معرفی تعدادی از بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان

معرفی تعدادی از بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان


منبع: همگردی

16

1401/9/8

22:00


کوهنوردی و تپه نوردی نه تنها برای بدن مفید هستند، بلکه روح شما را نیز نوازش می دهند. سفری که شالوده اصلی آن کوهنوردی یا تپه نوردی باشد، یک گریزگاه ایده آل از روزمرگی های خسته کننده بشمار می رود، چرا که هم چشم اندازهای پیش رویتان خیره کننده هستند و هم با انجام این فعالیت های هیجان انگیز، محدوده توانایی ها و سطح تجربیات خود را به چالش می کشید و به نتیجه ای دست پیدا می کنید که شما را از پیش خوشحال تر می سازد. نکته جالب اینجاست که زیباترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان متنوع بوده و سخت است بتوانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. با ما در مقاله بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان آشنا کنیم.

بهترین و زیباترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی در جهان

مسیر اینکاها به سمت ماچوپیچو Machu Picchu

مسیری که در کوهستان به منطقه باستانی و مشهور ماچوپیچو Machu Picchu منتهی می شود، یکی از خسته کننده ترین و در عین حال پرچالش ترین و زیباترین مسیرهای کوهنوردی در جهان است. مسیر اینکا Inca Trail به سوی ماچوپیچو Machu Picchu چهار روز طول می کشد و از سه مسیر متفاوت تشکیل می شود: مسیر موله پاتا Mollepata، مسیر کلاسیک Classic و مسیر وان دی One Day. این مسیر شما را به سفری روحانی می برد؛ در حالیکه همزمان بناهای اینکایی، تونل ها و ویرانه های مربوط به آنها را در طول مسیر مشاهده می کنید. لحظه رسیدن به شهر باستانی ماچوپیچو Machu Picchu آنچنان تاثیر گذار است که تا ابد در خاطر شما حک خواهد شد. این شهر فراموش شده باستانی هم اکنون یکی از خیره کننده ترین و خارق العاده ترین نقاط روی سیاره ما بشمار می رود.

بیشتر بخوانیدشهر تاریخی ماچوپیچو، زیباترین جاذبه جهانگردی پرو در گذر زمان

مسیر اینکاها به سمت ماچوپیچو Machu Picchu

پایگاه کوهنوردی اورست Mount Everest

کوه اورست Mount Everest بلندترین و یکی از مهمترین کوه های روی سیاره زمین، برای دهه های متوالی مورد توجه و علاقه گردشگران از سرتاسر جهان بوده است. مسیری که شما را به سمت قله کوه اورست Mount Everest می برد، یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان خواهد بود و با پیمودن این مسیر به شناخت فرهنگ بودایی منطقه، بازدید از صومعه خانه های دورافتاده و قدم زدن در مسیرهای متعدد به سمت این قله زیبای رشته کوه هیمالیا خواهید پرداخت. حتما در طول این مسیر در یکی از چایخانه های نپالی برای استراحت توقف کنید و از تماشای چشم اندازهای اطراف لذت ببرید. بسیاری از گردشگران از این مسیر به عنوان ترکیب فراموش نشدنی از طبیعت، فرهنگ و حس خارق العاده دستاورد شخصی نام می برند.

پایگاه کوهنوردی اورست Mount Everest

یخچال های طبیعی و نورهای شمالی ایسلند

ایسلند جزیره ای جادویی و بکر در شمالی ترین نقطه سیاره زمین است که هر ساله گردشگران، دانشمندان و شاعران را به سوی خود جذب می کند. این افراد در جستجوی نورهای شمالی یا همان شفق قطبی به این کشور سفر می کنند تا شاید رقص باله نورهای رنگارنگ را در آسمان شب ببینند و آنقدر خوش شانس باشند که بتوانند این نمایش دلپذیر را از نزدیک تماشا کنند. ایسلند بخاطر مناظر فوق العاده زیبا و منحصر بفردش شهرت دارد. کوه های آتشفشانی، یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم و کوه های این کشور باعث شده اند تا در زیبایی طبیعی در جهان بی رقیب باشد.

بیشتر بخوانیدبهترین مقاصد برای دیدن شفق قطبی کجاست؟؟

مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی به تعداد بسیار زیاد در این کشور موجود هستند و برای هر کسی با هر سلیقه ای یافت می شوند؛ چه دلتان بخواهد یک تپه نوردی آسان نیم روزی داشته باشید تا در چالش بالا رفتن از یک یخچال طبیعی شرکت کنید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری ایسلند | 7 دلیل برای سفر به این کشور دیدنی

یخچال های طبیعی و نورهای شمالی ایسلند

کوه کلیمانجارو Mount Kilimanjaro

کوه کلیمانجارو Mount Kilimanjaro بلندترین کوه جهان است که به هیچ کوه دیگری متصل نیست و در هیچ رشته کوهی قرار نگرفته است. این کوه باشکوه با 5890 متر ارتفاع بلندترین کوهی است که می توانید در آن به آسانی کوهنوردی کنید. از این کوه زیبا بالا بروید تا برای رسیدن به قله آن، از پنج ناحیه آب و هوایی متفاوت عبور کنید. کوه کلیمانجارو Mount Kilimanjaro با 35 هزار نفر کوهنورد که هر ساله آن را فتح می کنند، حتی نزد کوهنوردان بی تجربه نیز محبوبیت دارد، چرا که هیچ تجهیزات فنی یا طناب برای رسیدن به قله آن مورد نیاز نیست. البته بهتر است اجازه ندهید این حقایق شما را گول بزنند؛ فتح موفقیت آمیز کوه کلیمانجارو Mount Kilimanjaro و رسیدن از شن های صحرای اطرافش تا قله برفی دستاوردی فوق العاده بشمار می رود.

کوه کلیمانجارو Mount Kilimanjaro

کوهنوردی در گرند کنیون Grand Canyon

گرند کنیون Grand Canyon یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان بشمار می آید و کوهنوردی در آن مانند سفر در امتداد زمان است. این منطقه که قدمت آن به دو میلیارد سال قبل می رسد، آنچنان خارق العاده است که کوهنوردی در میان صخره های چند رنگ و بیشمار آن تجربه ای فوق العاده در تماشای زیبایی معماری طبیعت محسوب می شود. سه جهت گرند کنیون Grand Canyon که جنوب، شمال و غرب هستند، تجربیات کاملا متفاوتی را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند و دلیلش چیزی جز موقعیت جغرافیایی و فاصله کیلومتری این جهت ها با هم نیست.

برای اینکه عالی ترین تجربه را در کوهنوردی و تپه نوردی داشته باشید، بهتر است زیر ستارگان آسمان شب در این منطقه اردو بزنید، حیات وحش فوق العاده آن را از نزدیک ببینید و در مورد تاریخچه فرهنگی منطقه بدانید و در عین حال، مناظر خیره کننده اطراف این مورد از دیدنی ترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان را با دقت تماشا کنید.

بیشتر بخوانیددره گرند کنیون کجاست؟ | زیبایی تاثیرگذار و حیرت آور

کوهنوردی در گرند کنیون Grand Canyon

پاتاگونیا Patagonia

پاتاگونیا Patagonia منطقه ای بکر، وحشی، بی اندازه بزرگ، زیبا و پر از سکوت و آرامش است. این منطقه که در جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی قرار دارد، دارای چشم اندازهای عالی از قله های سر به فلک کشیده، آبشارهای درخشان و دریاچه ها و یخچال های طبیعی است. بیشتر کسانی که برای کوهنوردی و تپه نوردی به پاتاگونیا Patagonia سفر می کنند، یکی از دو مسیر موجود در پارک ملی تورس دل پین Parque Nacional Torres del Paine را انتخاب می نمایند؛ مسیر دابلیو W یا مسیر سیرکت Circuit. علاوه بر چشم اندازهای خارق العاده و بی نظیر که تنها با مناظر آمازون و آلاسکا قابل مقایسه هستند، کوهنوردان با تماشای هزاران پنگوئن که در سواحل این منطقه به زندگی مشغول هستند، مشغوف خواهند شد.

پاتاگونیا Patagonia

ال کامینو دو کامپوستلا El Camino de Compostela

با پیمودن مسیر کوه نوردی و تپه نوردی خاص و متفاوت ال کامینو دو کامپوستلا El Camino de Compostela پایتان را جای پای هزاران زائر قرون وسطایی که این مسیر را طی کرده اند، می گذارید. نام کامینو دو سانتیاگو به تمامی مسیرهایی که به سمت آرامگاه حواری مشهور سنت جیمز کبیر St. James the Great می روند، نسبت داده می شود. آرامگاه او در کلیسای جامع سانتیاگو دو کامپوستلا Cathedral of Santiago de Compostela در گالیسیا Galicia در شمال غربی اسپانیا قرار گرفت. این مورد از زیباترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان که راه سنت جیمز The Way of St. James نیز نامیده می شود، از یک راه پر پیچ خم می گذرد و از کنار کلیساها، صومعه خانه ها و مناظر متفاوت و متعدد عبور می کند.

ال کامینو دو کامپوستلا El Camino de Compostela

ترول تونگا Trolltunga

منطقه مشهور ترول تونگا Trolltunga در منطقه کوهستانی و خیره کننده هاردانگر Hardanger در نروژ قرار گرفته است. ترول تونگا Trolltunga که یکی از خارق العاده ترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی در سرتاسر نروژ بشمار می رود، 20 کیلومتر طول دارد و پیمودن آن 12 ساعت به طول می انجامد. این مسیر از اسکیه گه دال Skjeggedal شروع می شود و در طول آن زیبایی های طبیعی فوق العاده ای وجود دارند که از دیدن آنها لذت خواهید برد. فصل پیمودن این مسیر تقریبا از میانه ماه ژوئن تا میانه سپتامبر است. شما همچنین می توانید به وسیله روشهای آهنکوبی یا به وسیله اسکی خود را به قله برسانید.

ترول تونگا Trolltunga

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو