پزشکیان: در جریانات اخیر به جای شفاف سازی اطلاعات ناجور و ناقص دادیم +فیلم

منبع: ساعد نیوز

10

1401/9/14

16:16


ساعد نیوز: پزشکیان گفت: اینکه ما به عنوان مسئولان کشور بگوییم ما همین راهی که می رویم را ادامه می دهیم و هرکسی گلایه کرد با آن برخورد می کنیم روش درستی نیست. باید شک مردم را برطرف کرد.

پزشکیان: در جریانات اخیر به جای شفاف سازی اطلاعات ناجور و ناقص دادیم +فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، امروز در نشست اعتراض دارم که در دانشگاه شریف برگزار شده علی پزشکیان گفت: وقتی رعیت شک کرد به اینکه بردی، کشتی ، خطا کردی به جای دعوا شفاف سازی کن. به جای دعوا به مردم احترام بگذار و شفاف سازی کن.

پزشکیان با اشاره به ناآرامی های چند ماه اخیر در کشور گفت: مشکل مدیریت فضا از سوی مدیران این بود که به جای شفاف سازی، اطلاعات غیر روشن و ناقص ارائه شد.

پزشکیان در ادامه با نگاهی به نحوه برخورد با رفتارهای مردمی گفت: اینکه ما به عنوان مسئولان کشور بگوییم ما همین راهی که می رویم را ادامه می دهیم و هرکسی گلایه کرد با آن برخورد می کنیم روش درستی نیست. باید شک مردم را برطرف کرد.

حجاب اسلامیت نظام است و غیر قابل تغییر

درهمین نشست علی خضریان به عنوان نماینده تهران نیز در خصوص بحث حجاب ، بودن و نبودن آن که در این روزها در اجتماعاتی مطرح شده است چنین خطاب به دانشجویان گفت: بحث حجاب در مجلس و در جایگاه کلان تر در این مدت مطرح بوده است. در میان این سروصداها این نکته را نشنیدیم که این موضوع مطرح کردنش به این صورت اشتباه بود. هر مسیری قصد دارد به مقصدی برسد، این مسیر می خواهد به جوابی برسد که اینگونه اساسا به جواب نمی رسد. اگر اصل حجاب مطرح است باید تاکید کرد که مجلس به این مبحث نمی تواند ورود کند زیرا حجاب بخش اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است.مجلس در مورد مبحثی که به اسلامیت بر می گردد نمی تواند تصمیم بگیرد. اینکه توقع باشد قانون حجاب مورد تجدید نظر قرار بگیرد هم امکان پذیر نیست زیرا بخشی از اسلامیت نظام است.

خضریان در ادامه با گفتن از اینکه در مورد مبدا و مقصد موضوع حجاب قابلیت گفتگو وجود ندارد گفت: مبدا به عقاید بر می گردد و مقصد به اهداف و آرمان ها و در هر دو بعد امکان گفتگو نیست اما در خصوص مسیر می توان گفت و گو کرد . مسیر به عنوان مثال یعنی اینکه در مورد رفتار گشت ارشاد می توان گفت و گو کرد و اینکه شئونات افراد رعایت شود. اما بحث در مورد اصل مبحث حجاب در اختیارات مجلس شورای اسلامی نیست . نه این مجلس نه مجلس های گذشته و نه مجلس های آینده در این خصوص اختیارات ندارند و نمی توانند ورودی داشته باشند.

خضریان در مورد قانون اعتراض مردمی نیز چنین گفت: این مبحث در مجلس به بحث و گفت و گو گذاشته شده است .طرحی هم مطرح شده که نحوه اعتراضات مردمی و حزبی روند معقول تری پیدا کند ولی نباید انتظار داشت که به زودی به طور مثال طی دو ماه آینده نهایی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو