آموزش کامل تهیه کوکوی پاغازه بسیار خوشمزه و مقوی

منبع: آکا

4

1401/12/15

03:01


امروز نیز با طرز تهیه یک کوکوی خوشمزه در خدمت شما عزیزان هستیم. در این جا قصد داریم شما خانم های خوش سلیقه را با طرز تهیه كوكو پاغازه که یک غذای سنتی از شهر کرم

 

کوکو پاغازه کرمانشاه غذالند

آکاایران: فصل بهار که میشود اگر در بازار میوه و تره بار شهر کرمانشاه بروید . انواع مختلفی از تره های بهاری به فروش میرسد . یکی از این تره ها را پاغازه مینامند .

پاغازه در غذا هایی مثل برانی و سبزی پلو و کوکو مصرف خوراکی دارد و برای کسانی که بیماری گوارشی مانند ناراحتی های معده و روده ای دارند بسیار مفید میباشد .کوکو پاغازه یکی از کوکو های مخصوص استان کرمانشاه است. این کوکو شباهت زیادی به کوکو سبزی های معروف دارد اما سبزی که در آن به کار می رود متفاوت است و مخصوص استان کرمانشاه می باشد.  در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا طرز تهیه این غذای محلی و پرخاصیت کرمانشاهی را آموزش میدهیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کوکوی پاغازه :

 
مواد لازم
سبزی پاغازه 500 گرم
آرد 1 الی 2 قاشق غذاخوری
پیاز رنده شده متوسط 1 عدد
تخم مرغ 4 الی 5 عدد
سیر له شده 1 حبه
نمک و زردچوبه به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

دستور تهیه:

  1. سبزی پاغازه را پس از پاک کردن، بشویید و در صافی قرار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود، سپس آن را ریز خرد کنید.
  2. تخم مرغ‌ها را کاسه‌ای شکسته و هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند، سپس آرد، پیاز رنده شده، سیر له شده، نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید.
  3. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند، سپس پاغازه خرد شده را به آن اضافه کنید.
  4. به هم زدن مواد ادامه دهید تا مایه کوکو یکدست شود.
  5. روغن را در تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس مایه کوکوی پاغازه را در روغن داغ بریزید.
  6. حرارت را کم کنید و در تابه را ببندید تا یک طرف کوکو سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  7. پس از سرخ شدن کوکو پاغازه، آن را برش زده و در ظرف سرو قرار دهید، اطراف کوکو را به سلیقه خود با سبزیجات مختلف تزیین کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید.
نکته: در صورت تمایل می‌توانید از قالب‌های به شکل دلخواه استفاده کرده، قالب را در روغن داغ قرار دهید و پس از گرم شدن قالب، مایه کوکو را در آن بریزید تا کوکوی پاغازه قالبی درست شود.

خواص گیاه پاغازه :

این گیاه تقویت ‌کننده قلب و گشاد کننده عروق ‌قلب نیز است. این ‌‎گیاه به صورت موضعی در دردها و التهابات مفاصل و نیز زخم‌های ‌پوستی اثرات‌ درمانی قابل ‌توجهی دارد. در حال‌ حاضر به صورت محلی جوشانده این گیاه به صورت ‌خوراکی به منظور درمان التهاب ‌روده و زخم‌معده و نیز التهابات‌ گوارشی و کولیت ‌روده مصرف می‌شود. خوردن آن چشم و گوش را تیز و حساس می‏کند، رنگ رخسار را درخشان مى ‏نماید، عمر را طولانى مى ‏کند، وزن بدن را کم و انسان را سبک مى ‏سازد.

اگر خانمی هنگام وضع حمل از جوشانده آن بخورد وضع حمل برایش آسان می شود و درد کمتری را تحمل می کند. می توانید تازه آن را له کنید و با نمک و سرکه مخلوط کنید و چیزی شبیه به پماد به دست آورید و در محل سوختگی و زخم های بد و جراحتها بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو