چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم!؟!

چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم!؟!


20

1401/9/15

01:23


یکی از مهم‌ترین ملاک‌های افراد هنگام خرید عطر و ادکلن، ماندگاری و پخش بوی عطر است. بارها دیده شده است که افراد حتی با خرید بهترین عطرهای مردانه و زنانه و صرف هزینه‌های چند میلیونی اما از عطر خود رضایت ندارد! امروز در این مطلب قصد داریم مهم ترین مواردی که در ماندگاری عطرها موثرند را با شما در میان بگذاریم و راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که میزان ماندگاری و پخش بوی عطر شما را حداقل تا دو برابر افزایش دهد، پس تا پایان همراه ما باشید.

چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم!؟ - افزایش ماندگاری عطرها - درین عطر

چرا ماندگاری عطرها اهمیت دارد؟

اگر ماندگاری عطر شما بالا نباشد، شما مجبور هستید هر چند ساعت یکبار عطر خود را تجدید نمایید؛ این موضوع برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و حداقل انتظاری که دارند این است که تا نصف روز نیازمند تجدید عطرشان نباشد. علاوه بر این موضوع، اکثر عطرها با توجه به ابعادی که دارند، قابل حمل نیستند و شما نمی توانید آن را با خودتان بیرون ببرید؛ تمامی این مشکلات با افزایش ماندگاری عطر حل می شود!

چه عواملی در ماندگاری و پخش بوی عطرها نقش دارند - چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم - افزایش ماندگاری عطرها - درین عطر

چه عواملی در ماندگاری و پخش بوی عطرها نقش دارند؟

مهم ترین عواملی که در پخش بو و ماندگاری عطر و ادکلن‌ها موثرند، عبارتند از:

۱) غلظت عطرها

عطرها با توجه به میزان اسانسی که هنگام ساخت در آن‌ها به کار می رود، دارای غلظت های متفاوتی هستند که عبارتند از پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن و ادوفرش. عطرهای با غلظت پرفیوم بیشترین درصد اسانس را دارند و به همین دلیل از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که عطرهای با درصد اسانس بالا، سنگین هستند و برای برخی از افراد ممکن است آزاردهنده باشند.

بهترین پیشنهاد برای اینکه هم ماندگاری و هم پخش بوی خوبی داشته باشید، استفاده از عطرهای با غلظت ادوپرفیوم و ادوتویلت است. به عنوان نمونه عطر ایفوریا زنانه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بانوان است که در غلظت ادوپرفیوم در بازار به فروش می رسد و با توجه به کیفیت و قیمت مناسبی که دارد، بسیاری از خانم‌های ایرانی نیز به سراغ استفاده از ایفوریا رفته اند.

۲) ترکیبات شیمیایی

در گذشته موادی در عطرها به کار می رفتند که باعث ماندگاری بیشتر عطرها می شدند؛ اما این مواد برای طبیعت و محیط زیست به شدت مضر بودند و کمپانی‌های عطرسازی مجبور شدند که این مواد را از ترکیبات عطرهای خود حذف نماید. این موضوع باعث شد تا ماندگاری بسیاری از عطرهای مشهور کمی افت داشته باشد اما ارزشش را داشت!

۸ راهکار برای افزایش ماندگاری عطرها که باید بدانید!

8 راهکار برای افزایش ماندگاری و پخش بوی عطرها که باید بدانید - چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم - افزایش ماندگاری عطرها - درین عطر

حال بیایید با هم به سراغ راهکارهایی که برای افزایش ماندگاری عطرهایتان می توانید از آن استفاده کنیم، بپردازیم. توجه داشته باشید که برخی از این موارد ممکن است روی همه عطرها جواب ندهد.

۱) محل اسپری عطر

اسپری کردن عطرها در محل مناسب می تواند ماندگاری آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نواحی نبض‌دار و نقاط گرم بدن همچون مچ دست‌ها، گردن، پست زانوها، قسمت داخلی آرنج و … به عنوان بهترین مکان‌ها برای اسپری کردن عطرها است.

۲) محل نگهداری عطر

بطری عطرها را در زیر نور مستقیم خورشید و جای مرطوب قرار ندهید! این کار باعث می شود که مولکول‌های عطر شما تغییر شکل دهند و کیفیت آن پایین می آید. بهترین مکان برای نگهداری عطرها در جایی خنک و خشک و تاریک است!

۳) جنس پوست بدن

جالب است بدانید که عطرها بر روی پوست‌های مرطوب بیشتر می مانند و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های خشک کمتر است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر پوست خشکی دارید، قبل از عطر زدن، محل اسپری را مرطوب نمایید.

۴) توجه به طبع عطر

عطرها به طور کلی از نظر طبع به سه دسته ملایم، خنک و گرم تقسیم می شوند. به طور طبیعی ماندگاری عطرهای گرم، با توجه به عناصری که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، بیشتر از عطرهای خنک است. به عنوان مثال گروه بویایی شرقی و چوبی و نت‌هایی همچون مشک ماندگاری بالایی دارند.

علاوه بر این قضیه، استفاده از عطر مناسب فصل نیز در ماندگاری آن موثر است! به طور مثال عطر کلاب د نایت که یکی از پرفروش ترین عطرهای مردانه در ایران است، دارای طبع ملایم و نسبتا خنک است، به همین دلیل استفاده از آن در روزهای گرم بهار و تابستان و همچنین روزهای پاییزی مناسب است؛ اما استفاده از آن در روزهای زمستانی به دلیل بازدهی کم آن چندان توصیه نمی شود.

۵) مچ دست‌هایتان را به هم نمالید!

مچ دستهایتان را به هم نمالید - چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم - درین عطر

یکی از اشتباهات نسبتا رایج در هنگام عطر زدن این است که افراد پس از اسپری کردن عطر بر روی مچ دست خود، مچ‌هایشان را به هم می مالند! این کار باعث تغییر شکل دادن مولکول‌های عطر و تغییر رایحه و کیفیت عطر می شود.

۶) بطری عطر را تکان ندهید!

از دیگر اشتباهات رایج هنگام عطر زدن این است که بطری عطر را تکان می دهند؛ این کار نه تنها باعث افزایش ماندگاری عطر نمی شود، بلکه رایحه عطر را نیز تغییر می دهد و باعث کاهش ماندگاری خواهد شد.

۷) اسپری عطر بر روی برس یا شانه مو!

اسپری عطر بر روی برس یا شانه مو - چگونه ماندگاری عطر را دو برابر کنیم - درین عطر

موها به دلیل چربی بیشتری که از نقاط دیگر بدن دارند، می توانند روایح را بیشتر نگه دارند. برای این کار می توانید مقدار کمی از عطر را روی برس یا شانه مو خود اسپری نمایید و سپس به وسیله آن موهای خود را شانه کنید. توجه داشته باشید که اسپری کردن عطر به صورت مستقیم بر روی مو، مضر است.

۸) عطر خود را تقویت نمایید!

اگر از رایحه عطر خود راضی هستید اما تنها با ماندگاری آن مشکل دارید، به شما توصیه می کنیم که عطر خود را تقویت نمایید. برای این کار می توانید اسانس عطر خود را گرفته و آن را میزان لازم به عطر خود اضافه نمایید. البته این کار ممکن است که باعث تغییر رایحه و یا خراب شدن عطرتان نیز شود، به همین دلیل پیش از این کار با یک مشاور متخصص در حوزه عطر و ادکلن مشورت نمایید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب در رابطه با افزایش ماندگاری عطر و ادکلن‌ها مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و بتوانید با راهکارهای گفته شده ماندگاری عطرهایتان را افزایش دهید. علاوه بر مطالب فوق، مورد مهم دیگری که باید رعایت کنید، خرید عطرهای اورجینال است. عطرهای تقلبی کیفیت پایینی دارند و هرگز نمی توانند جایگزین عطرهای اصلی شوند. با توجه به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت عطرهای اورجینال، متاسفانه برخی از سودجویان عطرهای تقلبی را به عنوان اورجینال به فروش می رسانند.

پیشنهاد ما به شما خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است. یکی از بهترین فروشگاه های خرید عطر و ادکلن اصل در تهران، فروشگاه درین عطر است. (www.dorinatr.com) این فروشگاه به منظور جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود، تمامی عطر و ادکلن‌های موجود در بازار را به همراه گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می رساند تا دیگر خریداران دغدغه‌ای بابت اصالت عطرهایشان نداشته باشند. شما چه راهکارهای دیگری را برای افزایش ماندگاری عطرها می دانید؟ حتما در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو