آشنایی با عکاسی تبلیغاتی از معماری ساختمان

منبع: آکا

3

1401/12/15

03:00


اگر در کار املاک و پروژه های ساختمانی مشغول به فعالیت هستید و می خواهید در این صنعت پررقابت از رقبای خود پیشی بگیرید، درنگ نکنید و همین حالا با استودیو عکاسی لح

آشنایی با عکاسی تبلیغاتی از معماری ساختمان

شما به هر طرف که نگاه بیاندازید هنری از ساختمان سازی و معماری و دکوراسیون های داخلی را مشاهده می کنید. از دیرباز تا کنون، معماری و دکوراسیون از هنرها و حرفه های مهم به شمار می آید. امروزه شرکت های ساختمانی و افراد زیادی در این صنعت مهم مشغول به فعالیت می باشند که هدف اصلی آنها مطرح شدن و دیده شدن بیشتر و در نتیجه جذب مشتریان بالا است. یکی از روش های تبلیغاتی بسیار موثر برای معماری و دکوراسیون داخلی، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد. عکس های صنعتی و تبلیغاتی که از نمای داخلی و خارجی ساختمان ها گرفته می شوند در مکان های مختلفی همچون بیلبوردها، کاتالوگ ها، مجلات و مخصوصا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نمایش در می آیند.

اگر در کار املاک و پروژه های ساختمانی مشغول به فعالیت هستید و می خواهید در این صنعت پررقابت از رقبای خود پیشی بگیرید، درنگ نکنید و همین حالا با استودیو عکاسی لحظه نگاری تماس حاصل نمایید. مجموعه ما از افراد ماهر و تجهیزات حرفه ای تشکیل شده است که با داشتن تجربه بالا، بهترین تصاویر و تیزر تبلیغاتی را برای شما خلق می کند که بیننده با دیدن آنها شگفت زده می گردد.

آشنایی با عکاسی تبلیغاتی از معماری ساختمان

 

چرا عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی در تبلیغات مهم است؟

از نظر کارشناسان، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از ساختمان ها و نمای داخلی آنها همچون، شرکت، گالری، آشپزخانه، موزه، سالن های پذیرایی و ... از ایده های ناب و منحصر به فرد جهت تبلیغات می باشد. خرید ساختمان اعم از مسکونی، تجاری، ویلایی و ... نیازمند دقت و رعایت نکات کافی می باشد. برای نشان دادن پروژه های ساختمانی نمی توان همیشه مشتریان را به صورت حضوری و به دلایل متعدد (همچون مشتریان از شهرها و کشورهای دیگر) به آنجا برد و تنها همین امر اهمیت عکاسی از ساختمان را نشان می دهد. از دیگر دلایل مهم برای این امر موارد زیر می باشد:

  • جلب رضایت و اعتماد مشتریان با عکس های حرفه ای بالا می رود.
  • با عکس از دکوراسیون داخلی حس زیبایی و لطافت و همچنین نمایش جزییات به مشتریان القا می گردد.
  • با خلق عکس های صنعتی و تبلیغاتی از ساختمان و نمای آنها، بازاریابی به شیوه ای موثر و هدفمند صورت می گیرد.
  • جذب سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی و ساختمانی بالا می رود.
  • امکان شرکت کردن مجموعه ها و پروژه های ساختمانی در مسابقات معماری فراهم می گردد.
  • صرفه جویی لازم در وقت و هزینه برای خرید و فروش و همچنین مشاوره برای مشتریان و مدیران شرکت های ساختمانی و بنگاه های املاک فراهم می گردد.

آشنایی با عکاسی تبلیغاتی از معماری ساختمان

 

در عکاسی تبلیغاتی از معماری ساختمان چه نکاتی باید رعایت شود؟

عکاسی به عنوان یک هنر شناخته می شود که شاخه های مختلف آن همانند عکاسی از نمای داخلی و خارجی ساختمانی نیازمند رعایت نکات مهمی می باشد که در زیر به آنها اشاره می نماییم:

  • شناخت کافی عکاس از پرسپکتیو معماری ساختمان و دید بصری به طوری که بتواند ساختمان و نمای داخلی آن را با جزئیات به مخاطب نمایش دهد.
  • انتخاب زوایای مناسب برای عکاسی و همچنین قاب بندی جهت تصویرسازی همراه با ظرافت خاص
  • انتخاب نور متناسب با نوع زاویه عکاسی، بطوریکه عکاس باید بداند بر اساس نوع ساختمان، نور طبیعی و یا مصنوعی و یا ترکیبی از این دو را استفاده کند.
  • انتخاب زمانبندی مناسب جهت عکاسی؛ به طور مثال عکاسی از ساختمان در ظهر تابستان برای ساختمان مناسب نمی باشد. از نظر کارشناسان بهترین زمان برای عکاسی از ساختمان ساعاتی نزدیک به طلوع و غروب آفتاب است.
  • استفاده از تجهیزات و لنزهای حرفه ای و گران قیمت؛ از لنزهای حرفه ای و مهم مورد استفاده برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از ساختمان و نمای داخلی، می توان به لنز چشم ماهی (Fish eye) و لنز واید یا سوپر واید اشاره کرد. هر کدام از این لنزها دارای کاربردهای منحصر به فردی می باشند که عکاس باید بر اساس نوع ساختمان و تجربه از آنها استفاده کند. تجهیزات استفاده شده در عکاسی باید به خوبی پاسخگوی نیاز عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از پروژه های بزرگ عمرانی باشد.
  • عکاس باید به دنبال خلق سوژه های جذاب و جدید از عکاسی باشد، بطوریکه که مخاطب با دیدن تصاویر بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با آنها ارتباط بگیرد و هدف کارفرما را درک کند.
  • در عکس برداری صنعتی از پروژه های ساختمانی در حال ساخت، عکاس باید از لحاظ ایمنی مجهز باشد و نکات مربوطه را رعایت کند، زیرا امکان ریزش مصالح و لغزش افراد بالا می رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو