بهترین غذاهای محلی اصفهان را بیشتر بشناسید

بهترین غذاهای محلی اصفهان را بیشتر بشناسید


3

1401/10/17

18:32


غذاهای سنتی اصفهان یکی از بهترین تفریحات اصفهان شکم گردی و تست غذاهای محلی و خوشمزه این شهر تاریخی…

بهترین غذاهای محلی اصفهان را بیشتر بشناسید

غذاهای سنتی اصفهان

یکی از بهترین تفریحات اصفهان شکم گردی و تست غذاهای محلی و خوشمزه این شهر تاریخی و دوست داشتنی است. در این مقاله از مجله آشپزی تاپ کوکینگ تصمیم گرفتیم تا بهترین غذاهای محلی اصفهان را به شما علاقمندان به شکم گردی معرفی کنیم. پس اگر اهل تست غذاهای سنتی باطعم همان منطقه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

اصفهان از جمله شهرهایی است که دارای تنوع بسیار بالای غذاهای سنتی و قدیمی است. خورش ماست، بریانی اصفهانی، گوشت و نخود و… از انواع غذاهای بی نظیر و محبوب اصفهانی می باشند که حتما باید برای یک بار هم که شده آنها را امتحان کنید.

گوشت و نخود

گوشت و نخود اصفهانی از انواع غذاهای سنتی و مقوی اصفهان می باشد. در طرز تهیه گوشت و نخود اصفهانی از گوشت، نخود، سیب زمینی، لیمو عمانی و نمک و زردچوبه و فلفل و اسفناج استفاده می شود. این غذا معمولا با برنج سرو می شود

طرز تهیه گوشت و نخود اصفهانی

بریانی ، اصیل ترین غذای اصفهان

بریانی (بریونی) یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای شهر اصفهان است که به دلیل طعم خوب آن در سراسر کشور فراگیر شده است. بهترین نوع بریانی با گوشت گوسفندی تهیه می شود که طعم بسیار خوبی دارد البته امروزه بریانی را با گوشت مرغ هم طبخ می کنند. از هر اصفهانی که در مورد بهترین غذاهایشان سوال کنید، قطعا یکی از غذاهایی که نام می برد بریانی است.

اگر علاقه مند به غذایی خوشمزه، مقوی، پرخاصیت و لذیذ هستید فقط کافیست یکبار بریانی را امتحان کنید. بریانی غذایی است که می تواند به عنوان غذایی کامل برای نوجوانان، جوانان و همه افراد باشد.

طرز تهیه بریانی

خورش ماست

خورشت ماست غذای سنتی و پرطرفدار اصفهان است. برای تهیه این غذای بسیار خوشمزه از گوشت گردن گوسفند استفاده می‌شود، این غذا ظاهری مانند حلیم دارد و معمولا به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. خورشت ماست بیشتر از این‌که یک غذای اصلی باشد یک پیش غذای سنتی و بسیار خوش طعم است.

در دستور طبخ اصلی این خورشت از گوشت گردن گوسفند استفاده می‌شود، ولی برای تهیه این پیش غذای خوش عطر و طعم می توان از گوشت مرغ یا بوقلمون نیز استفاده کرد.

طرز تهیه خورش ماست

مقالات بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی اصفهان

هویج پلو

هویج پلو این غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که اصالتی شیرازی دارد ولی در شهر هایی مانند اصفهان و تبریز هم طبخ می شود. هویج پلو را می توانید به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. در تهیه این پلو خوشمزه در مصرف زعفران دست و دلباز باشید تا رنگ و لعاب خوبی به غذا دهد.

طرز تهیه هویج پلو

ماش و قمری

ماش و قمری از غذاهای سنتی و قدیمی اصفهان است که برخی آن را در دسته آبگوشت ها نامگذاری می کنند و برخی در دسته آش و حلیم. در هر صورت این غذا یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است.همانطور که می دانید کلم دارای انواع مختلفی می باشد مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و… که کلم قمری نیز نمونه ای از کلم می باشد و مزه ای نسبتا تند و غلیظ دارد. کلم قمری دارای کلسیم، آهن، ویتامین سی و کربوهیدارت می باشد که در این غذا نیز بکار رفته است.

طرز تهیه ماش و قمری

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو