دستور طرز تهیه میگو پلو بسیار خوشمزه و زیبا و مجلسی

منبع: نمکستان

22

1401/8/24

21:03


برای این پست آموزش طرز تهیه میگو پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه میگو پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

دستور طرز تهیه میگو پلو بسیار خوشمزه و زیبا و مجلسی

مواد لازم میگو پلو

برنج ۳ پیمانه

میگوی پاک شده ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

پیاز داغ طلایی ۲ قاشق غذا خوری

هویج خلال شده ۴ قاشق غذا خوری

جعفری یا گشنیز خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

زرشک قرمز ۳ قاشق غذا خوری

خلال بادام ۳ قاشق غذا خوری

شکر ۳ قاشق مربا خوری

زعفران دم کرده ۲ فاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور طرز تهیه میگو پلو بسیار خوشمزه و زیبا و مجلسی

طرز تهیه میگو پلو

برای تهیه میگو پلو خوشمزه ابتدا باید برنج را شسته و در کمی آب و نمک بخیسانید و آن را طبق روش معمول آبکش و دم کنید. دو لیوان آب در قابلمه ریخته روی گاز گذاشته و میگو را در آن بریزید و نمک و زردچوبه و فلفل و یک عدد پیاز هم اضافه کنید و پس از ۵ دقیقه جوشیدن روی صافی ریخته و کنار بگذارید .

هویج های خلال شده را هم با مقدار کمی آب بپزید و در آخر یک قاشق شکر و کمی هم روغن اضافه کنید . زرشک را هم خوب شسته و با اضافه کردن شکر و روغن کمی تفت دهید و شعله را خاموش کنید. زرشک نباید زیاد تفت داده شود چون هم خشک و هم رنگش سیاه میشود .

جعفری را هم خرد کرده و تمامی مواد را به همراه پیاز داغ طلایی مخلوط کنید . خلال بادام و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم (کتری ، بخاری ، سماور ) گذاشته تا خوشرنگ و نرم شود . برنج که دم کشید مواد آماده شده را لا به لای برنج یا روی برنج تزئین کنید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو