کدام صرافی برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مناسب‌تر است؟

منبع: فوت و فن

3

1402/2/7

09:00


با رشد هر روزه بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر، توجه به این بازار بیش از پیش شده است. مردم همواره به دنبال بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند.

کدام صرافی برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مناسب‌تر است؟

با رشد هر روزه بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر، توجه به این بازار بیش از پیش شده است. مردم همواره به دنبال بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند. در وهله اول سرمایه‌گذاری، باید بستر مناسبی را انتخاب کرد. افزایش تعداد سایت‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال ما را سردرگم می‌کند که کدام‌یک از این صرافی‌ها قابل اعتماد و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری هستند؟

در سرمایه گذاری ارز دیجیتال نمونه‌های زیادی از صرافی‌های داخلی و خارجی موجود هستند که شما می‌توانید وابسته به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب و شروع به سرمایه گذاری کنید.با توجه به محدودیت ثبت‌نام ایرانیان در بسیاری از صرافی‌های خارجی و سخت‌تر شدن شرایط سرمایه‌گذاری در این صرافی ها با توجه به تحریم ها ، پلتفرم‌های داخلی دست به کار شده و تمام توان خود را به کار گرفتند تا مردم ایران هم بتوانند از تمامی امکانات صرافی های خارجی در نهایت امنیت و سرعت بهره برده و معاملات خود را در صرافی‌های داخلی انجام دهند.

با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال و عبور از مراحل احراز هویت، می‌توانید در قبال پول یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال بخرید و بفروشید. صرافی‌ها به عنوان شبکه‌های مبادله ارز به اشکال مختلفی خدماتی را ارائه می‌دهند. اینکه یک صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند به نوع صرافی بستگی دارد.

صرافی‌های ارز دیجیتال واسطه‌هایی برای تبادل‌ مالی یا ارز دیجیتال هستند؛ در واقع صرافی در یک سایت یا پلتفرم اینترنتی و یا هر دو طراحی شده است که مبادلات بازار در آن صورت می‌گیرد. برخورداری صرافی ها از تجربه و تخصص کافی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

خدمات ارائه شده در صرافی آنلاین تنوع قابل‌توجهی دارد که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به، پوشش مبادله انواع رمز‌ارز‌ها، به‌روز‌رسانی قیمت‌ها برای محاسبات دقیق جهت سرمایه‌گذاری‌، تعیین میزان کارمزد یا کمیسیون دریافتی که این امر تاثیر به سزایی در تصمیم‌گیریِ سرمایه‌گذاران برای مراجعه به یک صرافی آنلاین در مقایسه با صرافی‌های مشابه دارد.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر(اکسچنج+ ایران) یکی از همین صرافی‌ها است. این صرافی به عنوان اولین صرافی ایرانی در سال ۱۳۹۶ با هدف پر کردن خلاء پلتفرم ایرانی برای معاملات ارز دیجیتال آغاز به کار کرد و توانست بستر امن و مطمئنی برای کاربران داخلی ایجاد کند. اکسیر تمامی مجوزهای لازم جهت فعالیت در این بازار را داراست. به همین علت تنها اکسچنج دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس است که این امر نشان از امن و قانونی بودن فعالیت این صرافی است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات با توجه به آنلاین بودن این صرافی ها مسئله احراز هویت است.این صرافی جهت تسهیل دسترسی کاربران به بازارهای جهانی ارز دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کاربران این امکان را می دهد که در کمتر از ۱۰ دقیقه مراحل احراز هویت خود تکمیل و شروع به انجام معاملات کنند.

یک مرکز پشتیبانی قوی که با پاسخگوی سوالات کاربران، از نگرانی‌ها و سردرگمی‌های مشتریان کم کند؛ یکی از رکن های اصلی یک صرافی ارز دیجیتال است.تیم پشتیبانی اکسیر نیز در همین راستا در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت پاسخگویی، به صورت چت آنلاین، ارسال تیکت از طریق ایمیل و یا به صورت تلفنی در دسترس کاربران قرار گرفته تا کاربران در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند.

صرافی اکسیر همواره به دنبال هر چه ساده کردن فرایند‌ها برای کاربران بوده؛ به همین دلیل پلتفرمی با عنوان تست طراحی کرده تا کاربران بتوانند با تمامی امکانات و منوهای این پلتفرم بدون درگیر کردن دارایی تومانی خود کار کرده و تجربه کافی کسب کنند تا امکان خطاهای حین یادگیری را به حداقل برساند و در نهایت آمادگی بتوانند از امکانات و خدمات ارائه شده در این پلتفرم بهره ببرند.

کاربران با حداقل سرمایه (۱۰هزار تومان) می‌توانند در بازار این صرافی شروع به کار کنند که این عدد پایین‌ترین عدد در میان صرافی ها است. واریز و برداشت ها نیز به صورت آنی و کاملا هوشمند انجام می پذیرد.

اگر در بازار ارزهای دیجیتال به معامله و خرید و فروش پرداخته باشید حتما با مفهوم کارمزدها آشنا هستید. این اعداد در سطح هر صرافی تعیین می‌شوند.

در اکسیر با توجه به مدت حضور بعد از احزار هویت کاربران، سطوح کاربری مختلف از میگو تا نهنگ تعریف شده است. میزان کارمزد پرداختی کاربران وابسته به سطح کاربری متغیر است. کاربرانی که در بالاترین سطح(سطح نهنگ) قرار دارند، کمترین میزان کارمزد را به ازای هر معامله پرداخت خواهند کرد.

پایین ترین میزان کارمزد معاملات در بازارهای تتری در تمامی سطوح کاربری و پایین ترین عدد ثبت سفارش خرید و فروش در بازارهای مختلف را در این صرافی شاهد هستیم.

درآمدزایی مستمر از طریق کد ریفرال یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی ها است. اکسیر با پشتیبانی از این ویژگی، این امکان را به معامله دو سر برد تبدیل کرده است. کد ریفرال در صرافی اکسیر هم برای کاربر تازه وارد و هم کاربر قدیمی سودآور خواهد بود. درصد ریفرال در این صرافی ۴۰ درصد است که این عدد بیشترین مقدار در بین تمامی صرافی‌های داخلی است تا کاربران بتوانند از این طریق بیشترین میزان درآمد را کسب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این صرافی به سایت رسمی اکسیر Exir.io سر بزنید تا در جریان جزئیات بیشتر این صرافی قرار گیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو