عوارض و مضرات نوشیدن چای پررنگ و تیره

عوارض و مضرات نوشیدن چای پررنگ و تیره


منبع: نم نمک

3

1401/10/20

23:58


چای پررنگ و عوارض چای پررنگ و مضرات چای پررنگ و ضرر چای پررنگ و فواید چای پررنگ و مضرات چای کم رنگ و مضرات چای پررنگ و آیا چای پررنگ برای قلب ضرر دارد؟ و چای کم رنگ برای معده و چای کمرنگ چقدر کافئین دارد و چای پر رنگ برای اسهال و مضرات چای تیره در نم نمک.

عوارض و مضرات نوشیدن چای پررنگ و تیره

چرا نوشیدن چای پر رنگ مضر است؟

لازم است افراد دارای مشکلات قلبی ، زخم معده و سنگ های کلیوی و خانم های باردار از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.

عوارض و مضرات نوشیدن چای پررنگ و تیره

عوارض و مضرات نوشیدن چای پررنگ و تیره

چای حاوی میزان بالای کافئین است ، کافئین ، یک ماده شیمیایی خوراکی است که در دو فرم طبیعی و سنتتیک (مصنوعی) یافت می شود و هرچه چای مصرفی پررنگ تر یا به اصطلاح غلیظ تر باشد ، میزان کافئین دریافتی بیشتر می شود.

فرم طبیعی کافئین در بسیاری از گیاهان از جمله قهوه ، دانه های کاکائو و برگ های چای وجود دارد و فرم مصنوعی آن در نوشیدنی ها و نوشابه های انرژی زا یافت می شود.

مضرات نوشیدن چای پررنگ

اثرات کافئین بر بدن

کافئین ، مدر یا ادرار آور است. بنابراین نوشیدن چای پررنگ ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می کند.

کافئین موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود و نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می شود.

کافئین با جذب آهن غذا تداخل دارد ، چای مصرفی هرچه پررنگ تر باشد ، شدت این تداخل بیشتر می شود. افرادی که مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن هستند نوشیدن چای پررنگ را ترک کرده و یا مصرف آن را به حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غذای حاوی منابع آهن موکول کنند.

مضرات نوشیدن چای پررنگ

کافئین سطح هوشیاری را بالا می برد ، شاید در ظاهر این عملکرد کافئین مطلوب به نظر برسد ولی در واقع ، نوشیدن چای پررنگ در شب به خصوص ساعات پایانی شب ، منجر به بی قراری و بی خوابی شده و در دراز مدت نیز سطح اضطراب را افزایش می دهد.

افراد دارای سابقه مشکلات قلبی ، افراد باردار ، مبتلایان به ریفلاکس (سوزش سردل ، ترش کردن) و زخم معده و افراد مبتلا به سنگ های کلیوی باید از نوشیدن چای پررنگ خودداری کرده و یا مصرف آن را محدود کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو