راهنمای خرید اینترنتی عطر

راهنمای خرید اینترنتی عطر


منبع: زیبامون

227

1398/5/19

02:15


برای آشنایی با نکات مهم در هنگام خرید اینترنتی عطر با زیبامون در این پست همراه باشید.

راهنمای خرید اینترنتی عطر

همه ی افراد دوست دارند در مجالس، سرکار، دانشگاه و موقعیت های مختلف بوی خوش بدهند. برای رسیدن به این هدف اکثرا سراغ خرید عطر و ادکلن می روند. انتخاب عطر خوش بو و ماندگار یکی از دغدغه های افراد خوش سلیقه است. عطر ها به دسته های کلی و متنوعی تقسیم می شوند به عنوان مثال عطر مردانه، زنانه، گرم، سرد، تلخ و شیرین. برای دانستن نکات قابل توجه هنگام خرید عطر با زیبامون در ادامه همراه باشید.

 

عطر

 

در ابتدا برای خرید عطر مناسب باید به سن، جنس، رایحه و موقعیت توجه کنیم. هر عطری برای هر سن و هر فرد و هر موقعیتی مناسب نیست.

انواع رایحه عطر

تلخ

عطر هایی با رایحه ی تلخ اکثرا از اسانس هایی، مانند: ادویه های تند شرقی و یا ریشه ی درختان استفاده می شود.

شیرین و گرم

عطر های شیرین و گرم معمولا از بو و طعم میوه های تابستانی و یا شکلات ها درست می شوند.

سرد

عطر سرد معمولا یادآور میوه های مانند خیار، طالبی، هندوانه است و حس خنکی و تازگی را ایجاد می کند.

ترش

عطر ترش یادآور مرکبات است و حس شادی و طراوت را به وجود می آورد. عطر هایی با رایحه ی گل وحشی حس صمیمانه ای را ایجاد می کند.

 

عطر

 

 در مراسم های رسمی بهتر است از عطر های تند و تلخ و شیرین استفاده کنید و در مراسم های خودمانی و محفل های صمیمی و دوستانه از سرد و ترش استفاده کنید. همچنین عطر های سرد و ترش آرامش بخش هستند و به رفع خستگی کمک می کنند به همین دلیل یکی از موقعیت های خوب استفاده ی این نوع رایحه ی عطر در باشگاه است.

عطر مناسب فصول مختلف

انتخاب عطر در نیمه ی گرم سال

با توجه به گرمای هوا، در فصل های گرم سال بهتر است از عطر هایی با رایحه های خنک و ترش، سرد و تلخ و رایحه های جنگلی و وحشی استفاده کرد تا علاوه بر احساس خنکی و شادابی خود شخص، این حس به دیگران هم منتقل شود.

انتخاب عطر در نیمه ی سرد سال

در فصل سرما و زمستان به دلیل تعرق کمتر عطر ها ماندگاری بالاتری دارند و الکل موجود در عطرها دیرتر تبخیر می شود. بهتر است در این فصول از عطر شیرین و گرم استفاده کنیم.

 

عطر

 

انتخاب عطر بر اساس نوع پوست

افرادی که پوست چرب و تیره تری دارند، ماندگاری عطر بر روی پوستشان بیشتر است و افرادی که داری پوست خشک و روشن هستند، ماندگاری عطر بر روی پوستشان کمتر است و توصیه می شود قبل از استفاده از عطر از مرطوب کننده های بی بو استفاده شود.

یکی از روش هایی که به ماندگاری عطر کمک می کند این است که قبل از پوشیدن لباس کمی از عطر به پشت زانوهایتان بزنید. این قسمت از بدن رایحه ی عطر را به خوبی پخش می کند.

 

عطر

 

راهنمای انتخاب یک عطر خوب

یک عطر با کیفیت و اصل از استاندارد هایی برخوردار است که با چک کردن نوشته های روی عطر می توان از آن اطلاع پیدا کرد. این مشخصه های استاندارد همیشه در شناسنامه ی عطر بر روی شیشه قید می شوند. عموم مردم از این مشخصه ها اطلاع ندارند ولی شرکت های سازنده معتبر با توجه به قوانینی که دارند بر روی عطر کنار سایر مشخصه ها، خانواده ی عطر ها را هم ذکر می کنند. چند نمونه از این نوشته ها به صورت زیر هستند:

Oriental: عطری با رایحه ی گرم و همراه با بوی بلوط و کاج.

 Fereshygreen: رایحه ی با طراوت و همراه با بوی چمن و سبزه.

woody: ملایم با بوی کاج و بلوط.

Spicy: عطر تند و گرم.

Fruity: عطری همراه با بوی میوه های مختلف.

Floral: عطری با بوی گل های متنوع و ملایم.

Mossy: عطری با رایحه ی زمین، جنگل و خاک.

Citruso: عطری با بوی مرکبات.

Light: عطر هایی ملایم و سبک.

Labacco: عطری همراه با رایحه ی تنباکو.

Heavy: عطری با رایحه ی سنگین و گیرا.

Sweet: عطری با رایحه ی شیرین و شکلات.

 

عطر

 

چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

در ابتدا عطر را در مقابل نور قرار دهید و از شفافیت مایع داخل شیشه و خود شیشه مطمئن شوید. یکی از تفاوت های بارز عطر های تقلبی از اصل، کدری مایع و شیشه است. تمامی نوشته های روی شیشه ی عطر را با دقت بخوانید. تفاوت مهم دیگر در حک شدن اسم بر روی شیشه ی عطر است. در عطر های اصل اسم با برجستگی و بسیار منظم بر روی شیشه نوشته شده است. در های عطر های اصل عموما جوری تعبیه می شوند که به راحتی باز بسته نشوند ولی در عطر های تقلبی گاهی دیده می شود در عطر، در همان جعبه هم محکم نیست و لق می زند.

اصطلاحات فرانسوی

اصطلاحات Noir, Sport, Jour ,Homme  می توانند نشانه های مهم بر روی یک عطر باشند که هر کدام بیانگر توضیحی هستند.

Noir: مخصوص عطر های زنانه است که ملایم هستند و مناسب برای فصل های سرد سال.

Homme: مخصوص عطر های مردانه است که در آن اسانس های سنگین به کار رفته است.

Jour: دارای اسانس های قوی و مخصوص خانم هاست.

Sport: و اصطلاح اسپورت که نشان دهنده ی آن است که محدودیتی برای استفاده ی خانم ها و آقایان ندارد.

دوام عطر

عطر های parfum غلظت ترکیبات معطر آن ها بین 15 تا 40 درصد است و بین 5 تا 7 ساعت دوام و ماندگاری دارند. Eau de parfum  معمولا بین 10 تا 20 درصد غلظت دارند و ماندگاری آن ها تا 4 ساعت است.

رنگ شیشه ی عطر ها می تواند بیانگر رایحه ی آن ها باشد. معمولا شیشه های صورتی، قرمز و نارنجی حاوی عطر های گرم و شیشه های خاکستری، آبی، سرمه ای حاوی عطر های سرد هستند.

عطر

 

مطالب پیشنهادی:

بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا

معرفی بهترین عطر ها از برند تام فورد

معرفی بهترین عطر های جدید برای بهار 2019 و 98

رایحه اسلایدر عطرهای پرفروش عطر زنانه بهترین عطرها عطر خوش بو عطر باربری عطر Guess خرید عطر عطر خوب خرید عطر خوب انتخاب عطر عطر برند CHLOE فروردین و عطر اردیبهشت و عطر خرداد و عطر تیر و عطر جذاب ترین عطر مردانه آبان و عطر آذر و عطر عطر christian dior عطر ایسی میاک عطر issey miyake عطر carolina herrera بهترین عطرهای کلاسیک عطر midnight rain عطر برای زمستان پرفروش‌ترین عطرهای برند بولگاری عطرهای برند بولگاری عطر برند بهترین عطرهای مردانه حساسیت به عطر رنگ عطرها برندهای معروف عطر فرانسوی اینفوگرافی عطرها خوش عطر عطر برای فصل بهار عطر mauboussin pour lui بهترین عطر مردانه 2016 عطر بانوان عطر بهارنارنج برندای برتر عطر مو عطر 2017 استفاده از عطر عطرهای جذاب انتخاب عطر برای تابستان پرفروشترین عطر عطر ایفوریا مردانه عطر خوشبو مردانه عطر با رایحه ی توت فرنگی ماندگاری عطر عطر خانگی فرق عطر و ادکلن چیست تفاوت عطر و ادکلن خرید عطر زنانه بهترین عطرهای زنانه عطر زنانه برای محل کار عطر برای پاییز عطرهای کلاسیک مردانه عطر آرامیس عطر زنانه گوچی عطر و ادکلن خاص عطر cr7 عطر سی آر 7 ماندگاری بو عطر عطر خوشبو بهترین برند عطر و ادکلن تاثیر عطر خوب در روابط دوستی عطر خوش عطر با رایحه گل عطر با رایحه گل رز رونمایی از عطر بهار رهنما روغن معطر اصطلاحات عطرشناسی عطر و ادکلن طبیعی لک عطر بوی عطر ماندگاری بوی عطر تیپ شناسی عطر عطر 2019 خرید عطر و ادکلن عطر تلخ بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا معرفی بهترین عطر ها از برند تام فورد معرفی بهترین عطر های جدید برای بهار 2019 و 98

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو