بازدید نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از موزه میراث روستایی گیلان

منبع: همگردی

11

1401/9/4

16:55


میراث آریا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، بازدید نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از موزه میراث روستایی گیلان صورت پذیرفت.

سایت موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت 260 هکتار و در کنار پارک جنگلی سراوان واقع شده که بناهایی از 9 روستا به عنوان نمادهای معماری اصیل گیلان بعد از واچینی و کدگذاری دقیق در محل فعلی دوباره چینی شده اند که دیرینگی این بناها بین 70 تا 180 سال تخمین زده می شود.

این سایت موزه که از مزیت درختان جنگل هیرکانی که قدمت آنها به 50 میلیون سال قبل بر میگردد در میان 21 موزه برتر کشور در کنار موزه هایی نظیر تخت جمشید قرار گرفته و موزه ای منحصر بفرد است که بعد از انقلاب اسلامی دایر شد.

کاظم دلخوش در این بازدید با تاکید بر نقش کلیدی این سایت موزه به عنوان تنها موزه میراث روستایی کشور و نقش آن در ارتقای جایگاه گردشگری استان گیلان در سطح کشور بیان کرد: برای گسترش و توسعه این موزه باید سرمایه گذاری های بیشتری انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه سایت موزه میراث روستایی گیلان نیازمند مرمت های اضطراری و همچنین نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، تصریح کرد: به علت هزینه های بالای تعمیر و نگهداری ساختمان های موجود، توسعه و تکمیل چهار منطقه از این موزه با تأخیر مواجه شد.

بازدید نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از موزه میراث روستایی گیلان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو