طرز تهیه رشته خوشکار گیلانی اصل خوشمزه و ساده به روش بازاری

منبع: آشمزی

5

1401/12/15

03:24


رشته خوشکار یکی از میان وعده بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بیشتر در ماه رمضان تهیه می شود و شما می توانید با شانه مخصوص رشته خوشکار این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید، این شیرینی از سه بخش تشکیل شده است شما ابتدا باید مایع رشته را تهیه کنید و بعد مواد میانی […]

طرز تهیه رشته خوشکار گیلانی اصل خوشمزه و ساده به روش بازاری

رشته خوشکار یکی از میان وعده بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بیشتر در ماه رمضان تهیه می شود و شما می توانید با شانه مخصوص رشته خوشکار این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید، این شیرینی از سه بخش تشکیل شده است شما ابتدا باید مایع رشته را تهیه کنید و بعد مواد میانی را داخل رشته و خمیر قرار دهید و در انتها روی آن شهد بریزید. امروز در آشمزی طرز تهیه رشته خوشکار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رشته خوشکار

آرد برنج۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
آب۲ پیمانه

مواد لازم برای مواد میانی

شکر دانه ریز۳ ق غذا خوری
گردو ریز خرد شده۳ ق غذا خوری
پودر پسته ۳ ق غذا خوری
پودر دارچین و هلبه مقدار لازم

مواد لازم برای شهد

آب۱ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
پودر دارچین۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه رشته خوشکار

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید آرد ها را الک کنید و یک لیوان آب اضافه کنید و هم بزنید و بعد لیوان بعدی را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید به طوری که نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد، برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه برای این که مواد گلوله ی نداشته باشند از صافی رد کنید و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید و زمان دهید تا استراحت کند، در همین حین مغز های مورد نظر را داخل یک ظرف ریخته و باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت مواد

بعد از استراحت باید مایه رشته خوشکار را داخل قیف مخصوص بریزید و کف تابه را چرب کنید و از مواد به صورت افقی و عمودی و مورب داخل تابه بریزید و بعد از ۱ الی ۲ دقیقه از کنار ها راحت جدا کنید و بعد روی یک پارچه تمیز قرار دهید و از مواد مغزی وسط آن قرار داده و خمیر را بپیچید و داخل یک تابه روغن داغ ریخته و رشته خوشکار را سرخ کنید.

مرحله چهارم: افزودن شربت

در ادامه برای تهیه شربت باید آب و شکر را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا شکر ذوب شود و بعد در انتها که شروع به غلیظ کردن کرد دارچین را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و زمانی که رشته خوشکار سرخ شد داخل شهد ولرم شده قرار دهید و در ظرف چیده و سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه رشته خوشکار

طرز تهیه رشته خوشکار

فوت و فن های دستور پخت رشته خوشکار گیلانی

  1. می توانید این شیرینی را بدون مواد میانی تهیه کنید.
  2. حتما برای مرحله پخت باید از تابه تفلون استفاده کنید.
  3. می توانید از قیف مخصوص یا معمولی استفاده کنید.
  4. می توانید به شربت کمی گلاب نیز اضافه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو