هرم بزرگ جیزه در سرزمین باستانی مصر

هرم بزرگ جیزه در سرزمین باستانی مصر


منبع: آرگا

18

1401/8/24

10:10


هرم بزرگ جیره یکی از بزرگ ترین و زیباترین اهرام مصر می باشد. این هرم یک سازه تاریخی و باستانی مهم بوده که جذابیت های تاریخی زیادی دارد. این بنا یکی از مهم ترین عجایب هفتگانه در مصر است.

مصر از جمله کشورهایی است که در روزگار کهن از قدمت و پیشینه ی تاریخی مهمی برخوردار بوده است. این کشور امروزه یکی از سازه های تاریخی مهم همچون هرم بزرگ جیزه می باشد. قدمت این هرم به ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. عظمت و شکوه این سازه ها از یک سو و از سوی دیگر قدمت تاریخی آن بسیار مورد توجه است.

هرم بزرگ جیره

شکوه و عظمت هرم بزرگ جیزه

مصر باستان که با وجود تمدن و تاریخ غنی خود مورد اهمیت می باشد، دارای سازه های باستانی مهمی است که در دنیا شناخته شده هستند. بسیاری از گردشگران این کشور را با وجود بزرگ ترین اهرام به خاطر دارند. نوع معماری این اهرام به قدری شگفت انگیز بوده که هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به سوی خود جذب می کند. این بنا از دیدنی های مصر می باشد.

معرفی هرم جیره

سازه جیزه:

این سازه شگفتی های قابل توجهی دارد. این بنا در کنار دو هرم دیگر که کوچک تر هستند، بنا شده است. این هرم به دستور خوفو ساخته شده و پس از مرگ او نیز به آرامگاه خوفو تبدیل شد. امروزه این با با عنوان اهرام ثلاثه شناخته می شود. قدمت این سازه ها به ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. ساخت این سازه ها ۲۰ سال طول کشیده و در راه اندازی آن نیز ۱۰۰۰۰۰ کارگر به کار گرفته شده اند.

معماری جیره

در عملیات ساخت این بنا کارگران زیادی نیز جان خود را از دست داده اند. با نگاه کردن به این سازه در حیرت خواهید بود. ابهت این بنا به قدری است که در میان جهانیان شناخته شده و به عنوان یکی از عجایب مهم دنیا شناخته می شود. در ساخت این اهرام اتفاق ها و رخدادهای مهمی وجود داشته که از جمله آن می توان به کشته شدن و فشارهای بالا روی کارگران اشاره کرد.

نمایی از هرم جیره

ویژگی های جیزه:

این بنا که از مهم ترین عجایب هفتگانه بوده ۱۴۷ متر ارتفاع دارد. امروزه به دلیل فرسایش ارتفاع این بنا به ۱۳۷ متر نیز می رسد. هر یک از ضلع قاعده در این هرم دارای ۲۳۰ متر طول بوده که نشان دهنده معماری ویژه و حیرت انگیز این بنا است. درون این هرم نیز به خودی خود دارای شگفتی های دیگری بوده که از آن بازدید خواهید کرد.

هرم جیره در مصر

مصریان نسبت به این بنا اعتقادات خاص و ویژه ای دارند. این بنا تا ۳۸۰۰ سال بعد نیز به عنوان یکی از بلندترین سازه های دست ساخته بشری بوده و شگفتی های زیادی دارد. خوفو پادشاهی ستمگر بوده و که دارای ۹ پسر و ۱۵ دختر است.

معماری جیره

او بعد از مرگ پدرش و رسیدن به پادشاهی هزاران کارگر را برای ساخت این بنا به کار گرفت. مشقتی که این کارگران تحمل می کردند، بسیار زیاد بود. این بنا دارای بخش های مختلفی بوده که شامل اتاق ملکه، اتاق پادشاه، گالری بزرگ و … از بخش های مهم در این سازه هستند. در لینک به معرفی مکان های دیدنی مصر پرداخته ایم که مطالعه خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو