بهترین رستوران های اصفهان | شکم گردی در نصف جهان

بهترین رستوران های اصفهان | شکم گردی در نصف جهان


5

1402/3/9

09:52


در سفر به اصفهان در کدام رستوران بهترین غذاها را بخوریم؟ آیا اصفهان غذاهای مخصوصی دارد؟ پیشنهاد شما هنگام…

در سفر به اصفهان در کدام رستوران بهترین غذاها را بخوریم؟ آیا اصفهان غذاهای مخصوصی دارد؟ پیشنهاد شما هنگام سفر به اصفهان برای انتخاب رستوران کدام است؟ همانطور که می‌دانید اصفهان یعنی نصف جهان؛ در این شهر بزرگ جمعیت زیادی از مردم زندگی می‌کنند که از قدیم غذای معروف اصفهان را بریانی یا خورشت ماست نامیده‌اند به همین خاطر هرکس به اصفهان سفر می‌کند ترجیح می‌دهد در بهترین رستوران های اصفهان بریانی یا خورشت ماست را تست کند. در اصفهان رستوران‌های فراوانی وجود دارد که هر کدام به نحوی حرفی برای گفتن دارند.

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران شهرزاد اصفهان

در سال ۱۳۴۶ در ماه فروردین رستوران شهرزاد افتتاح شد. بنیانگذار این رستوران آقای عبدالرحیم فرودستان به مدت ۲سال زحمت کشید تا بالاخره این رستوران بازگشایی شد. بی‌شک این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان معرفی می‌شود. این رستوران از نظر دکوراسیون، معماری، طعم غذا بی‌نظیر است. معمار این رستوران آقای مهندس ابراهیمیان بوده که توانسته چنین فضای بی‌نظیری طراحی کند؛ در کنار آن افرادی چون رشتیان، مرآتیان، چایچی و… توانسته‌اند در ایجاد زیبایی این رستوران موثر باشند.

یکی از اهداف این رستوران کیفیت بالا غذا و مشتری مداری است به همین علت توانسته بسیار محبوبیت پیدا کند. در این رستوران سالن اصلی از سالن پذیرایی جدا شده و این امر باعث افزایش آرامش محیط گردیده است. این رستوران نزدیک به ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد و به راحتی برای جشن‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

 همچنین از غذاهای ایرانی، پیش غذا، غذاهای دریایی، دسر و… در این رستوران پیدا می‌شود که کیفیت بی‌نظیر آنها شما را ترغیب به بازدید مجدد می‌کند. ساعت کاری این رستوران همچون سایر رستوران‌ها نیست و به صورت یکسره از ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب در حال میزبانی از مردم هستند. همچنین غذا به صورت بیرون بر نیز در این رستوران وجود دارد و شما اگر قصد دارید غذا را بیرون از فضا رستوران میل کنید به راحتی می‌توانید درخواست بیرون بر دهید. اما به علت معماری بی‌نظیر این رستوران اکثر افراد ترجیح می‌دهند در خود رستوران غذا را صرف کنند.

آدرس

آدرس رستوران شهرزاد : اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰

بهترین رستوران های اصفهان

کافه رستوران سنتی آزادگان (قهوه‌خانه حاج میرزا)

یکی از بی‌نظیرترین کافه رستوران‌ های اصفهان کافه رستوران سنتی آزادگان است که به هنگام ورود به این رستوران احساس خواهید کرد به فروشگاه عتیقه‌جات وارد شدید و حس می‌کنید که تابلو ورود را اشتباهی آمده‌اید. این رستوران بسیار حالت سنتی و قدیمی داشته و بیشتر به موزه شباهت دارد تا به یک کافه رستوران بسیار معروف در اصفهان که مورد پسند جمعیت زیادی از افراد است. این دکوراسیونی که در کافه رستوران آزادگان قرار دارد طی جمع آوری کردن وسایل زیادی توسط صاحب رستوران بوده که هیچگونه قصد جدا کردن این وسایل از خود را ندارد. ناگفته نماند قهوه‌خانه حاج میرزا برای اولین بار در زمان صفویه ساخته شده است که نام آن در ابتدا خسته‌خانه بوده و بعد از گذشت زمان به چای‌خانه و قهوه‌خانه تغییر اسم می‌دهد.

مردمان محلی شهر اصفهان همچنان از این کافه رستوران با نام سرای حاج میرزا یاد می‌کنند. هنگام سفر توریست‌ها به اصفهان یکی از گزینه‌های انتخابی آنها برای خوردن غذا این کافه رستوران است، زیرا اسم این کافه رستوران در کتاب Lonly plannet جزو یکی از بهترین رستوران های اصفهان شناخته شده و به همین خاطر توریست‌ها به بازدید از این رستوران می‌روند. ناگفته نماند شما می‌توانید هر سه وعده غذایی اعم از صبحانه، ناهار، شام را در این رستوران میل کنید و از خوراکی‌های معروف این رستوران که دوغ و گوش فیل است وطرفداران زیادی دارد را سفارش دهید.

آدرس

آدرس کافه رستوران آزادگان: میدان امام، به سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا، قهوه خانه حاج میرزا

تلفن کافه رستوران آزادگان: ۰۳۱۳۲۲۱۱۲۲۵

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران بریانی اعظم

همانطور که بیان شد یکی از غذاهای اصیل اصفهان بریانی است و باید بدانید این غذا نزدیک به ۴۰۰سال پیش برای اولین بار پخت شد و در بین مردم اصفهان محبوبیت خاصی پیدا کرد. رستوران بریانی اعظم یکی از بهترین رستوران های اصفهان بوده که در پخت غذای بریانی روی دست ندارد و بدون شک طعم بریانی‌های این رستوران با سایر رستوران‌ها قابل قیاس نیست.

افتتاحیه این رستوران به سال ۱۲۹۵ برمی‌گردد که به دست پدر و پسری بازگشایی شد. عبدالکریم اخوان و پسرش پهلوان علی اخوان این رستوران بزرگ را راه‌اندازی کردند‌. در روزهای اول ساخت این رستوران در کوچه نیک‌پی اصفهان قرار داشت اما بعد از گذشت ۳۰ سال این رستوران به کوچه دروازه دولت منتقل شد. بعد از پدر و پسر حال نوبت به نوه خانواده می‌رسد که باید ادامه دهنده راه باشد. مدیریت رستوران بریانی بر عهده احمدرضا اخوان پسر علی اخوان سپرده شد و این رستوران امروزه در خیابان چهارباغ قرار دارد و بدون شک خوردن بریانی در چنین رستورانی که سه نسل از یک خانواده را به خود دیده بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 این رستوران به علت محبوبیت زیادی که در بین مردم پیدا کرد توانسته تا به امروز ۴شبعه در اصفهان داشته باشد و این رستوران تلاش می‌کند اصالت غذا را حفظ کند و همیشه مشتریان از کیفیت غذای این رستوران رضایت دارند. اما باید گفت این رستوران فقط در وعده ناهار مشغول به کار است و وعده شام ندارد زیرا بریانی به علت آنکه یک غذای چرب و پرگوشت است صرف آن فقط به عنوان وعده ناهار کار درستی خواهد بود.

آدرس                

آدرس شعبه ۱:  اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰

آدرس شعبه ۲: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

شماره تلفن: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰

آدرس شعبه ۳: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰

آدرس شعبه ۴: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹

رستوران آرک اصفهان

یکی از محبوب‌ ترین رستوران‌ های اصفهان بدون شک رستوران آرک است. در این رستوران همیشه جمعیت زیادی از افراد برای صرف غذا حضور دارند و همچنین افرادی گردشگر بعد از گشت و گذار و پیاده‌ روی فراوان در اماکن تاریخی اصفهان قطعا به خوردن یک غذای لذیذ و نوشیدنی خوشمزه نیازمند هستند که بهترین گزینه برای آنها کافه رستوران ارک است.

سفر به اصفهان و خوردن نوشیدنی از کافه رستوران آرک یکی از لذت‌ بخش‌ ترین کارهایی بوده که بدون شک هرکس هنگام سفر به اصفهان باید تجربه کند‌. یکی دیگر از مزایای رستوان آرک نزدیکی آن به کلیسای وانک است و این خود دلیلی برای پررونق بودن این رستوران خواهد بود. این رستوران از فضای بسیار زیبایی برخودار بوده که گویا فضای این کافه‌ رستوران، خود یکی از جاذبه‌های اصفهان محسوب می‌شود. از غذاهای معروف این رستوران می‌توانیم به کباب تابه‌ای، کشک‌ بادمجان، آلبالو پلو، گوشت قلقلی، ساندویچ، پیتزا و… اشاره‌ای کرد. همچنین قهوه‌های خوش عطر این رستوران زبان‌زد خاص و عام است.

آدرس

آدرس: محله جلفا، خیابان کلیسا، مقابل ضلع خروجی کلیسا وانک

شماره تلفن: ۰۹۱۳۳۰۳۰۳۸۵

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران شب نشین اصفهان

طراحی عمارت این رستوران نسبت به سایر رستوران‌ های اصفهان متفاوت است اما در زمره بهترین رستوران های اصفهان قرار دارد. معماری رستوران شب نشین از معماری چین الهام گرفته است. در هنگام شب، نورپردازی بسیار زیبایی در فضای باز این رستوران مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده برازندگی اسم شب نشین برای این رستوران است. از فضا و دکوراسیون این رستوران هرچه گوییم کم خواهد بود.

اگر به سراغ منوی غذایی این رستوران بروید به مواردی چون سینی مخصوص سه نفره شب نشین، خوراک ماهی قزل آلا، باقالی پلو با گوشت گردن، جوجه چینی با سس تاتار، کباب شیشلیک و… بر می‌خورید که انتخاب بین این موارد کار دشواری است. از دیگر مزایای این رستوران وای فای رایگان برای مهمان خواهد بود. همچنین در هنگام شب در نورپردازی زیبا، موسیقی زنده نیز پخش می‌شود و حال و هوای خاصی به فضا خواهد داد. ساعت کار این رستوران از ۱۱:۳۰ظهر الی ۱۶:۳۰ بعدازظهر و ۱۹ تا ۲۱ شب است.

آدرس

آدرس: اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه اصفهان، باغ رستوران شب نشین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۳۳۹۳۶۳۳ و ۰۳۱۳۳۳۹۳۶۳۴

بهترین رستوران های اصفهان

کلام پایانی

قطعا افرادی که دوستدار گردش و سفر هستند به دنبال بازدید از بهترین اماکن تاریخی و در عین حال مصرف بهترین غذاهای اصفهان می‌روند. اصفهان یکی از بهترین و بزرگترین شهرهای ایران است که هرکس به این شهر سفر کند بدون شک از خوردن بریانی غافل نخواهد شد زیرا این غذای معروف در رستوران‌های اصفهان به شکل بی‌نظیری پخته می‌شود که طعم آن تا مدت‌ها فراموش نخواهد شد. اگر به اصفهان سفر کردید از خوردن گوش فیل و دوغ قهوه‌ خانه حاج میرزا غافل نشوید که هر گردشگری باید برای یکبار هم شده گوش فیل و دوغ حاج میرزا را تست کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو