خرید و فروش ارزدیجیتال در صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

19

1401/9/8

16:29


خرید و فروش ارزدیجیتال در صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

با گسترش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری عده زیادی از مردم در حوزه ارز دیجیتال، شناسایی و انتخاب یک صرافی معتبر ارز دیجیتال اهمیت بسیاری پیدا کرده است. برای انتخاب یک صرافی معتبر و مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ابتدا مهم است با انواع صرافی های ارز دیجیتال آشنا باشید.

 

انواع صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

به طور کلی صرافی های ارز دیجیتال به دو شکل متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می کنند. صرافی های متمرکز، همان صرافی های سنتی هستند که مدت زمان زیادی است فعالیت دارند و اکثر معاملات ارز دیجیتال در آنها انجام می شود. این صرافی ها توسط سازمان ها و شرکت ها مدیریت می شوند.

صرافی های غیرمتمرکز، نوع جدیدتر صرافی های ارز دیجیتال هستند که ماهیت غیرمتمرکز دارند و هیچ سازمان و شرکتی آنها را کنترل نمی کند. معاملات در این صرافی ها با کیف پول شخصی خود کاربران انجام می شود و امکان خرید و فروش با پول فیات کشورها مانند ریال و دلار وجود ندارد.

با توجه به پیچیدگی استفاده از صرافی های غیرمتمرکز و همچنین کارمزدهای بالای معاملات و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، صرافی های متمرکز گزینه مناسب تری برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند.

 

صرافی های متمرکز داخلی یا خارجی، کدام بهتر است؟

هر صرافی ویژگی ها، مزایا و معایب خود را دارد و برای بررسی و انتخاب یک صرافی برتر، طبیعی است که این ویژگی ها را باید در نظر داشته باشیم. اما کشور ما شرایط پیچیده ای دارد و با توجه به تحریم ها، مهم است قبل از هرچیزی این موضوع را بررسی کنیم.

انتقال دارایی و دلار به خارج از مرزهای ایران با توجه به تحریم ها کار دشواری است و بازار ارزهای دیجیتال نیز در این موضوع استثنا نیست، فراموش نکنیم که صرافی های متمرکز توسط شرکت ها مدیریت می شوند و این شرکت ها مجبور به رعایت قوانین مالی و تحریم ها هستند.

 

images_1669708205.png

 

طی چند سال اخیر تقریبا تمام صرافی های ارز دیجیتال خارجی احراز هویت کاربران را اجباری کرده اند و سرمایه گذاران ایرانی دیگر امکان استفاده از این صرافی ها را ندارند. حتی اگر با مدارک جعلی ثبت نام و احراز هویت در این صرافی ها انجام شود، امکان واریز و برداشت دلاری وجود نخواهد داشت و تنها می توانید ارزهای دیجیتال را منتقل و تبادل کنید. روندی که به معنی تبدیل ریال به ارز دیجیتال و سپس انتقال آنها به این صرافی ها است که در نهایت می تواند هزینه های شما را افزایش دهد.

علاوه بر آن، همچنان این احتمال وجود دارد که هویت کاربران شناسایی و دارایی های آنها قفل شود. پس در حالی که صرافی های خارجی مانند بایننس ممکن است امکانات بیشتر و متنوع تری داشته باشند، اما فعالیت در این صرافی ها شامل ریسک و چالش های متنوعی برای کاربران ایرانی است.

با افزایش قیمتی شدید ارزهای دیجیتال طی چند سال اخیر، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور ما نیز افزایش داشته است و خوشبختانه شاهد راه اندازی و فعالیت صرافی های متنوع داخلی هستیم. این صرافی ها به کاربران این امکان را داده اند تا به راحتی و با پرداخت ریال، ارز دیجیتال مورد نیاز خود را خریداری و نگهداری کنند.

با توجه به اینکه فعالیت این صرافی ها در کشور انجام می شود، دیگر مشکلات مرتبط با تحریم ها رفع شده است و ارزهای دیجیتال خریداری شده در این صرافی ها به هر کیف پول داخلی و خارجی قابل ارسال است.

همچنین طی چند سال اخیر این صرافی ها پیشرفت خوبی داشته اند و شاهد امکانات و ویژگی های محبوب و کاربردی در این صرافی های داخلی هستیم. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای سرمایه گذاری امن و به صرفه، خرید و فروش ارز دیجیتال خود را در صرافی های داخلی انجام دهید.

 

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

بهترین صرافی داخلی برای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام است؟

سرمایکس یکی از صرافی های معتبر و قدیمی بازار است که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است و هم اکنون روزانه به هزاران کاربر ایرانی خدمات می دهد. بازار این صرافی بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع را پشتیبانی می کند و با پشتیبانی از شبکه های متنوع ارز دیجیتال مانند اتریوم و بایننس اسمارت چین، شما می توانید تراکنش های خود را به سریعترین زمان و با کمترین کارمزد منتقل کنید.

این صرافی همچنین کیف پول امن و غیرقابل تحریم را در اختیار کاربران قرار داده است تا از امنیت دارایی های خود اطمینان حاصل کنند. پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، اپلیکیشن موبایل و امکان تبادل ارز به ارز از جمله دیگر خدماتی است که سرمایکس را تبدیل به یکی از بهترین صرافی های داخلی می کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو