6 وعده غذایی ساده و خوشمزه که می توانید در سفر همراه خود ببرید

6 وعده غذایی ساده و خوشمزه که می توانید در سفر همراه خود ببرید


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/24

23:49


زمانی که برای یک سفر هیجان‌انگیز، چمدان می‌بندید یا کوله خود را جمع می‌کنید؛ قطعا به غذاهای مناسب مسافرت نیز فکر خواهید کرد. خصوصا اگر با خانواده و خودروی شخصی راهی سفر شوید و کودک یا سالمندی نیز در جمع شما باشد،‌ توجه به تغذیه سالم و مقوی در این هنگام، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه با ساعد نیوز باشید تا چند نمونه غذای ساده و مقوی معرفی کنیم.

اینکه در سفر چه نوع غذایی را بیشتر از همه دوست دارید میل کنید، نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب آن‌ها باشد. ازاین‌رو در لیست زیر برخی از ویژگی‌های مهم غذا‌های مناسب سفر را بیان کرده‌ایم. لطفا به آن‌ها توجه کنید:

  • این غذا‌ها باید از مواد اولیه تازه تهیه شوند تا در طول سفر، کیفیت خود را از دست ندهند.

  • بهتر است غذا آبکی و شل نباشد تا در حین حرکت ماشین، از ظرف آن به بیرون تراوش نکند.

  • در صورت نبود پیک‌نیک یا هر وسیله گرمایشی، بهتر است بتوان آن‌ها را بدون گرم‌کردن و به شیوه سرد نیز مصرف کرد.

  • بیش از اندازه روغنی و چرب نباشند تا در حین خوردن، لباس و دیگر لوازم را کثیف نکنند.

  • درصورتی‌که هوا بسیار گرم است، موادی که زود فاسد می‌شوند در این غذا‌ها وجود نداشته باشند.

  • این غذا‌ها شامل میوه، سبزی یا نوشیدنی‌های سالم باشد که شادابی شما را در طول سفر حفظ کرده و بدنتان را هیدراته کند.

  • خیلی سرخ‌شده یا برشته نباشند تا در حین سفر، گلوی شما را تحریک نکرده و شما را مستعد بیمار شدن نکنند.

  • اگر این غذا‌ها از فرآورده‌های گوشتی تهیه می‌شوند، حتما نوع بدون نیترات آن‌ها را انتخاب کرده و درصد مواد مفید آن‌ها بالا باشد.

  • بهتر است این غذا‌ها برای سهولت مصرف، حالت لقمه‌ای یا پک شده داشته باشد تا بدون نیاز به بشقاب و چنگال بتوان آن‌ها را میل کرد.

  • اگر از غذا‌های کنسروی استفاده می‌کنید، حتما به تاریخ انقضا و مدت ماندگاری خوبی که باید داشته باشند، توجه کنید.


سالاد الویه


در بخش زیر، مجموعه‌ای بسیار مناسب و خوشمزه از انواع غذا‌هایی که می‌توانید از آن‌ها در سفر‌های زمینی استفاده کنید، آورده شده است. ازاین‌رو شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم:

سالاد الویه معمولا اولین گزینه‌ای است که برای یک سفر یک‌روزه انتخاب می‌شود. بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند برای پیک‌نیک یا مسافرتی کوتاه‌مدت و چندساعته،‌ به سراغ این غذای ساده و محبوب بروند و با یک ساندویچ الویه از خود و عزیزان‌شان پذیرایی کنند.

در دسترس بودن مواد این غذای ساده،‌ سیرکنندگی بالای آن و سرعت آماده‌سازی،‌ از جمله مواردی است که انتخاب الویه را در اولویت غذاهای سفری قرار می‌دهد. تنها باید توجه داشت که این غذای ساده و خوشمزه، درجه فسادپذیری بالایی دارد و بهتر است در یخدان یا در کنار بطری آب سرد یا ظرف یخ نگهداری شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف شود.

سالاد الویه


ساندویچ تخم مرغ


ساندویچ تخم مرغ

تخم مرغ فقط یک صبحانه ی لذیذ نیست بلکه می تواند روی آتش گرم شود و حسابی هیجان انگیزتر شود. ساندویچ تخم مرغ خود را با هر روشی که دوست دارید آماده کنید و فریز کنید.حواستان باشد ساندویچ تخم مرغ خود را داخل فویل بپیچید تا هم راحت تر گرم شود هم نگران فاسد شدن آن نباشید. وقتی به جایی که دوست داشتید رسیدید می توانید آن را داخل آتش بگذارید تا فورا گرم و آماده ی مصف شود.


کوکوسبزی یا کوکو سیب‌زمینی


تقریبا همه ما از گذشته این تجربه شیرین را داریم که در سفر‌های مختلف، مادران ما از شب قبل مقداری کوکو ساده و البته به‌غایت خوشمزه را برای همه، تدارک می‌دیدند. این کوکو‌ها که اغلب کوکوسبزی یا کوکو سیب‌زمینی بودند، درعین‌حال که مقوی و سالم بودند، در طی سفر طعمشان بهتر هم می‌شد. در طی سفر، می‌توان کوکوسبزی و کوکو سیب‌زمینی را حتی سرد نیز میل نمود. البته ذکر این نکته الزامی است؛ ازآنجایی‌که تخم‌مرغ پای ثابت انواع کوکوهاست، درصورتی‌که در فصل تابستان و گرما هستید و تصمیم دارید کوکوسبزی را دوباره قبل از مصرف گرم کنید، احتمالا بوی زهم تخم‌مرغ‌ها شما را اذیت خواهد کرد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم، از آرد برای قوام دادن به کوکو استفاده کرده و تعداد تخم‌مرغ را کم‌تر کنید.

کوکو سیب زمینی

کوکو سبزی



فلافل


مردم جنوب علاقه دارند تا فلافل، غذای سنتی و مورد علاقه خود را به برزیل نسبت بدهند و بر طبق یک مزاح قدیمی، شهر خود را برزیل کوچک می نامند. فلافل یکی از غذاهای عالی برای سفر است که با استفاده از نخود، پیاز، جعفری، سیر، نمک، فلفل، ادویه، تخم گشنیز و کمی زیره در صورت تمایل، تهیه می شود. این غذا در میان غذاهای مناسب سفر یکی از راحت ترین ها محسوب می شود. کافیست مواد فلافل را از قبل تهیه کرده و در فریزر آماده داشته باشید تا در زمان سفر آنها را سرخ کرده و با خیارشور و گوجه فرنگی، سبزیجات، پیاز خرد شده و نان باگت آماده کرده و همراه خود ببرید. 2 ساعت قبل از سفر یخ زدایی مواد آماده شده فلافل را انجام دهید تا خیلی سریع غذای شما آماده شود.

فلافل


کتلت


کتلت غذایی است که همیشه در مواقع آماده شدن و سرخ شدن به آن ناخنک زدیم و با قاشق داغ و روغنی تنبیه شده ایم. قبول کنید که کتلت وقتی داغ، برشته و تازه از روغن درآمده است طعم دیگری دارد. این غذا از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی محسوب می‌شود که طرز پخت راحت و سریعی داشته و به شدت محبوب است. یک غذای سرو شده با نان که از ترکیب سیب زمینی آب پز، گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ و نمک و ادویه تهیه می شود. کتلت همیشه پای ثابت سفره های پیک نیک و سفر خانواده های ایرانی محسوب می شود که آن را با نان سنگک، نان لواش و یا نان باگت در کنار سبزی، یک نوشیدنی خنک و سالاد شیرازی نوش جان می کنند. این غذا در میان غذاهای مناسب سفر جایزه قلب طلایی را به خود اختصاص داده است.در ادامه از دیدن یک کلیپ از طرز تهیه کتلت در یک خانه ی روستایی لذت ببرید.

کتلت


ساندویچ مرغ


ساندویچ مرغ از آن دسته غذاهایی است که همه ما از بچگی حداقل یک بار آن را خورده ایم. اما این بار قرار است به طرزی متفاوت آن را تهیه کنیم. این غذا که یک غذای غذاهای مناسب سفر جذاب است، دستور پختی ژاپنی دارد. در این رسپی شما باید مرغ ها را پخته، چرخ کنید و با نمک، فلفل، شیر و کمی سس مایونز مخلوط کنید. سپس خمیر مایه مرغ به دست آمده را در میان نان تست قرار داده و سپس آنها را به قطعات کوچک برش دهید. این غذا یک وعده غذایی مقوی و سالم محسوب می شود که سریع آماده شده و زحمتی ندارد. اگر مرغ ها را بعد از چرخ کردن کمی گریل کنید، طعم ساندویچ مرغ شما فوق العاده خواهد شد.

ساندویچ مرغ


سخن آخر


در این مقاله سعی شد تا چند نمونه غذای مفید و مقوی که می توانید در سفرهایتان همراه خود ببرید معرفی شد. از شما کابر گرامی نیز دعوت می‌کنیم تا اطلاعات و تجربیات خود درباره آشپزی در سفر و غذاهای مناسب مسافرت را با ما و سایر کاربران ساعد نیوز به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو