پشت پرده استفاده مقتدا صدر و نخست وزیر عراق از عبارت جعلی خلیج عربی چیست؟

پشت پرده استفاده مقتدا صدر و نخست وزیر عراق از عبارت جعلی خلیج عربی چیست؟


منبع: ساعد نیوز

6

1401/10/17

18:53


کشور عراق میزبان بیست و پنجمین دوره از مسابقات فوتبال منطقه ای در بصره است. این مسابقات با حاشیه های فرآوانی همراه بوده است. از برگزاری افتتاحیه لاکچری با حضور کشورهای عربی تا جعل نام تاریخی خلیج فارس توسط سران این کشور و از جمله مقتدا صدر!

پشت پرده استفاده مقتدا صدر و نخست وزیر عراق از عبارت جعلی خلیج عربی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، مقتدی صدر یکی از متلون المزاج ترین سیاست ورزان خاورمیانه تصمیم گرفته است که برای بازگشتن زیرپوستی به عالم سیاست به خط ارتجاع عربی در منطقه بپیوندد و با به چالش کشیدن نام تاریخی خلیج فارس نام منقضی خود را بار دیگر بر سر زبان ها بیندازد.

مدت هاست که حمله به ایران و تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم به یکی از بلیط های برنده در میان ارتجاع عرب برای کسب قدرت و ثروت و حیثیت تبدیل شده است. خوش رقصی برای بن سلمان و عُمالش تا جایی پیش رفته که مقتدی صدر که هنوز گرمای میزبانی ایرانیان از او از حافظه اش به طور کامل پاک نشده، تصمیم گرفته تا با حمله به نام تاریخی "خلیج فارس" بازار خودش را گرم سازد.

مقتدی صدر به بهانه آغاز بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال منطقه ای خلیج فارس در پیامی توئیتری به جعل نام خلیج همیشه فارس پرداخت.

تصویر

این کار مقتدا صدر با واکنش تند بسیاری از فعالان فضای مجازی در ایران مواجه شده است. بسیاری از کاربران توئیتر به کمک های ایران برای ریشه کن کردن داعش و نجات عراق، بصره، دیاله و کردستان عراق از چنگ نیروهای تروریستی با جانفشانی سردار دلها و یاران شهیدش اشاره کردند و از خوش رقصی مقتدا برای سعودی ها انتقاد کرده اند.
نخست وزیر عراق نیز در پیامی، پس از مقتدی صدر، بار دیگر از عبارت جعلی "خلیج عربی" استفاده کرد.

تصویر

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات باسابقه ایرانی و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز در واکنش به این رویداد گفت: "گفتن خلیج عربی به خلیج فارس توسط هر کسی، این نام تاریخی را عوض نمی کند. صدام هم تلاش کرد تا از همین نام استفاده کند، ولی راه به جایی نبرد.
امروز نام خلیج فارس جاودان است و صدام گرفتار مار و مور است. این سرنوشتی است که در انتظار تمام کسانی است که از نام جعلی خلیج عربی استفاده می کنند."

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو