هر آنچه از خاستگاه همه‌گیری قارچی در سریال The Last of Us باید بدانید

هر آنچه از خاستگاه همه‌گیری قارچی در سریال The Last of Us باید بدانید


منبع: گیمفا

6

1401/11/14

01:56


سریال The Last of Us در سومین قسمت خودش به خاستگاه همه‌گیری قارچی پرداخته و جزئیات بیشتری را آشکار کرده است.

هر آنچه از خاستگاه همه‌گیری قارچی در سریال The Last of Us باید بدانید

سریال The Last of Us در سومین قسمت خودش به خاستگاه همه‌گیری قارچی پرداخته و جزئیات بیشتری را آشکار کرده است.

هشدار! متن حاوی اسپویل است

سومین قسمت پخش شده از فصل اول سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) جزئیات بیشتری در مورد چگونگی گسترش عفونت قارچی سر چُماقی‌ها در سراسر جهان را ارائه می‌دهد و همان موضوع مطرح شده در قسمت اول و دوم را گسترده‌تر می‌کند.

با وجود اینکه دو قسمت ابتدایی سریال «لست آو آس» نسبت به بازی‌ها بسیار وفادار باقی مانده بودند اما این سریال از لحاظ نحوه نابودی بشر توسط این همه‌گیری کوردیسپس تفاوت‌های بزرگی با بازی‌ها داشت. در مقدمه قسمت اول، دانشمندی با بازی جان هانا دلیل شکل‌گیری چنین همه‌گیری را به گرمایش زمین نسبت می‌دهد.

در شروع قسمت دوم سریال نیز توضیحات بیشتری در مورد شروع این اپیدمی ارائه می‌شود و اتفاقات مقدمه این قسمت در جاکارتای اندونزی رخ می‌دهد. در بازی‌ها مرکز شروع همه‌گیری در آمریکای جنوبی بود اما در سریال محل انتقال عفونت قارچی آسیا ذکر شده چراکه بر طبق تحقیقات علمی، این قاره با زیستگاه این نوع قارچ‌ها تطابق بیشتری دارد.

قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» برخلاف دو قسمت قبلی حاوی صحنه‌های فلش‌بک درباره خاستگاه همه‌گیری نبود اما دیالوگ‌های رد و بدل شده میان جوئل و الی اطلاعات بیشتری را در این رابطه ارائه کردند و در این مطلب بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

عفونت قارچی چطور از طریق آرد در جهان پخش شده است؟

سریال The Last of Us

سریال The Last of Us

قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» اطلاعات بیشتری در مورد گسترش این عفونت قارچی به سراسر جهان می‌دهد. جوئل در این قسمت می‌گوید که قارچ‌ها جهش یافته‌اند و سپس منابع غذایی در سراسر جهان همچون آرد و شکر را آلوده کردند و مردم نیز از این منابع آلوده برای طبخ غذا استفاده کردند. نان و غلات و دیگر محصولات آلوده در سراسر جهان پخش شدند و زمانی که مردم به اندازه کافی از آن‌ها توسط مصرف کردند نیز آلوده شدند.

همانطور که جوئل توضیح می‌دهد، زمانی که انسان‌ها آلوده شدند نیز این عفونت قارچی با سرعت بسیار بیشتری گسترش پیدا کرد. غذاهای آلوده مصرف شده در ۲۵ام سپتامبر سبب شدند تا در شب ۲۶ سپتامبر همه‌گیری آغاز شود که در قسمت اول سریال نیز به تصویر کشیده شده بود.

شباهت و تفاوت‎‌های همه‌گیری در سریال و بازی‌ها

سریال «آخرین بازمانده از ما»

سریال The Last of Us

خاستگاه روایت شده در سریال درباره همه‌گیری قارچی علاوه بر تفاوت‌هایی که با بازی‌ها دارد، شامل شباهت‌هایی نیز می‌شود. یکی از تفاوت‌های برجسته بین سریال و بازی‌ها در این زمینه، منشأ همه‌گیری است. در بازی و بر اساس روزنامه‌ای که در خانه جوئل قرار داشت، منشأ همه‌گیری آمریکای جنوبی ذکر شده اما در سریال، منشأ همه‌گیری شهر جاکارتا در اندونزی معرفی شده و دلیل آن نیز جهش به دلیل گرمایش زمین عنوان شده است. پخش عفونت قارچی از طریق غذا به سراسر جهان نیز مسئله‌ای به شمار می‌رود که بین سریال و بازی‎‌ها یکسان است.

آیا پخش عفونت از طریق آرد منشأ علمی دارد؟

سریال The Last of Us

سریال The Last of Us

باید گفت که عوامل سازنده سریال «آخرین بازمانده از ما» کار بسیار خوبی در توضیح گسترش عفونت قارچی انجام داده‌اند و همین نیز آن را بسیار واقع‌گرایانه جلوه داده است. از همان مقدمه‌های خوفناک قسمت اول و دوم و چه در دیالوگ‌های بین جوئل و الی در قسمت سوم، اتفاقات به نحوی است که احتمال رخ دادن آن در زندگی واقعی را در ذهن بیننده‌ها شکل می‌دهد.

با توجه به صحبت‌های انجام شده در ابتدای قسمت دوم سریال باید گفت که سیلوهای غلات و آرد بستر بسیار مناسبی برای عفونت‌ها به شمار می‌روند. قارچ‌ها از محصولات غلات همچون برنج، ذرت و غیره به عنوان بستری برای گسترش خود استفاده می‌کنند و همین نیز سبب شده تا گسترش عفونت قارچی جهش‌یافته واقع‌گرایانه به نظر برسد.

نظر متخصصان درباره رخ دادن عفونت قارچی در دنیای واقعی چیست؟

سریال The Last of Us

سریال The Last of Us

پل ادوارد استامتس یکی از افراد بسیار برجسته و معروف در زمینه قارچ‌شناسی به شمار می‌رود و به مطالعه آن‌ها می‌پردازد و محصولات مرتبط با آن‌ها را می‌فروشد. او به دنبال تماشای قسمت‌های ابتدایی سریال «لست آو آس» نظرش درباره شروع همه‌گیری قارچی را بیان کرده:

من به تازگی قسمت‌های جدید سریال «آخرین بازمانده از ما» را دیدم و دو نظر دارم. اول اینکه طرفدار داستان‌های علمی تخیلی هستم و دوست دارم عناصر خلاقانه مرتبط با قارچ‌ها را ببینم.

اما اگر واقع‌بین باشیم، قارچ‌های سرچماقی نمی‌توانند انسان را آلوده کنند. اما همه موجودات زنده به منبع تغذیه احتیاج دارند. برخی از حیوانات درنده هستند، برخی گیاهان شکارچی هستند و قارچ‌های تغذیه‌کننده از شکار نیز وجود دارند. در حقیقت، همه ما بخشی از یک شبکه غذایی بسیار بزرگ هستیم و وابستگی زیادی به دیگری داریم.

قارچ‌ها بسیار قدرتمند هستند و در این در حالی است که مرموز و درک‌نشده باقی مانده‌اند. نویسندگان نیز از همین موضوع و همچنین مسئله ترس از قارچ‌ها در بین انسان‌ها استفاده کرده‌اند و این داستان را به تصویر کشیده‌اند.

باید بگویم که نویسندگان از این فرصت بهترین بهره را برده‌اند و ما را به سفری پر از ماجراجویی حول محوریت قارچ‌ها سوق داده‌اند. اما بهتر است بدانید که قارچ‌ها امروزه در همه جای زندگی ما هستند و مطمئنا با درک بهتر و استفاده مناسب از آن‌ها می‌توانیم زندگی بهتری نیز داشته باشیم.

منبع: اسکرین رنت – کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو