خواص بی نظیر توت سیاه برای سلامتی

خواص بی نظیر توت سیاه برای سلامتی


منبع: زیبامون

241

1398/5/19

02:16


با زیبامون در این مطلب همراه باشید تا با هم از خواص بی نظیر توت سیاه برای سلامتی مطلع شویم.

خواص بی نظیر توت سیاه برای سلامتی

توت سیاه میوه ی کوچک و سرشار از مواد مغذی ست که در رنگ های سیاه و بنفش دیده می شود و طعم ترش و شیرینی دارد. این میوه دارای خواص بی نظیر و فواید بسیاری است. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا به بررسی فواید این میوه ی ارزشمند بپردازیم.

 

خواص توت سیاه

 

درمان کبد چرب با توت سیاه

با توجه به نتایج آزمایشات، توت سیاه از تشکیل چربی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به کبد چرب را کم می کند. همچنین عصاره ی توت سیاه باعث کاهش تشکیل اسید چرب در کبد می شود.

خواص توت سیاه برای لاغری و کاهش وزن

توت سیاه کم کالری است و به دلیل مقادیر بالای فیبر باعث کاهش اشتها می شود و جلوی پر خوری را می گیرد. عصاره ی توت سیاه به کاهش وزن و رفع چربی ها کمک می کند.

 

خواص توت سیاه

 

خواص توت سیاه برای کلسترول خون و قلب

طبق تحقیقات توت سیاه کلسترول بد خون را کاهش می دهد و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و از این طریق به سلامت بدن کمک می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

کمک توت سیاه به کاهش دیابت و قند خون

توت سیاه با داشتن ترکیباتی که آنزیم تجزیه کننده ی کربوهیدارت در روده را مهار کرده  به کاهش دیابت نوع 2 کمک می کند. همچنین توت سیاه با داشتن مقادیر بالا فیبر باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود.

خواص توت سیاه در پیشگیری از سرطان

توت سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است. که باعث کاهش رادیکال های آزاد شده می شود و با جلوگیری از استرس اکسیداتیو خطر و احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد. در سال 2017 محققان ترکیبی از توت سیاه به دست آوردند که قادر به جلوگیری از رشد و تکثیر تومور سرطانی ست. در طب سنتی چین از توت سیاه برای درمان سرطان استفاده می شود.

 

خواص توت سیاه

 

بهبود گردش خون با توت سیاه

توت سیاه حاوی مقادیر زیادی از آهن است. با افزایش تولید گلبول های قرمز به بهبود گردش خون کمک می کند و همچنین در کمک به رفع کم خونی موثر است.

سلامت دستگاه گوارش و معده با توت سیاه

فیبر داخل توت سیاه به معده و هضم غذا کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

توت سیاه یک ضد التهاب طبیعی

یکی از خواص توت سیاه کمک به جلوگیری و کاهش بیماری های مزمن است. توت سیاه حاوی ترکیباتی است که حاوی خاصیت ضد التهابی هستند.

آرتریت یا التهابات مفصلی که عموما در سنین بالا رخ می دهد را می توان با توت سیاه درمان کرد. به همین دلیل به افراد مسن توصیه می شود توت سیاه را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

 

خواص توت سیاه

 

خواص توت سیاه در دوران بارداری

برای کمک به افزایش هوش جنین، توصیه می شود مادران باردار از توت سیاه مصرف کنند. همچنین توت سیاه مواد معدنی و ویتامین های لازم برای زنان باردار را تامین می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با توت سیاه

همان طور که قبلا اشاره کردیم توت سیاه دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است و همچنین ویتامین C موجود در این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت ها را کاهش می دهد.

تاثیر توت سیاه در تقویت حافظه

توت سیاه تاثیرات مثبتی برقسمت هیپوکامپ مغز دارد و به همین دلیل تاثیر زیادی در تقویت حافظه و عملکرد بهتر مغز می گذارد.

درمان زخم با برگ درخت توت سیاه

برگ درخت توت خواص ضدباکتری دارد که با باکتری های زخم پوست مبارزه می کند. با گذاشتن عصاره ی توت سیاه می توان زخم ها را بهبود بخشید. 

 

خواص توت سیاه

 

موارد مصرف توت سیاه

توت سیاه را می توان در مدل های کیک، دمنوش، دسر، پودینگ، شیره، مربا، ژله، بستنی، اسموتی، کوکتل میوه و سالاد میوه استفاده کرد. ازبرگ های درخت توت سیاه می توان دمنوشی برای کمک به کاهش فشار خون بالا و التهابات گلو درست کرد.

 

خواص توت سیاه

مطالب پیشنهادی:

خواص انبه

خواص پوست موز برای صورت

خواص گیلاس برای پوست

خواص بی نظیر روغن آرگان + تشخیص روغن آرگان اصل

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو