طرز تهیه بورانی اسفناج و هویج

طرز تهیه بورانی اسفناج و هویج پخته ترکیه ای با پیاز داغ گردو xvc jidi f vhkd hstkh

بورانی اسفناج و هویج یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و سالم ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. بورانی اسفناج و هویج را می توانیم علاوه بر اینکه به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه درست کنیم، می توانیم از آن به عنوان پیش غذا هم استفاده کنیم. برای مجلسی تر شدن این میان وعده می توانیم از مغزیجات مانند مغز گردو نیز استفاده کنیم. بورانی اسفناج و هویج را می توانیم به صورت ساده درست کنیم یا اینکه از سس مخصوص ترکیه ای در کنار این میان وعده خوشمزه استفاده کنیم. البته توصیه می کنیم حتما این سس ساده را درست کنید چون علاوه بر طعم خوبش، باعث می شود ظاهر بورانی نیز مجلسی تر شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج تازه۱ دسته متوسط
هویج۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۵ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس بورانی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمزبه مقدار دلخواه

دستور پخت بورانی اسفناج و هویج

مرحله اول

برای تهیه بورانی اسفناج و هویج مجلسی ابتدا اسفناج ها را پاک می کنیم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن آب می ریزیم تا خاک و گل های موجود در آن کاملا خارج شوند و بعد می شوییم و آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

سپس اجازه می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود. در ادامه هویج را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و تابه ای را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون داخل آن می ریزیم و هویج ها را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا کمی تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا نرم شوند.روی تخته آشپزخانه سریع اسفناج ها را قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و به هویج ها اضافه می کنیم و بلافاصله نمک و فلفل روی اسفناج ها می پاشیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس تامل می کنیم تا آب اسفناج ها کاملا کشیده شود و بعد تابه را کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا خنک شوند.در ادامه سیر را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم

مرحله پنجم

سپس ماست، ترکیب اسفناج و هویج را نیز به آن اضافه می کنیم و مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.بورانی آماده شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و کنار می گذاریم.برای تزئین روی آن تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن زیتون داخل آن می ریزیم و گردو،فلفل قرمز نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم(نباید مواد بسوزد در حد تفت دادن کافی است) از روی حرارت تابه را بر می داریم و با این مخلوط روی بورانی را تزئین می کنیم و نوش جان