آگهی/ رعایت اصول صحیح در لاک زدن ناخن‌ها یعنی زیبایی دست‌های شما

10

1401/9/15

15:45


تمامی بانوانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، علاوه بر رسیدگی به پوست و موی خود، لاک زدن ناخن‌ ها را نیز یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته و به این مسئله توجه می‌کنند تا همیشه دست‌های زیبایی داشته‌باشند. اگر به لاک زدن اصولی ناخن‌ها واقف باشید، می‌دانید که به غیر از لاک، استفاده از بیس کت، تاپ کت و ... کمک می‌کند تا لاکی که روی ناخن‌های خود می‌زنید، دوام بالاتری پیدا نماید. ضمن آن که، بهتر است هر بار پس از پاک کردن لاک ناخن‌ها با استفاده از لاک پاک کن، از کرم‌ها و یا لوسیون‌های تقویت‌ کننده ناخن استفاده نمایید تا گوشت اطراف و یا صدف ناخن‌های شما تقویت گردد و سلامت و زیبایی خود را از دست ندهد. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، بیشتر به این موضوع پرداخته و درباره روش اصولی لاک زدن ناخن ‌ها اطلاعاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

آگهی/ رعایت اصول صحیح در لاک زدن ناخن‌ها یعنی زیبایی دست‌های شما

لاک زدن ناخن ها چه مراحلی دارد؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، بیشتر خانم‌ها علاقه خاصی به زیبایی و آرایش ناخن‌های خود دارند؛ زیرا استفاده از لاک ناخن، علاوه بر زیباتر شدن ناخن‌ها، کمک می‌کند تا دست‌ها نیز زیبایی خاصی پیدا نمایند. اگر شما هم از جمله بانوانی هستید که به لاک زدن و رسیدگی به ناخن‌ها اهمیت می‌دهید ولی زمان رفتن به آرایشگاه و سالن‌های تخصصی ناخن را ندارید و بیشتر مایلید خودتان این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید. ما در ادامه این مطلب، به مراحلی که جهت لاک زدن ناخن‌ ها لازم است طی کنید تا لاک شما دوام و طول عمر بیشتری داشته‌باشد، خواهیم پرداخت.

  • استفاده از وازلین

خیلی از خانم‌هایی که خودشان اقدام به زدن لاک برای ناخن‌هایشان می‌کنند، باید تلاش بسیاری به کار گیرند تا پوست اطراف ناخن‌ها آغشته به لاک نشود؛ زیرا پاک کردن آن گاهی با سختی‌هایی همراه‌ است. برای آن که این اتفاق رخ ندهد و شما به راحتی لاک زدن ناخن ها را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم یک تکه پنبه را به وازلین آغشته کرده و آن را به اطراف ناخن بمالید. با این روش چنانچه لاک به اطراف پوست ناخن شما مالیده شود، تمیز کردن آن به راحتی صورت می‌گیرد.

  • استفاده از بیس کت

Base Coat نوعی لاک شفاف است که قبل از لاک زدن ناخن ها بهتر است از آن استفاده نمایید. کارایی و عملکرد بیس کت به این صورت است که مانند لایه‌ای بین ناخن و لاکی که در نظر دارید، قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا لاک ناخن به خوبی روی ناخن‌های شما بنشیند. در واقع بیس کت یک سد ایجاد کرده و از ناخن‌ها در برابر اثرات مخربی که ممکن است لاک برای ناخن‌ها به همراه داشته‌باشد، محافظت می‌کند. مضاف بر این‌که سبب می‌شود تا ناخن‌ها شکل و فرم یکدست‌تری پیدا کرده و عمر لاک بر روی ناخن‌های شما بیشتر شود.

از جمله مزایایی که‌ استفاده از بیس کت به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • باعث می‌شود تا لاک به خوبی روی سطح ناخن شما بچسبد.

  • اجازه نمی‌دهد تا رنگ ناخن‌های طبیعی در اثر استفاده از لاک تغییر کند.

  • لاک، ناخن شما را انعطاف‌پذیر خواهد کرد؛ به این ترتیب از پوسته پوسته شدن و پریدگی لاک‌های شما جلوگیری خواهد کرد.

  • ناخن‌های شما را تغذیه می‌کند، این امر سبب می‌شود تا از شکننده شدن ناخن‌ها جلوگیری شود.

  • کمک می‌کند تا ترک‌ها و آسیب دیدگی‌های ناخن شما پوشانده شود، به این ترتیب لاک زدن ناخن‌ها با یکدستی بیشتری انجام خواهد شد.

  • پاک کردن لاک از روی ناخن‌ها ساده‌تر انجام می‌شود.

استفاده از تاپ کت

یکی دیگر از کارهایی که بهتر است هنگام لاک زدن ناخن ها انجام دهید، استفاده از تاپ کت top coat است. تاپ کت نیز مانند بیس کت، محلولی است که از آن می‌توان یک لایه روی ناخن و هم‌چنین یک لایه روی لاک ناخن استفاده کرد. استفاده از تاپ کت به این منظور انجام می‌شود که لاک بهتر مهر و موم شده و درخشندگی آن را بیشتر می‌نماید. علاوه بر این، تاپ کت کمک می‌کند تا ماندگاری لاک روی ناخن‌ها بیشتر شده و از رنگ گرفتگی ناخن‌ها به مرور زمان جلوگیری شود. به همین منظور برای افزایش درخشندگی و ماندگاری لاک ناخن‌ها، بهتر است زدن یک لایه بیس کت و یک لایه تاپ کت را فراموش نکنید.

  • استفاده از لاک‌پاک کن با کیفیت

در حال حاضر لاک پاک کن‌های متنوعی از برندهای مختلف در بازار موجود است که‌ استفاده از آن‌ها کمک می‌کند لاک روی ناخن‌ها به راحتی پاک شود. اما چنانچه لاک ناخن‌های شما به سختی پاک می‌شود و یا ممکن است از لاک‌های اکلیلی استفاده کرده‌باشید و پاک کردن ناخن‌ها برایتان سخت باشد، بهترین روش برای پاک کردن‌شان استفاده از پنبه آغشته به لاک پاک کن و فویل است. برای این امر لازم است پنبه ای را به لاک پاک کن آغشته کرده و روی ناخن قرار داده و با یک تکه فویل دورتا دور ناخن و قسمت بالای انگشت را بپوشانید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه باقی بماند. پس از این زمان خواهید دید که لاک ناخن‌های شما به راحتی پاک می‌شوند.

images_1669572346.jpg

  • تقویت کردن ناخن‌ها

از دیگر کارهایی که بهتر است برای ناخن‌های خود انجام دهید، استفاده از تقویت‌کننده ناخن است. عموما محصولات تقویت‌ کننده ناخن به گونه‌ای تولید شده‌اند که می‌توانند سلامت ناخن‌های شما را حتی پس از سال‌ها آسیب به شما بازگردانند. در این محلول‌ها و لوسیون‌ها، مجموعه ای از فرمول‌های حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، کلاژن و سایر مواد مغذی به کار رفته‌است که سبب می‌شود ناخن‌های شما در کمترین زمان به بهترین حالت خود بازگردد. هم‌چنین ماساژ مداوم مواد مغذی مانند روغن‌هایی که برای این امر به کار می‌روند، به نرم شدن ناخن و جلوگیری از شکنندگی آن کمک می‌کنند. استفاده از روغن روی کوتیکول‌های ناخن، سبب می‌شود لبه‌‌های ناخن که در حال رشد هستند، نرم شده و بستر ناخن را مرطوب نگه دارند. این حالت سبب می‌شود تا ناخن‌ها رشد خوب و سالمی داشته‌باشند.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید، لازم است برای داشتن مو، پوست، دندان و ناخن‌های زیبا، به طور مداوم به آن‌ها رسیدگی نمایید. اگر رشد ناخن‌های شما خیلی کند است و یا ناخن‌هایتان دوام بالایی ندارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از تقویت‌کننده ناخن را فراموش نکنید. همچنین لازم است برای لاک زدن ناخن‌ها، نکاتی که اشاره کردیم را به کار ببندید تا همواره ناخن‌های زیبا و سالم داشته‌باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو