طرز تهیه بورانی مرغ خوشمزه و مجلسی

5

1401/9/21

09:28


طرز تهیه بورانی مرغ در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی مرغ…

طرز تهیه بورانی مرغ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بورانی مرغ خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بورانی مرغ یکی از انواع بورانی هایی می باشد که با سینه مرغ تهیه شود. این نوع بورانی بسیار مجلسی بوده و می توانید برای مهمانی و دورهمی خود این بورانی خوشمزه و متفاوت را تهیه کنید. یکی از مهم ترین نکات تهیه این بورانی استفاده از ماست چکیده و یونانی می باشد. طرز تهیه بورانی با مرغ بسیار ساده است و به لحاظ زمانی هم، می‌توان از آن به‌عنوان یک غذای نسبتا سریع نام برد. در ادامه با طرز تهیه بورانی مرغ مجلسی همراه ما باشید.

طرز تهیه بورانی مرغ

مواد لازم برای تهیه بورانی مرغ

  • سینه مرغ ۱/۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • ماست چکیده ۲ پیمانه
  • سیر ۲ حبه
  • سبزی معطر خشک ۲ ق غذا خوری
  • گردو به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، برگ بو به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه بورانی مرغ خوشمزه ابتدا باید مرغ را بپزیم. پیاز را پوست گرفته و ۴ قاچ کنیم و به همراه سینه مرغ و ادویه و برگ بو و نمک داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس از قابلمه خارج کنید و آن را ریش ریش یا با چاقو خرد کنید.

سینه مرغ را بگذارید تا کمی خنک شود. سپس سیر را پوست گرفته و رنده ریز بزنید در ادامه داخل کاسه بزرگ ماست را به همراه سینه مرغ خرد شده و سبزی خشک و سیر و ادویه و نمک بریزید.

در ادامه گردو ها را نیز خرد کنید و به کاسه افزوده و حالا مواد را هم بزنید روی کاسه سلفون کشیده و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و مزه دار شوند سپس از یخچال خارج کنید و با کمی زعفران دم کرده و گردو و برگ نعنا روی بورانی را تزئین کنید و به همراه غذاهای خود میل کنید. نوش جان

طرز تهیه بورانی مرغ

نکات کلیدی برای تهیه بورانی مرغ 

– سبزیجات معطر می تواند شامل هر نوع سبزی باشد که شما دوست دارید، مانند گشنیز، ریحان، جعفری و … .

– اگر سبزی تازه در اختیار ندارید از سبزی های خشک استفاده کنید.

– سیر را از دستور بورانی مرغ حذف نکنید.

– انتخاب ماست چکیده به خاطر سفت بودن آن است، چنان چه ماست چکیده ندارید می توانید از ماست سون استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو