طرز تهیه بورانی کدو سبز ، خوشمزه و مقوی

5

1401/9/19

08:42


بورانی کدو سبز در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی کدو سبز…

بورانی کدو سبز

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی کدو سبز خوشمزه و مقوی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بورانی کدو سبز یکی از انواع بورانی ها است که به بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. می‌توانید به‌راحتی، تنها با رنده کردن کدوی خام در ماست و اضافه کردن اندکی نعنا خشک، آن را به یک کدو و ماست لاغرکننده و خوشمزه تبدیل کنید. بهتر است در طرز تهیه ماست و کدو برای لاغری از ماست کم چرب استفاده کنید. مزیت مصرف کدو و ماست استفاده از کدو سبز خام است که سبب می‌شود از ویتامین C آن بیشتر استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه بورانی کدو سبز همراه ما باشید.

بورانی کدو سبز

مواد لازم برای تهیه بورانی کدو سبز

  • ماست چیکده ۱ لیوان
  • کدو سبز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا کدو ها را خوب بشورید و پوست بگیرید و آنها را بخارپز کنید اگر دستگاه بخارپز در منزل ندارید می توانید یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید کف آن مقداری آب بریزید سپس یک آبکش روی آن قرار دهید آب داخل قابلمه نباید با سبد برخورد داشته باشد کدوهای پوست گرفته را داخل سبد گذاشته و درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا کدو ها بخارپز شوند. البته اگر دوست داشته باشید می توانید کدوها را به صورت خام و نپخته رنده کنید.

وقتی کدو سبزها پخته شدند آنها را رنده بزنید. ماست چکیده را داخل ظرف مورد نظر ریخته و کدو ها را به آن اضافه کنید و سیر را پوست بگیرید و پوره کنید سپس به همراه نمک و فلفل سیاه به ماست اضافه کنید و هم بزنید.

بورانی کدو سبز ما حاضر شد چون طبع این بورانی سرد است بهتر است مقداری پونه خشک به آن اضافه کنید تا طبعش متعادل شود سپس بورانی را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود سپس خنک که شد به همراه غذاهای خود سرو کنید. نوش جان

بورانی کدو سبز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو