معرفی فیلم حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds) ؛ مروری بر یکی از بهترین آثار ژانر جنگی دنیا!

معرفی فیلم حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds) ؛ مروری بر یکی از بهترین آثار ژانر جنگی دنیا!


منبع: پلازا

3

1401/11/14

23:33


معرفی فیلم حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds) ؛ مروری بر یکی از بهترین آثار ژانر جنگی دنیا!

فیلم Inglourious Basterds یکی از آثار ژانر جنگی محبوب جهان است که با حضور ستارگان بزرگ ساخته شده و از بهترین فیلم‌های جهان نیز محسوب می‌شود. در این مقاله به معرفی فیلم پست فطرت های لعنتی می‌پردازیم.

فیلم‌های زیادی درباره جنگ ساخته شده‌اند. برخی از آنها محبوبیت زیادی دارند و برخی دیگر خیلی زود فراموش می‌شوند. یک فیلم جنگی مناسب فیلمی است که بتواند چهره جنگ را به صورت تاثیرگذاری به تصویر بکشد تا جهان بیدار شود که این اتفاق چه تبعات جبران ناپذیری دارد.

فیلم حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) فیلمی محصول سال 2009 به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) است. عنوان این اثر در واقع از فیلمی ایتالیایی با همین نام ساخته انزو جی کاستلاری (Enzo G. Castellari) محصول 1979 الهام گرفته شده اما یک بازسازی از آن نیست. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی کامل و بررسی فیلم پست فطرت های لعنتی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

دانلود فیلم Inglourious Basterds

تاریخ انتشار فیلم Inglourious Basterds

ژانر فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی جنگی، کمدی، اکشن، ماجراجویی و درام است. این اثر در تاریخ 21 اوت 2009 (30 مرداد 1388) اکران شد. مدت زمان فیلم پست فطرت های لعنتی حدودا ‌153 دقیقه است.

داستان فیلم پست فطرت های لعنتی

داستان فیلم پست فطرت های لعنتی

در این قسمت به بیان خلاصه ی فیلم پست فطرت های لعنتی می‌پردازیم. داستان درباره تعداد اندکی سرباز یهودی است که باید به صورت مخفیانه و نفوذی وارد جمع سربازان آلمان شوند و با خنثی کردن دولت آلمان به جنگ خاتمه دهند. از سوی دیگر زنی را می‌بینیم که قصد گرفتن انتقام مرگ خانواده خود را از افسری آلمانی دارد. این اثر در قالب پنج فصل و حوادث مختلف روایت می‌شود.

معرفی عوامل فیلم Inglourious Basterds

در این قسمت ابتدا به سراغ معرفی تارانتینو کارگردان فیلم رفته و سپس سایر عوامل آن را معرفی می‌کنیم.

کوئنتین تارانتینو کارگردان فیلم Inglourious Basterds

کوئنتین تارانتینو کارگردان فیلم Inglourious Basterds

  • سن: 59 سال
  • محل تولد: ناکسویل، آمریکا
  • آثار معروف: سگ‌های انباری (Reservoir Dogs)، داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)

کوئنتین جروم تارانتینو کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس اهل آمریکا در 27 مارس 1963 (7 فروردین 1342) به دنیا آمد. او کار خود را به عنوان یک فیلمساز مستقل در سال 1992 و با فیلم سگ‌های انباری شروع کرد. سپس با ساخت فیلم داستان عامه‌پسند به شهرت رسید. او آثار معروف زیادی دارد که در میان آنها باید به بیل را بکش بخش یک و دو (kill Bill)، جنگوی آزادشده (Django Unchained)، هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight)، روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) اشاره کنیم.

تارانتینو سبکی خاص در فیلمسازی دارد، فیلم‌های او معمولا روایتی غیرخطی، پست مدرن، همراه با خشونت تصنعی و موسیقی‌هایی فوق‌العاده دارند که تارانتینو را به کارگردان دی جی معروف می‌کنند. این فیلمساز تاکنون برنده جوایز اسکار، نخل طلایی، بفتا، گلدن گلوب و ساترن شده است.

سایر عوامل فیلم Inglourious Basterds

  • تهیه‌کننده: لورنس بندر (Lawrence Bender)
  • فیلم‌برداری: رابرت ریچاردسون (Robert Richardson)
  • تدوین: سالی منک (Sally Menke)

بازیگران فیلم پست فطرت های لعنتی

به بخش معرفی هنرپیشه‌های این فیلم می‌رسیم. ستارگان زیادی در حرامزاده‌های لعنتی حضور دارند. در ادامه به بیوگرافی چهار شخصیت اصلی و معرفی سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی می‌پردازیم.

برد پیت در نقش آلدو آپاچی

بازیگران فیلم پست فطرت های لعنتی / برد پیت در نقش آلدو آپاچی

  • سن: 59 سال
  • محل تولد: اکلاهما، آمریکا
  • آثار معروف: رفتگان (The Departed)، 12 سال بردگی (12 Years a Slave)

برد پیت (Brad Pitt) با نام کامل ویلیام بردلی پیت متولد 16 دسامبر 1963 (25 آذر 1342) در آمریکا است. او بازیگری را از سال 1987 شروع کرد و با فیلم (Thelma & Louise) ریدلی اسکات دیده شد. اما این فیلم هفت (Seven) بود که توانست برد پیت را به جهانیان بشناساند. از آثار معروف این بازیگر فیلم‌های 12 میمون (12 Monkeys)، تروی (Troy)، آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)، 12 سال بردگی، جنگ جهانی زد (World War Z)، سرگذشت شگفت‌انگیز بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) هستند. این بازیگر تاکنون صاحب جوایز اسکار، بفتا، گلدن گلوب و امی شده و جز شخصیت‌های تاثیرگذار جهان است. پیت در فیلم Inglourious Basterds نقش اصلی را دارد.

ملانی لوران در نقش شوشانا

بازیگران فیلم پست فطرت های لعنتی / ملانی لوران در نقش شوشانا

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: پاریس، فرانسه
  • آثار معروف: اکنون مرا می‌بینی (Now You See Me)، علمیات نهایی (Operation Finale)

ملانی لوران (Mélanie Laurent) بازیگر، فیلمساز و خواننده اهل فرانسه در 21 فوریه سال 1983 (2 اسفند 1361) به دنیا آمد. او از سال 1997 تاکنون بازیگری را شروع کرده و همواره انتخابات گزینش شده‌ای داشته است. گذشته از فیلم‌های فرانسوی لوران، او را در آثاری جهانی مانند اکنون مرا می‌بینی، عملیات نهایی و شش زیرزمین (6 Underground) دیدیم. این بازیگر تاکنون برنده جوایز مختلف شده است و در فیلم Inglourious Basterds ایفاگر یکی از نقش‌های کلیدی بود.

کریستوف والتس در نقش کلنل هانس لاندا

هنرپیشه‌های فیلم Inglourious Basterds / کریستوف والتس در نقش کلنل هانس لاندا

  • سن: 66 سال
  • محل تولد: وینا، اتریش
  • آثار معروف: جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained)، کشتار (Carnage)

کریستوف والتس (Christoph Waltz) بازیگر اتریشی-آلمانی متولد 4 اکتبر 1956 (12 مهر 1335) است. او بازیگری را در سال 1977 شروع کرد اما توجه‌های جهانی را در سال 2009 و با بازی در فیلم پست فطرت های لعنتی به خود جلب کرد. سپس بازهم طی همکاری‌ای با تارانتینو در جنگوی زنجیرگسسته نیست توانست خوش بدرخشد. اما فیلم بعدی جالب توجه او فیلم کشتار اثر پولانسکی است که توانست در سطح جهانی مشهور شود. از دیگر آثار معروف والتس باید به قضیه صفر (The Zero Theorem)، چشمان بزرگ (Big Eyes)، گزارش فرانسوی (The French Dispatch) و زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) اشاره کنیم. کریستوف والتس تاکنون برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا و گیلد شده است. او در فیلم پست فطرت های لعنتی یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند.

مایکل فاسبندر در نقش ستوان آرچی هیکوکس

هنرپیشه‌های فیلم Inglourious Basterds / مایکل فاسبندر در نقش ستوان آرچی هیکوکس

  • سن: 45 سال
  • محل تولد: هایدلبرگ، آلمان غربی
  • آثار معروف: گرسنگی (Hunger)، بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant)

مایکل فاسبندر بازیگر ایرلندی-آلمانی در 2 آوریل 1977 (13 فروردین 1356) به دنیا آمد. او حرفه خود را از سال 2001 شروع کرد و نخستین باد با فیلم 300 دیده شد. فاسبندر  با فیلم گرسنگی توانست توجهات جهانی را به سوی خود جلب کند. از آثار دیگر او می‌توان به فیلم‌های تنگ ماهی (Fish Tank)، جین ایر (Jane Eyre)، یک روش خطرناک (A Dangerous Method)، پرومتئوس (Prometheus)، بیگانه: کاوننت و فرانک (Frank) اشاره کرد. او تاکنون نامزد جوایزی همچون اسکار، بفتا و گلدن گلوب شده است.

سایر هنرپیشه‌های فیلم Inglourious Basterds عبارتند از:

  • الی راث (Eli Roth) در نقش دانی
  • دیانه کروگر (Diane Kruger) در نقش بریجت
  • دانیل برول (Daniel Brühl) در نقش فردریک زولر
  • تیل شوایگر (Til Schweiger) در نقش هوگو
  • آگوست دیهل (August Diehl) در نقش دیتر هلستروم
  • ژولی دریفوس (Julie Dreyfus) در نقش فرانسیسکو موندینو
  • و…

بررسی فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی

بررسی فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی

در این قسمت قصد داریم تا به نقد فیلم پست فطرت های لعنتی پرداخته و  ببینیم نظر منتقدان جهانی درباره آن چه بوده است. از زمانی که تریلر فیلم Inglourious Basterds نیز مشخص بود شاهد اثری متفاوت خواهیم بود. این فیلم با بودجه 70 میلیون دلاری خود، 321.5 میلیون دلار فروش داشت و توانست تا مدتی پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو باشد. به علاوه، این اثر توانست نامزد جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی اسکار نیز شود. همچنین کریستوف والتس برای ایفای نقش خود در پست فطرت های لعنتی برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

در جدول پایین می‌توانید نمرات فیلم Inglourious Basterds را مشاهده کنید.

سایتنمره
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)8.3/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)89/100
متاکریتیک (Metacritic)69/100

از مجموع 36 منتقدی که به این فیلم رای دادند، 26 منتقد نظرات مثبت، 9 نفر نظرات متوسط و یک نفر نظر منفی داشتند. در ادامه چند نظر را باهم مرور می‌کنیم‌.

جیمز براردینلی (James Berardinelli) / REELVIEWS

  • نمره: 100/100

کوئنتین تارانتینو فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی را به عنوان بهترین فیلم خود را پس از داستان عامه‌پسند ساخته است. او همچنین فیلمی را ساخت که می توان آن را جسورانه‌ترین فیلم جنگ جهانی دوم در تمام دوران‌ها دانست.

جی. آر جونز (J.R. Jones) / READER

  • نمره: 70/100

تارانتینو قبلاً به خاطر استفاده از هولوکاست به عنوان ماده برای یکی دیگر از آثار خونین‌اش، توجه‌ها را به خود جلب کرده است، البته نسلی که آن را به‌صورت واقعی تجربه کرده‌اند، عمدتا دیگر به روی کار نیستند. از این نظر فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی به عنوان یک نشانه اجتماعی همانند فیلم ایزی رایدر در زمان خودش شگفت‌انگیز است.

اسکات توبیاس (Scott Tobias) / npr

  • نمره: 67/100

در کل فیلم به طور غیرمعمولی‌ای سخت و متعارف با استانداردهای تارانتینو به نظر می‌رسد‌‌.

کیرک هانی‌کات (Kirk Honeycutt) / The Hollywood Reporter

  • نمره: 60/100

دو ساعت و 32 دقیقه فیلم به هیچ وجه بد نیست، اما چیزهایی که ما فکر می‌کنیم شبیه تارانتینو هستند از این قبیل‌اند: دیالوگ‌های طولانی مضحک، طنز خشونت‌آمیز و شخصیت‌های بزرگی که روی پرده می‌چرخند!

مایکل سراگو (Michael Sragow) / BALTIMORE SUN

  • نمره: 38/100

تنها امید برای فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی این است که مخاطبان از آن استقبالی بدون آگاهی کنند زیرا فیلم آنقدر بد به نظر می‌رسد که فکر می‌کنند خوب است.

سخن پایانی

معرفی فیلم Inglourious Basterds

با معرفی فیلم Inglourious Basterds همراه شما بودیم و این فیلم دیدنی تارانتینو را مورد بررسی قرار دادیم. شما نیز با دانلود فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی و تماشای آن نظرات خود را درباره این اثر با ما به اشتراک بگذارید‌‌. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو