طرز تهیه کوکو رولتی خوش طعم و ایده آل

منبع: آرگا

1

1403/1/18

08:36


برای داشتن یک کوکی ویژه خانگی می توانید در این بخس با طرز تهیه کوکو رولتی سبزی آشنا شوید. این کوکو یک کوکو مغزدار با گردو و مرغ است.

طرز تهیه کوکو رولتی با یک رسپی ساده  و خوشمزه و عالی را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این نوع کوکو مجلسی بوده و برای پذیرایی در مهمانی خود نیز تهیه می کنید.

برای داشتن انواعی از کوکوی مجلسی خانگی می توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه کوکو سیب زمینی و کوکو کدو سبز با دستور تهیه ساده را در لینک مطالعه کنید.

طرز تهیه کوکو رولتی

مواد اولیه:

  • سبزی کوکو: ۱ و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

مواد لازم رول:

  • سینه مرغ: ۲۰۰ گرم
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز چکیده: ۲ قاشق غذاخوری
  • مغز گردو: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو رولتی:

رولت ویژه مجلسی را می‌ توانید با یک رسپی عالی در این بخش تهیه کنید. طعم این رولت عالی بوده و برای پذیرایی در مهمانی‌ ها نیز گزینه مناسبی است.

مراحل تهیه کوکو رولتی

سینه مرغ را به خوبی شسته و کنار بگذارید تا آب آن کشیده شود. سینه مرغ را به همراه آب فلفل نمک و دیگر ادویه‌های دلخواه درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. بعد از ۴۵ دقیقه مرغ را تست کرده و در صورت پخت آن را آبکش کرده و ریش ریش کنید. در مرحله بعدی باید سبزی‌ های کوکو را تهیه کنید.

سبزی کوکو شامل جعفری گشنیز تره و شوید را پاک کرده و بشویید و بعد ساطوری کنید. آب اضافه سبزی‌ ها باید به خوبی آب اضافه سبزی‌ ها باید به خوبی کشیده شود. در صورتی که سبزی‌ ها آب داشته باشد، کوکوی خوبی نخواهید داشت.

سبزی‌ های کوکو را به همراه تخم مرغ آرد و مقداری ادویه درون ظرفی ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد شما یکدست شد، می‌ توانید درون تابه مقداری روغن ریخته و کوکوها را به صورت یک لایه نازک درون تابه پهن کنید.

روش پخت کوکو رولتی

زیر حرارت را کم کرده تا کوکو به آرامی پخته شود و نرم بشود. بعد از اینکه کوکو کمی خود را گرفت، باید لایه روی آن را یک قاشق سس مایونز و چکیده بمالید به خوبی سطح کوکو را بپوشانید. حالا مرغ‌های ریش ریش شده را در تمام سطح کوکو پخش کرده و مقداری نیز زرشک و مغز گردو و خرد شده را روی آن بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی رولتی سبزی می‌ توانید کوکو را رول کنید. این کوکو را می‌ توانید بدون فر نیز تهیه کنید. برای سرخ کردن  این کوکو می‌ توانید از روغن گیاهی و کره نیز استفاده نمایید.

در هنگام رول کردن کوکو باید به آرامی آن را رول کرده تا نشکند. در صورت دلخواه می‌ توانید کوکو را ابتدا از درون تابه برداشته درون یک سینی قرار دهید و درون یخچال بگذارید. بعد از اینکه کمی سرد شد، سلفون زیر آن پهن کرده و کوکو را روی آن پهن کنید. مواد کوکو را ریخته و با استفاده از سلفون به آرامی مواد را فشار داده و رول کنید. بعد از سرد شدن رول‌ ها را برش بزنید.

این کوکوی مجلسی را می توانید با مواد دلخواه خود مغزدار کنید. در صورت دلخواه می توانید از گوشت چرخی نیز برای مواد میانی این کوکو هم استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو