طرز تهیه نان شیر عسلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه نان شیر عسلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

14

1401/9/9

23:20


طرز تهیه نان شیر عسلی نان شیر عسلی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی …

طرز تهیه نان شیر عسلی

طرز تهیه نان شیر عسلی , دستور پخت نان شیر عسلی

نان شیر عسلی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیر عسلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان شیر عسلی
آرد ۱۹۰ گرم
نمک ۲ گرم
پودر خمیر مایه ۳ گرم
شیر عسلی ۶۰ گرم
آب گرم ۹۰ گرم
کره ۱۵ گرم
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم روی نان
کره ۱۰ گرم
شکر ۱۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
شیر به مقدار کافی
خامه صبحانه به مقدار کافی

طرز تهیه نان شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه نان شیر عسلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم نرم شود. حالا کره نرم شده را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

حالا خمیر مایه را به همراه آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی ترکیب می کنیم، سپس مخلوط شیر عسلی را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم. در ادامه نمک و آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا یک خمیر نرم و کمی چسبنده حاصل شود، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا روغن جذب خمیر شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد روی نان می رویم، برای این منظور کره سرد را به صورت مکعبی برش می زنیم.

مرحله پنجم

حالا شکر را به همراه آرد درون یک کاسه مناسب ریخته و تکه های کره را به آن می افزاییم و با نوک انگشت به خوبی ورز می دهیم تا مواد به صورت خرده نان درآید. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله ششم

حالا خمیر را به چانه های یکسان تقسیم کرده و درون قالب گرد که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. پس از گذشت این زمان شیر و خامه را مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی خمیرها را با مخلوط شیر و خامه رومال کرده، سپس مخلوط آرد و شکر را به صورت پخش روی خمیرها می ریزیم در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو