طرز تهیه بورانی اسفناج مجلسی و خوشمزه

8

1401/9/15

08:31


طرز تهیه بورانی اسفناج در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی اسفناج…

طرز تهیه بورانی اسفناج

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی اسفناج مجلسی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بورانی اسفناج یکی از چاشنی های ایرانی اصیل برای سرو در کنار غذا می باشد که طعم فوق العاده ای دارد. برای تهیه بورانی اسفناج به شکل مجلسی می توان از مغز گردو و زعفران دم شده نیز استفاده کرد. همچنین از بورانی اسفناج می توان برای یک میان وعده، پیش غذا و یک شام سبک هم استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه بورانی اسفناج

مواد لازم بورانی اسفناج

  • سیر ۲ حبه
  • اسفناج ۱ کیلوگرم
  • ماست چکیده ۵۰۰ گرم
  • مغز گردو ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه بورانی اسفناج مجلسی ابتدا سیرها را پوست می گیریم و می شوریم سپس روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم. اسفناج ها را پاک می کنیم و تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

سپس اسفناج ها را یا میکس می کنیم و یا روی تخته ریز خرد می کنیم. قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج و سیر را داخل آن می ریزیم و کاملا تفت میدهیم سپس نمک و زردچوبه روی اسفناج ها می پاشیم و مجددا تفت می دهیم تا اگر اسفناج ها آب دارند آب آن ها کاملا تبخیر شود.

قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا مخلوط اسفناج و سیر به مرور زمان خنک شوند. ماست را خوب هم می زنیم تا یکدست شود. کمی نمک ، فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و گردوهای خرد شده را نیز داخل ماست می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و در آخر اسفناج و سیر خنک شده را به مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا اسفناج ها کاملا به ماست آغشته شوند و در ظرف مورد نظر بورانی اسفناج را می کشیم و تزیین میکنیم. نوش جان

طرز تهیه بورانی اسفناج

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو