل مارسا مالاز کمپینسکی (Marsa Malaz Kempinski):

USA – Marsa Malaz Kempinski

USA – Marsa Malaz Kempinski

این هتل در جزیره‌ای مصنوعی قرار دارد و سرشار از سواحل اختصاصی بسیار زیبا و استخرهای متعدد در فضای باز است. در اینجا همچنین می‌توان رستوران‌های متعددی را نیز مشاهده کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران اسپانیایی ال فارو (El Faro) و غذاخوری لبنانی آنتیکا (Antika) اشاره کرد.

ولز هتل دلتا (Delta Hotels City Center Doha): این هتل تازه تاسیس در مرکز وست بی (West Bay) دوحه قرار دارد و در ۳۲ طبقه آن نیز رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلفی همچون رستوران اسپانیایی مدیوس (Medios) و رستوران ایرانی صمد (Samad) به چشم می‌خورند.

هتل‌های گروه C

آرژانتین خوابگاه شماره یک دانشگاه قطر (Qatar University Hostel 1): تیم ملی آرژانتین به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر در دانشگاه قطر اقامت خواهد داشت که در شمال شهر دوحه و در نزدیکی باشگاه گلف دوحه (Doha Golf Club) قرار دارد.

عربستان صعودی هتل ساحل سی‌لاین (Sealine Beach):

Saudi Arabia – Sealine Beach, a Murwab Resort

Saudi Arabia – Sealine Beach, a Murwab Resort

تیم ملی فوتبال عربستان در طول مسابقات جام جهانی در یکی از استراحتگاه‌های مرواب (Murwab Resort) به نام هتل ساحل سی‌لاین اقامت خواهد داشت که در فاصله 45 دقیقه رانندگی از شهر دوحه قرار دارد و از 58 ویلای خصوصی برخوردار است. این استراحتگاه همانطور که از نامش پیدا است در ساحل سی‌لاین قرار دارد و بازیکنان به هنگام استراحت خود می‌توانند از انواع فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی لذت ببرند.

مکزیک هتل سیمایسا (Simaisma):

Mexico – Simaisma, A Murwab Resort

Mexico – Simaisma, A Murwab Resort

مکزیک نیز یکی دیگر از استراحتگاه‌های مرواب را برای اقامت خود انتخاب کرده اما بر خلاف محل اقامت تیم عربستان، این استراحتگاه در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای از شمال شهر دوحه قرار دارد. این استراحتگاه ۵۲ ویلا دارد که در هر کدام از آن‌ها تراسی اختصاصی و استخرهای جداگانه دیده می‌شود. سه رستوران و آبگرمی عالی از جمله دیگر امکانات این هتل به شمار می‌رود.

لهستان هتل ازدان پالاس (Ezdan Palace Hotel):

Poland – Ezdan Palace Hotel

Poland – Ezdan Palace Hotel

این هتل به سبک معماری آندلس ساخته شده و حس و حال یک کاخ را دارد. از جمله امکانات این هتل نیز می‌توان به رستوران، استخر و آبگرم اشاره کرد.

هتل‌های گروه D

فرانسه هتل المسیلا (Al Messila):

France – Al Messila, a Luxury Collection Resort & Spa

France – Al Messila, a Luxury Collection Resort & Spa

هتل المسیلا بسیار لوکس و زیبا است و رستوران‌های متعددی در آن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان رستوران ایرانی پریسا (Parisa) و رستوران ایتالیایی وریتاس (Veritas) را نام برد. این هتل باشکوه آبگرم بسیار بزرگی دارد که حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع است و بازیکنان می‌توانند از امکانات آن همچون ماساژ یا حمام ترکی استفاده کنند.

استرالیا اقامتگاه جدید ورزشکاران آکادمی اسپایر (New Aspire Academy Athlete Accommodation): تیم ملی فوتبال استرالیا در طول مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اسپایر زون اقامت خواهد داشت.

دانمارک رتاج سالوا (Retaj Salwa Resort & Spa):

Denmark – Retaj Salwa Resort & Spa

Denmark – Retaj Salwa Resort & Spa

این هتل در جاده سالوا (Salwa Road) در فاصله ۳۰ دقیقه رانندگی بیرون از شهر دوحه قرار دارد و ۱۶۸ اتاق، سوئیت و ویلا در آن به چشم می‌خورند.

تونس هتل ویندهام گرند (Wyndham Grand Doha West Bay Beach):

Tunisia – Wyndham Grand Doha West Bay Beach

Tunisia – Wyndham Grand Doha West Bay Beach

اعضای تیم ملی تونس به عنوان اولین افراد در این هتل تازه تاسیس ساکن خواهند شد و می‌توانند از سواحل عمومی و خصوصی این هتل نیز استفاده کنند. رستوران بازار (Bazar) یکی از غذاخوری برجسته این هتل به شمار می‌رود.

هتل‌های گروه E

اسپانیا خوابگاه شماره 2 دانشگاه قطر (Qatar University Hostel 2): علاوه بر آرژانتین، تیم ملی اسپانیا نیز در دانشگاه قطر در شمال شهر دوحه ساکن خواهد شد.

کاستاریکا هتل دوست‌دی۲ سالوا (dusitD2 Salwa Doha):

Costa Rica – dusitD2 Salwa Doha

Costa Rica – dusitD2 Salwa Doha

این هتل چهار ستاره در ال مونتازه (Al Muntazah) در فاصله ۲۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر دوحه قرار دارد و رستوران‌های متعددی در آن به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران مشهور باغ لیمو (Lemon Garden) اشاره کرد.

آلمان استراحتگاه سلامتی زلال (Zulal Wellness Resort):

Germany – Zulal Wellness Resort

Germany – Zulal Wellness Resort

این استراحتگاه در دماغه شمالی قطر و در فاصله بسیار دوری از شهر دوحه قرار دارد و در آنجا می‌توان چندین رستوران مختلف را مشاهده کرد که غذاهای خوشمزه و سالمی را ارائه می‌دهند.

ژاپن هتل رادیسون بلو دوحه (Radisson Blu Hotel Doha): این هتل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شهر دوحه شناخته می‌شود که درون خودش ۲۰ رستوران و بار جای داده است.

هتل‌های گروه F

بلژیک استراحتگاه ساحلی هیلتون سالوا (Hilton Salwa Beach Resort):

Belgium – Hilton Salwa Beach Resort

Belgium – Hilton Salwa Beach Resort

این هتل در فاصله ۳.۵ کیلومتری از ساحل اختصاصی خودش قرار دارد و چندین رستوران مختلف در آن وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران دانته کوسینا ایتالیانا (Dante Cucina Italiana)، بار ورزشی لیگ (The League) و رستوران عربی لوانتین (Levantine) اشاره کرد. پارک آبی دزرت فالز (Desert Falls Water Park) نیز این هتل را مهیج‌تر کرده است.

کانادا هتل سنچری مارینا لوسیل (Century Marina Hotel Lusail): لوسیل جدیدترین شهر قطر به شمار می‌رود که کانادا در یکی از جدیدترین هتل‌های آن ساکن خواهد شد.

مراکش هتل ویندهام دوحه وست بی (Wyndham Doha West Bay):

Morocco – Wyndham Doha West Bay

Morocco – Wyndham Doha West Bay

دومین هتل ویندهام نیز میزبان تیم ملی مراکش به هنگام مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ خواهد بود که در کنار گیت مال (The Gate Mall) قرار دارد.

کرواسی هتل هیلتون دوحه (Hilton Doha):

Croatia – Hilton Doha

Croatia – Hilton Doha

یکی دیگر از ۲۴ هتل موجود در بخش «وست بی» شهر دوحه، هتل هیلتون است که میزبان تیم ملی کرواسی خواهد بود. این هتل علاوه بر داشتن ساحل اختصاصی بسیار بزرگ، از امکانات لوکس مختلفی نیز برخوردار است.

هتل‌های گروه G

برزیل هتل وستین (The Westin Doha Hotel & Spa):

Brazil – The Westin Doha Hotel & Spa

Brazil – The Westin Doha Hotel & Spa

بازیکنان تیم ملی برزیل می‌توانند در هتل وستین در کنار استخر فضای باز استراحت کنند یا از امکانات آبگرم هِونلی (Heavenly Spa) بهره ببرند. این هتل همچنین چندین رستوران برجسته نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران سابای تای (Sabai Thai) و رستوران هانترز روم و گریل (Hunters Room & Grill) اشاره کرد.

صربستان هتل ریکسوس گلف (Rixos Gulf Hotel Doha):

Serbia – Rixos Gulf Hotel Doha

Serbia – Rixos Gulf Hotel Doha

این هتل تازه تاسیس در مکان اولین هتل پنج ستاره دوحه ساخته شده است، هتلی که حدود ۵۰ سال پیش افتتاح شده بود. هتل ریکسوس گلف بسیار مجلل است و از جمله رستوران‌های داخل آن نیز می‌توان مستر تیلور (Mr Tailor) و فارم‌هاوس (Farmhouse) را نام برد.

سوئیس هتل لو رویال مریدین (Le Royal Méridien Doha):

Switzerland – Le Royal Méridien Doha

Switzerland – Le Royal Méridien Doha

این هتل در شهر لوسیل قرار گرفته است و رستوران ترکی یدی و آدریفت آنادا (Yedi and ADRIFT Anda) نیز غذاهای خوشمزه‌ای را در اختیار بازیکنان سوئیس در طول جام جهانی 2022 خواهند داد.

کامرون هتل بانیان تری (Banyan Tree Doha):

Cameroon – Banyan Tree Doha at La Cigale Mushaireb

Cameroon – Banyan Tree Doha at La Cigale Mushaireb

این هتل برجسته در نزدیکی واحه دوحه (Doha Oasis) قرار دارد و فعالیت‌های مختلفی را بازیکنان تیم ملی کامرون می‌توانند انجام بدهند که شامل بولینگ، تماشای فیلم در سینمای داخل هتل و همچنین لذت بردن از پارک موضوعی جستجو (Quest) است.

هتل‌های گروه H

پرتغال هتل السمیرا (Al Samriya Autograph Collection Hotel): این هتل در نزدیکی موزه اف‌بی‌کیو (FBQ Museum) قرار دارد و اعضای تیم ملی پرتغال می‌توانند در اوقات فراغت خود با فرهنگ مردم قطر بیشتر آشنا شوند. این هتل تازه تاسیس دارای ۶۰ اتاق و ۲۷ ویلا است.

غنا هتل دابل تری (DoubleTree by Hilton Doha):

Ghana – DoubleTree by Hilton Doha, Al Sadd

Ghana – DoubleTree by Hilton Doha, Al Sadd

این هتل محل اقامت یکی از بهترین تیم‌های فوتبال قطر یعنی تیم السد است و بازیکنان تیم ملی غنا می‌توانند از امکانات مختلف این هتل به خوبی استفاده کنند.

اوروگوئه هتل پولمن (Pullman Doha West Bay):

Uruguay – Pullman Doha West Bay

Uruguay – Pullman Doha West Bay

همانطور که می‌دانید، بسیاری از هتل‌های قطر تازه تاسیس هستند و هتل پولمن در وست بی شهر دوحه نیز همین گونه است. این هتل ۴۷ طبقه شامل ۳۷۵ اتاق، ۹۳ آپارتمان و باشگاه و آبگرم ۲۴ ساعته است.

کره جنوبی هتل لو مریدین (Le Méridien City Center): این هتل در مرکز شهر دوحه قرار دارد و شامل ۳۵۳ اتاق و ۶ رستوران است که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران مدیترانه‌ای کازا (KAZA) اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو