10 ماده ی غذایی که سلامتی کبد را تضمین می کنند!

10 ماده ی غذایی که سلامتی کبد را تضمین می کنند!


منبع: زیبامون

212

1398/7/11

00:38


در این پست 10 نوع از مواد غذایی که سلامت کبد را تضمین می کنند قرار می دهیم. با زیبامون همراه باشید.

10 ماده ی غذایی که سلامتی کبد را تضمین می کنند!

سلامتی کبد در بدن از اهمیت بسیاری برخوردار است. کبد، مسئولیت فرآوری مواد مضرری را دارد که داخل بدن ما می شوند. به همین دلیل است که سلامتی آن بسیار مهم است. در ادامه 10 نوع از مواد غذایی که باعث پاکسازی بدن و کبد می شوند را قرار می دهیم در ادامه با زیبامون همراه باشید

سبزیجات

تحقیقات نشان داده است که سبزیجات از کبد محافظت می کنند. مواد شیمایی و سموم بدن را، هم از لحاظ مواد غذایی که می خورید و هم از نظر جذب محیط زیست، دفع می کند. چغندر به طور طبیعی خون را پاکسازی می کند و اسفناج و کاسنی برای تقویت صفرا، پاکسازی و افزایش کارایی کبد بسیار مفید است. همچنین به تولید مواد مغذی کمک می کند. از دیگر سبزیجاتی که با ترشح آنزیم به دفع سموم کبد کمک می کنند می توان به: بروکلی، گل کلم و بروکسل اشاره کرد.

 

سبزیجات

 

سیر

سیر غنی از سلنیوم که اثرات آنتی اکسیدان را تقویت می کند و به سم زدایی بدن کمک می کند. سیر همچنین حاوی آرژنین، اسید آمینه ای است که به آرامش رگ های خونی کمک می کند و فشار خون کبد را کاهش می دهد. علاوه بر این ویتامین B6 موجود در آن مانند یک ماده ی ضد التهاب و ویتامین C عمل می کند.

 

سیر

 

روغن زیتون

روغن زیتون به شرط مصرف به حد اعتدال می تواند کمک زیادی به سلامت کبد کند. پایه ی لیپید را تقویت می کند و در اصل بخشی از کار کبد را انجام می دهد.

 

روغن زیتون

 

چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است. به همین دلیل است که دانشمندان می گویند چای سبز در برابر همه ی سرطان ها بدن را مقاوم می کند.

 

چای سبز

 

گردو

گردو مانند سیر حاوی آرژنین است. همچین با داشتن اسید های چرب امگا 3 از عملکرد سم زدایی کبد حمایت می کند. گردو سرشار از آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده ی سالم است و از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. چربی های سالم برای ایجاد غشای سلولی اطراف کبد ضروری است.

 

گردو

 

گریپ فروت

گریپ فروت علاوه ویتامین c مقادیر بالایی گلوتاتیون را داراست که توسط کبد ترشح می شود که در تولید آنزیم های سم زدایی کمک می کند.

 

گریپ فروت

 

سیب

سیب منبع پکتین است که برای تمیز کردن بدن و دفع سموم بدن از دستگاه گوارش لازم است. که این امر به نوع خودش به راحتی کار کبد کمک می کند.

 

سیب

 

زرد چوبه

کورکومین ماده ی فعال اصلی زرد چوبه است که یک ماده ی آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی محسوب می شود. کورکومین به سرعت بخشیدن جریان صفرا، محافظت مجاری صفرا و پاکسازی کبد کمک می کند. همچنین سلول های کبد را دوباره زنده می کند و از تبدیل سموم و الکل به ترکیبات مضرر جلوگیری می کند.

 

زرد چوبه

 

آووکادو

آووکادو یک ماده ی غذایی فوق العاده محسوب می شود که حاوی مقادیر زیادی گلوتاتیون به همراه ویتامین های C و E است که به عنوان آنتی اکسیدان برای خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از سلول های کبدی از آسیب عمل می کند. چربی های سالم موجود در آووکادو، سطح کلسترول را تنظیم می کنند. ویتامین های E و k موجود در این میوه ی ارزشمند ضد التهابی هستند که کبد را اثرات مضر محافظت می کنند.

 

آووکادو

 

لیمو ترش

همان طور که می دانید لیمو سرشار از ویتامین C است.  لیمو مواد سمی به ترکیبات محلول در آب تبدیل می کند و دفع آن ها را راحت تر می کند. کمی آب لیموی ترش باعث تحریک کار کبد می شود.

 

لیمو ترش

 

مطالب پیشنهادی:

خواص انبه

خواص گیلاس برای پوست

خواص زغال اخته برای سلامتی بدن

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو