تولید درختی که ۴۰ میوه مختلف می‌دهد! + عکس

منبع: نمکستان

3

1402/1/22

13:24


یک پروفسور هنرمند موفق به پدید آوردن درختی عجیب شده است.

یک پرفسور هنرمند به اسم «سام ون آکن» از دانشگاه «سیراکیوز» که عاشق هنر هست و در گیاه‌شناسی هم به اندازه کافی تبحر داره موفق به پدید آوردن این درخت شگفت انگیز شده است. این درخت ۴۰ نوع میوه تولید می‌کند و از تیر تا مهر میوه دارد.

پرفسور ون آکن در سال ۲۰۰۸ به دنبال عملی کردن ایده‌ی هنریش بوده است و قصد داشت یک درخت با گل‌های رنگارنگ بوجود بیاورد، به همین دلیل ایشان یک باغ از ایستگاه هواشناسی خرید تا طرحش رو عملی کند، ولی به علت هزینه‌های جانبی آنجا بسته شد.


بیشتربخوانید

  • شگفت انگیزترین درختان جهان+تصاویر

ولی پرفسور بیخیال نشد و شروع به کاشت نهال‌های مختلف کرد. از جا‌های دیگر هم کشاورز‌های دیگه حمایتش می کردند و براش نهال می فرستادند، اون در طول ۵ سال ۴۰ نهال مختلف کاشت و از آن‌ها نگهداری کرد و شکوفه‌هاشان را مورد بررسی قرار داد و نهایتا آن‌ها را در محوطه‌ی دانشکده سیراکیوز به هم پیوند زد.

این هنرمند  می‌گوید: یکی از اهداف مورد نظر برای تولید درختی با چنین ویژگی‌هایی این است که بتوان در محیط‌های عمومی این درخت زیبا را به نمایش گذاشت. وقتی مردم آن را از نزدیک می‌بینند، آنچه بیش از هر ویژگی دیگری توجه‌ها را به خود جلب می‌کند انواع مختلف برگ‌ها با شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون آن است. این درخت گل‌ها و برگ‌های زیبایی دارد و می‌توان آن را به یک رنگین کمان زیبا تشبیه کرد. این هنرمند نسخه‌های متعددی از این درخت را تولید کرده که در موزه ها، مراکز اجتماعی و مجموعه‌های خصوصی در آمریکا کاشته شده است.

در طول تابستان هم که انواع میوه روی شاخه‌های این درخت خودنمایی می کنند، جزو زیبایی‌های بینظیر دانشکده ست. آقای ون آکن در طول این سال‌ها تعداد شانزده درخت چهل میوه‌ی دیگر تولید کرده؛ که در فضای عمومی و مجموعه‌های خصوصی پرورش داده می شوند.

این پروفسور هنرمند درخواست‌های زیادی مبنی بر انجام این کار جهت زیباسازی مجموعه‌های دولتی آمریکا دارد.

منبع: پارسینه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو