خرید دوربین مداربسته از فروشگاه توان نمایندگی داهوا در تهران با بهترین قیمت و گارانتی 2 ساله

4

1401/9/21

19:51


خرید دوربین مداربسته از فروشگاه توان نمایندگی داهوا در تهران با بهترین قیمت و گارانتی 2 ساله

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

 

در این مقاله قصد داریم با کمک و راهنمایی یکی از کارشناسان فنی با تجربه‌ی فروشگاه توان (نمایندگی داهوا و فروشنده انواع دوربین مداربسته، دستگاه DVR و دزدگیر اماکن) به جنبه های مختلف تامین امنیت انواع اماکن ها با استفاده از سیستم دوربین مداربسته می پردازیم، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

 

یکی از مهمترین نیاز های بشر امروز در سال های اخیر نیاز به امنیت می باشد که با توجه به تکنولوژی و ابزار های کاربردی تا حدی این نیاز اساسی پاسخ داده شده است. یکی از این ابزار های مهم و کاربردی سیستم دوربین مداربسته می باشد که تا حد بسیار بالایی می تواند کاربر را در تامین امنیت محیط مورد نظر یاری نماید.

البته علاوه بر تامین امنیت و گاها حفاظت محیطی یک سیستم دوربین مداربسته قادر است تا برای کاربر در صورت لزوم نقش مراقبتی داشته باشد. برای توضیح نقش مراقبتی در این سیستم می توان به نگهداری از سالمند اشاره کرد . هنگامی که شما در منزل حضور ندارید می توانید از طریق سیستم انتقال تصویر که در اکثر سیستم های امروزی وجود دارند و در ادامه توضیح خواهیم داد محیط مورد نظر را پایش نمایید و از احوالات سالمند خود با خبر شوید.

البته در کنار مثال ذکر شده برای نگهداری از سالمند می توان به نقش مراقبتی این سیستم ها در نگهداری از کودکان نیز خاطر نشان کنیم. شما در محلی که کودک نگهداری می شود می توانید از احوالات کودک خود به صورت آنلاین و برخط با خبر شوید .

در این نوشتار بر آنیم تا شما را با انواع دوربین مداربسته و کاربرد های آن و همچنین قابلیت های گوناگون و کاربردی این سیستم ها تا حدی آشنا نماییم تا شما در هنگام خرید و مواجه با این سیستم ها حداقل دید کاربردی داشته باشید.

علت استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته

شاید اولین سوالی که در ذهن یک کاربر ایجاد می شود این است که چرا باید از یک سیستم دوربین مداربسته استفاده نماییم. انسان به خاطر محدودیت هایی که دارد در عین واحد نمی تواند در یک زمان مشخص در چند محل حضور داشته باشد.

و یکی از مهمترین ویژگی های این سیستم ها این است که می تواند به راحتی در چند محل دوربین را نصب کرد و در یک محل مرکزی که معمولا دستگاه DVR می باشد تصاویر دوربین ها را پایش کرد.

نکته دیگری که در بکار گیری یک سیستم دوربین مداربسته وجود دارد این است که این قابلیت برای کاربر وجود دارد که در عین حالی که به صورت زنده و آنلاین تصاویر را مشاهده می کند این قابلیت برای کاربر وجود دارد که تصاویر دوربین ها به صورت جداگانه و مستقل و طبق زمان بندی مشخص روی هارد دستگاه DVR یا سرور سیستم ضبط تصویر ذخیره شود.

ویژگی ضبط تصویر این سیستم یکی از برجسته ترین ویژگی های یک سیستم دوربین مداربسته می باشد که شما می توانید تمام وقایع و حوادث گذشته را بدون هیچ اشتباه انسانی پایش نمایید. یکی دیگر از علت های استفاده از یک سیستم نظارت تصویری که در قسمت قبل نیز بدان اشاره کردیم می توان به قابلیت انتقال تصویر این سیستم ها اشاره کرد.

در سال های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در تلفن های هوشمند بوده ایم و شما از طریق اپلیکیشن هایی که بر روی این گوشی ها نصب می شوند می توانید در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین محیط مورد نظر را مانیتور نمایید و همین امر باعث می شود بهره وری در اکثر بیزینس ها بالا رفته و مدیران از راه دور بتوانند سیستم کسب و کار خود را کنترل نمایند.

اجزای تشکیل دهنده یک سیستم دوربین مدار بسته

در این بخش می خواهیم تا شما را با بخش های اصلی و مهم یک سیستم دوربین مداربسته و شرح وظایف هر کدام به صورت مختصر آشنا نماییم، تا دید بهتری برای خرید دوربین مداربسته داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید.

از اصلی ترین بخش های یک سیستم دوربین مداربسته دوربین می باشد که نقش دریافت و پردازش تصاویر را دارند.

اجزای تشکیل دهنده یک سیستم دوربین مداربسته

و در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی با حداقل کیفیت HD تولید و به بازار عرضه می شوند. دوربین در یک سیستم نظارت تصویری دارای تنوع ساختار از لحاظ فیزیکی و همچنین کیفیت تصویر می باشد که با توجه به نوع نیاز مشتری این دوربین ها انتخاب می شوند.

از قابلیت های مهم و کاربردی در دوربین یک سیستم نظارت تصویری می توان به قابلیت دید در شب اشاره کرد که در سال های دورتر دید در شب به صورت IR و سیاه و سفید بوده و این قابلیت در دوربین های امروزی به قابلیت دید در شب رنگی با کیفیت بالا بدل شده است.

یکی دیگر از آپشن های کاربردی که در دوربین مداربسته می تواند وجود داشته باشد آیتم صدا می باشد. در گذشته برای اینکه بتوانید در سیستم نظارت تصویری خود از صدا بهره ببرید باید در محل مورد نظر به سمت دستگاه ضبط تصویر یک کابل کواکسیال جداگانه نصب می کردید.

البته این راه حل همچنان هم در این سیستم ها اجرا می شود اما نکته ای که باید بدان اشاره کنیم وجود دوربین های صدادار می باشد. در این دوربین صدا و تصویر در قالب یک کابل و با هم ارسال می شود که علاوه بر صرفه جویی چشمگیر کابل کشی باعث کاهش هزینه شده و در عین حال کیفیت صدای بالاتری نیز ارائه می دهند.

دستگاه ضبط کننده دیجیتال DVR

قسمت کلیدی بعدی در این سیستم ها دستگاه ضبط تصویر می باشد. اختصارا این دستگاه همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم DVR نام دارد که مخفف Digital Video Recorder می باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اگر دوربین های مداربسته و سیستم نظارتی شما بر پایه شبکه باشد دستگاه فوق تحت عنوان NVR یا Network Digital Recorder می باشد. دستگاه ضبط تصویر وظیفه تفکیک دوربین ها به صورت کانال های مجزا، ضبط این کانال ها به صورت زمان بندی مشخص ، فشرده سازی تصاویر دریافتی به بهترین نحو ممکن جهت ذخیره و انتقال تصویر می باشد. دستگاه های ضبط کننده ویدیویی DVR معمولا به صورت پایه چهار کانال و سپس هشت و شانزده و سی و دو تا شصت کانال می باشند. البته در یک سری از دستگاه ها حرفه ۱۲۸ و ۲۵۶ کانال نیز وجود دارد.

هارد در دستگاه دی وی آر

دیگر قسمت اصلی در یک سیستم نظارتی هارد می باشد. دستگاه ضبط تصویر تمامی اطلاعات را روی هارد دستگاه ذخیره می نماید. باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در هیچ دستگاه ضبط تصویر هارد وجود ندارد و باید به صورت جداگانه با توجه به نیاز کاربر تهیه و در داخل دستگاه قرار گیرد. در انتخاب هارد برای سیستم خود باید به چند نکته دقت داشته باشید که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اول اینکه در سیستم شما چه تعداد دوربین قرار دارد زیرا میزان حجم هارد انتخابی با تعداد دوربین ها ارتباط مستقیم دارد و هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد شما به حجم بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیاز دارید. مورد بعدی در انتخاب هارد مقدار زمانی است که شما می خواهید تصاویر را ذخیره نمایید که هر چه تعداد روز های درخواستی بیشتر باشد حجم و تعداد هارد به کار گرفته شده نیز باید بیشتر باشد. در کنار موارد گفته شده مواردی مثل کیفیت مگاپیکسلی دوربین، نوع فرمت فشرده سازی دستگاه ضبط تصویر  در انتخاب هارد کاملا موثر است.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده یک سیستم دوربین مداربسته می توان به منبع تغذیه اشاره کرد. این سیستم چه در دوربین ها و چه در دستگاه ضبط تصویر از برق DC با ولتاژ 12 ولت تغذیه می کنند. برای دوربین ها می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت تجمیعی یک منبع تغذیه با توجه به مقدار جریان کشی دوربین ها که بین یک تا دو آمپر می باشد تهیه نمایید.

قسمت مهم دیگر در این سیستم ها کابل می باشد. اگر سیستم دوربین مداربسته آنالوگ بیس باشد شما باید از کابل های کواکسیال و همچنین برق جهت تغذیه دوربین استفاده نماید، اما اگر دوربین های شما تحت شبکه باشند می توانید از کابل شبکه برای انتقال دیتا استفاده نمایبد.

انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

در سیستم های قدیمی معمولا دوربین های آنالوگ به همراه دستگاه دی وی آر استفاده می شد که کیفیت دوربین ها بر مبنای تی وی لاین بیان می شد. این دوربین ها در زمان خود دارای کیفیت قابل قبولی بوده اما امروز با ظهور تکنولوژی HD در بستر همین کابل های کواکسیال تحولی در سیستم های نظارت تصویری اتفاق افتاد.

انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

از سری دوربین های HD بر بستر آنالوگ می توان به سری دوربین های AHD و HDTVI و HDCVI اشاره کرد که پر طرفدارترین تکنولوژی HD در سیستم های نظارتی مربوط به HDCVI بوده در سری محصولات دوربین مداربسته داهوا می باشد. یکی از محسنات مهم محصولات HD این است که شما می توانید بر همان بستر آنالوگ قدیمی سیستم خود را بنا کرده و تصویر را دریافت نمایید.

یکی از تکنولوژی هایی که در گذشته وجود داشته و امروزه نیز وجود دارد تکنولوژی IP یا دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد. در این تکنولوژی همانطور که گفته شد بستر کابل کشی کابل شبکه می باشد.

اما اگر شما از سیستم وایرلس استفاده نمایید دوربین های بیسیم می توانند از طریق مودم یا روتر های بیسیم به دستگاه NVR متصل شوند .

همچنین برای دوربین های ‌وایرلس این امکان وجود دارد تا به صورت مستقیم به مودم اینترنت متصل شده و به وسیله انتقال تصویر P2P به راحتی هر چه تمام تر و بدون نیاز به آیپی استاتیک و تنظیمات مودم از امکان انتقال تصویر بهره ببرد.

برای ذخیره سازی هم دوربین های بیسیم از مموری SD استفاده می کنند که می تواند تصاویر ضبط شده را در اختیار کاربر قرار دهد.

نکته مهم در به کار گیری سیستم های وایرلس کاهش هزینه ها می باشد که همین امر باعث‌توجه کاربران به این سری از دوربین ها شده است.

خرید و تهیه یک سیستم دوربین مداربسته مناسب از فروشگاه توان + مشاوره رایگان تلفنی

در نهایت برای تهیه یک سیستم مداربسته مناسب محیط شما می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی tavancctv.com با خط ویژه ما با پیش شماره تهران (021): 91004949 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

همچنین برای خرید و مشاهده قیمت انواع و اقسام دوربین مداربسته، دستگاه DVR و لوازم جانبی آن می‌توانید به سایت فروشگاه توان مراجعه کنید. ضمنا این امکان برای شما وجود دارد که به صورت حضوری از فروشگاه توان خرید کنید به آدرس: تهران – خیابان جمهوری – نبش خیابان شیخ هادی – پاساژ علاءالدین 2 – طبقه همکف پلاک 13 فروشگاه توان وخطوط ویژه توان با پیش شماره تهران (021):

91004949

66349331 | 66349332 | 66349336 | 66349330

هدف ما تامین امنیت و آسایش شما با کمترین هزینه می‌باشد، با خرید یک سیستم مداربسته مناسب، تا حد زیادی از امنیت شما تامین میشود، برای خرید یک سیستم مدار بسته با مناسب ترین قیمت و گارانتی معتبر اصلی با فروشگاه توان به آدرس سایت https://bia2safa.net/goto/web/url/3085743 در ارتباط باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو