درمان گیاهی زود انزالی (معرفی مواد طبیعی موثر)

منبع: تاپ ناز

7

1402/1/23

12:49


چنانچه از مشکل زود انزالی رنج می برید و باعث کاهش اعتماد به نفس شده است می توانید از روش های درمان گیاهی زود انزالی بهره ببرید. به همین جهت در ادامه مطلب مواد طبیعی موثر را معرفی کرده ایم که قدمی مثبت برای درمان و رفع زود انزالی به حساب می آیند.

منظور از انزال در علم پزشکی، خروج مایع منی از آلت تناسلی در زمان ارگاسم می باشد. وقتی که انزال زودتر از زمانی که همسرتان یا شما دوست دارید رخ دهد (که این زمان مناسب معمولاً دو دقیقه بعد از دخول است) به این مشکل انزال زودرس یا زود انزالی گفته می شود. آمار نشان داده که بین هر سه مرد ۱۸ تا ۵۹ ساله، یک نفر در مقطعی از زمان به این مشکل برمی خورد.

روش درمان گیاهی زود انزالی

در واقع زود انزالی نوعی اختلال در عملکرد جنسی است که سبب می شود زن و شوهر لذت کافی را از فعالیت جنسی خود نبرند. در بعضی موارد همراه با زود انزالی، اختلال نعوظ هم در آقایان اتفاق می‌افتد. اگر هر چند وقت یکبار این اختلال را مشاهده کردید جای نگرانی ندارد اما اگر به صورت مکرر یا برای زمان طولانی شاهد آن بودید باید جهت درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید.

درمان گیاهی زود انزالی (معرفی مواد طبیعی موثر)

درمان زود انزالی با طب سنتی

با این که مولفه های عاطفی و روانی متعددی روی بروز زود انزالی تاثیر می گذارند، اما نباید از اثرات موارد دیگر غافل شوید. مثلاً ممکن است کسی که زود انزالی را در اولین رابطه جنسی خود تجربه می‌کند با زیاد شدن سن و برقراری روابط جنسی بیشتر، مشکل او حل شود. البته گاهی هم افراد با تجربه با زیاد شدن سنشان به خاطر ضعف بدن به این مشکل دچار می شوند.

به صورت کلی فاکتورهای افسردگی، عزت نفس پایین، نگرانی از تجربه دوباره زود انزالی و احساس گناه، سابقه سوء استفاده جنسی، غیرطبیعی بودن مقدار هورمون های خاص مثل تستسترون یا بقیه مواد شیمیایی که سلول های عصبی به اسم انتقال دهنده های عصبی تولید می شوند، نارضایتی از روابط جنسی یا التهاب پروستات می تواند در بروز زود انزالی تاثیر گذار باشد.

مطلب پیشنهادی: عواض و خطرات استفاده از قرص های درمان زود انزالی

با اینکه امروز درمانهای پزشکی مناسبی برای زود انزالی وجود دارد اما هیچ یک این مشکل را به صورت کامل رفع نمیکنند. یعنی فقط کنترل آن را انجام می دهند به عنوان مثال احتمال دارد به شما توصیه شود که ساعتی قبل از شروع رابطه جنسی عمل خود ارضایی را انجام دهید یا زمان معاشقه قبل از دخول را طولانی کنید. هر دو این روش ها باعث کاهش فشار جسمی و روحی در زمان مقاربت میشود.

از جمله داروهایی که برای حفظ نعوظ و تاخیر در انزال استفاده می‌شود می‌توان به سیلدنافیل و ویاگرا تادالافیل اشاره کرد. به طور معمول شما باید حدود یک ساعت پیش از شروع رابطه جنسی این داروها را بخورید. البته مثل بقیه داروهای شیمیایی این داروها هم دارای عوارض جانبی هستند.

به همین علت توصیه می کنیم اول روش طب سنتی و راهکارهای طبیعی درمان زود انزالی را امتحان کنید و بعد از آن از درمان های شیمیایی کمک بگیرید. برای بررسی روش های درمانی طب سنتی زود انزالی، درمان گیاهی زود انزالی و سایر اطلاعات لازم همراه ما باشید.

درمان خانگی زود انزالی

در صورتی که احساس می‌کنید به تازگی دچار مشکل زود انزالی شده اید، در این خصوص با شریک جنسی خود حرف بزنید و آن را نادیده نگیرید یا وجودش را انکار نکنید. در این لحظات باید آرام باشید و در خصوص روشهای درمانی موجود بحث کنید. این کار را برای این باید انجام دهید که باعث کنترل افسردگی، اضطراب و بقیه اختلالات خلقی و حتی دلایل جسمی و هورمونی این مشکل می شود.

در مرحله بعد باید برای تغییر رژیم غذایی خود اقدام کنید و برخی از مواد غذایی را به آن اضافه کنید. استفاده کردن از این مواد هم به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن و رشد سلولها کمک کرده و هم جهت تولید هورمون تستسترون و زیاد شدن میل جنسی و انرژی شما کمک کننده است.

تاثیر کمبود مواد معدنی در زود انزالی

برخی از تحقیقات معتبر اخیراً رابطه بین اختلال عملکرد جنسی در مردان و کمبود روی را نشان می‌دهد. بر اساس نتایج این مطالعه مصرف ۱۱ میلی گرم از این ماده معدنی در روز باعث بهبود زمان انزال میشود.

در سال ۲۰۰۹ مطالعه روی موش‌ها انجام شد و نشان داد که استفاده از مکمل زینک باعث افزایش تولید میزان تستسترون میشود. این موضوع همچنین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شده و انواع اختلال عملکرد جنسی مثل زود انزالی را بهبود دهد. کاهش مقادیر روی در مایع منی مردان که به ناباروری دچار هستند توسط برخی مطالعات گزارش شده است.

البته حواستان باشد که مصرف زیاد انواع مکمل های روی سبب اسهال، استفراغ، حالت تهوع و آسیب دیدن معده و کلیه میشود. تحقیقات نشان داده ماده معدنی منیزیوم هم برای حفظ سلامت جنسی شما مهم است. منیزیم از دیگر مواد معدنی اساسی جهت سلامت باروری و تولید اسپرم سالم است.

مطلب مشابه: اطلاعاتی در مورد زود انزالی و درمان آن با داروی تاخیری

به گزارش مجله پزشکی معتبری، پایین بودن سطح منیزیم در بدن یکی از عوامل تاثیر گذار روی انزال زودرس می باشد، چون باعث افزایش انقباضات ماهیچه های رایج در ارگاسم می شود. البته حواستان به اهمیت بقیه مواد معدنی مثل سلنیوم، منگنز، مس و کلسیم در باروری و کیفیت اسپرم مردان باشد.

به همین علت استفاده از غذاهای غنی از منیزیم و روی مثل گوشت گاو و گوسفند، کنجد، نخود، لوبیا قرمز انواع بادام، جوانه گندم، اسفناج، ماست، سویا، دانه ی کدو تنبل، صدف، نخود فرنگی، سیر و شکلات تلخ در رژیم غذایی باشد. این موارد کمک زیادی به کنترل زود انزالی کرده که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از اثرات آن ها می پردازیم.

درمان گیاهی زود انزالی

مشکل زود انزالی شاید از مشکلات شایع در بین مردان باشد و افراد زیادی در جستجوی راهکارهایی خانگی برای درمان این مشکل هستند. برای درمان مشکلات جنسی، داروهای گیاهی طرفداران زیادی دارند. شاید نتوانند در کوتاه مدت مشکل شما را حل کنند، اما نتیجه شگفت انگیزی در بلندمدت خواهند داشت.

زنجبیل و عسل

مدت هاست که ترکیب عسل و زنجبیل جهت افزایش قدرت جنسی مردان به وسیله متخصصان طب سنتی توصیه می شود. زنجبیل باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی شده و به این ترتیب با مصرف این ماده، کنترل شما روی انزال بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از مواد تقویت کننده قوای جنسی عسل است که باعث دو برابر شدن اثربخشی زنجبیل می شود. برای اینکه این معجون گیاهی تاثیر خود را بگذارد، هر شب پیش از خواب ترکیب نصف قاشق زنجبیل و عسل را بخورید.

درمان گیاهی زود انزالی (معرفی مواد طبیعی موثر)

عسل و دارچین

از جمله موثرترین گیاهان طبیعی برای درمان خانگی زود انزالی، دارچین و رایحه معطر آن می باشد. با توجه به اینکه دارچین دارای بعضی ترکیبات معطر و مواد شیمیایی طبیعی است، جزو برجسته ترین داروهای گیاهی برای داشتن رابطه جنسی طولانی مدت و درمان زود انزالی محسوب می شود.

همچنین دارچین در ساخت داروهای پزشکی جهت درمان مشکل زود انزالی به کار رفته که با چندین نوع گیاه طبیعی دیگر برای به تاخیر انداختن انزال مخلوط می شود. به این ترتیب از دمنوش دارچینی اضافه شده به عسل استفاده کنید و دو ساعت پیش از ورود به رابطه جنسی آن را میل کنید. همچنین با اضافه کردن پودر دارچین در زمان پخت و پز به غذاها، یک درمان خانگی مناسب برای زود انزالی خواهید داشت.

مطلب مشابه: آیا رفع زود انزالی ممکن است؟ چگونه زود انزالی را درمان کنیم؟

جو دوسر

از جمله غیرمنتظره ترین درمان های گیاهی برای زود انزالی مردان، جو دوسر است. اما بررسی‌های پزشکی و مطالعات نشان داده جو دوسر برای آرام کردن عضلات انقباضی موثر است. به این ترتیب در افزایش طول مدت معاشقه و به تاخیر انداختن انزال مردان کمک کننده است. برای استفاده از تاثیر جو دوسر در درمان زود انزالی می توانید مقداری از آن را در آب خیس کرده و درست قبل از رابطه جنسی میل کنید.

روغن نعناع

روغن های طبیعی برای درمان زود انزالی نقش مهمی به صورت موثر دارند. از جمله روغن های طبیعی برجسته که برای این کار مناسب است، روغن نعناع میباشد. روغن نعناع خواص زیادی دارد که سبب بهتر شدن عملکرد نعوظ در مردان میشود. همچنین این روغن باعث بهبود کمیت و کیفیت اسپرم شده و مردانگی را تقویت می کند. احتمالا شما هم می دانید که ضعف اسپرم باعث مشکلات شدید زود انزالی یا حتی غیر انزالی میشود.

روغن نعناع همچنین باعث افزایش احساس بی حسی آلت تناسلی شده و حس هیجان شما را کم میکند که روی به تاخیر انداختن انزال تاثیر گذار است. پس اگر دچار انزال زودرس هستید، می توانید قبل از رابطه، آلت تناسلی خود را برای چند دقیقه با روغن نعناع ماساژ داده و شاهد برطرف شدن مشکل زود انزالی باشید.

گیاه هلیون

هلیون باعث تقویت سلامت زندگی جنسی مردان شده و نقش به خصوصی در طولانی شدن رابطه جنسی و به تاخیر افتادن انزال مردان ایفا می کند. این داروی گیاهی با افزایش حس لذت جنسی کمک می‌کند تا با موفقیت به حداکثر میل جنسی برسید.

گیاه هلیون همچنین در افزایش رضایت جنسی زوجین موثر بوده، چون دارای درصد بالایی از ویتامین های اساسی مورد نیاز اندام تناسلی است تا در کنار افزایش توانایی رابطه جنسی سالم، احساس نشاط و انرژی را در شما به وجود بیاورد. برای مصرف هلیون میتوانید مقداری از آن را در آب جوشانده و بعد یک قاشق غذاخوری عسل کوهی را به آن بیفزایید و برای یک هفته به صورت روزانه آن را میل کنید.

پیازچه و پیاز

از جمله دیگر موارد تاثیر گذار روی درمان زود انزالی، پیاز و پیازچه است. پیاز خاصیت تقویت کنندگی جنسی در مردان را داشته و باعث به تاخیر افتادن انزال تا حد زیادی می شود. جهت اثربخشی آن باید اول پیازها را خرد کرده و در مقداری آب بریزید. بعد از اینکه زمان کوتاهی گذشت، آب درون ظرف را بنوشید. قبل از هر وعده غذایی، یعنی سه بار در روز آب این معجون را میل کنید.

سیر

سیر یکی دیگر از داروهای طبیعی است که باعث افزایش جریان خون آلت تناسلی شده و برای گرم کردن بدن شما موثر است. در روغن حیوانی چند تکه سیر را با شعله ملایم تا زمان قهوه‌ای طلایی شدن تفت دهید. معجونی که به دست می‌آید را هر روز میل کنید. البته جای پخت سیر می توانید سه یا چهار حبه سیر را جهت درمان اختلال نعوظ و زود انزالی بجوید.

مارچوبه

ریشه گیاه مارچوبه تاثیر زیادی روی درمان زود انزالی دارد. شما می توانید ریشه این گیاه را در شیر جوشانده و روزی دوبار میل کنید تا کنترل بیشتری روی آلت تناسلی خود داشته باشید.

مطلب مشابه: تمرین ورزشی رفع زود انزالی | آموزش تمرینات کگل برای رفع زود انزالی

معجون عسل، هویج و تخم مرغ

اگر تا الان درباره این معجون نشنیده بودید توصیه می کنیم حداقل یک بار آن را امتحان کنید تا به شگفت انگیز بودنش پی ببرید. برای این کار یک عدد تخم مرغ نیم پز را با هویج رنده شده مخلوط کرده و سه قاشق چایخوری از عسل به آن اضافه کنید. برای سه ماه این معجون را به صورت روزانه مصرف کرده تا به نتیجه خوبی برسید.

میخک

میخک جزو ادویه های مهم است ست که بیشتر آن را به ضد عفونی کننده مادر طبیعت می شناسند. این داروی گیاهی به خاطر فعالیت تقویت کننده جنسی که دارد برای کم کردن خطر اختلالات جنسی در مردان استفاده میشود. مطالعات حیوانی نشان داده که میخک باعث افزایش زمان نعوظ شده و به این ترتیب عملکرد جنسی را بهبود می‌دهد. میخک به خاطر دارا بودن خاصیت واجی کارانا باعث افزایش فعالیت جنسی شده و در درمان زود انزالی کمک کننده است. برای مصرف میخک میتوانید قبل از رابطه جنسی یک قاشق غذاخوری میخک میل کنید یا اینکه ترکیب عسل و میخک را به شکل روزانه پس از غذا بخورید.

دمنوش عناب و، تمر هندی و انبه

محققان به این نتیجه رسیدند که جوشانده هسته عناب، تمر هندی و انبه تاثیر بسیار خوبی روی درمان زود انزالی در مردان دارد. شما باید این دمنوش را یک تا دو بار در روز به شکل مداوم استفاده کنید.

درمان زود انزالی با طب سنتی هندی

ممکن است طب سنتی هندی را با نام آیورودا بشناسید که توانایی درمان انواع اختلالات مثل التهاب و دیابت را دارد. از جمله نمونه های داروهای گیاهی آیورودا می‌توان به یاوانا مریت واتی، کامینی ویدروان راس و کانچ بیج اشاره کرد که به شکل کپسول، روزی ۲ بار مصرف شده و زود انزالی را درمان می کنند. در صورتی که می خواهید این دارو ها عملکرد بهتری داشته باشند، توصیه می کنیم آنها را با آب ولرم مصرف کنید. همچنین این داروها تاثیر زیادی روی درمان اختلال عملکرد نعوظ دارند. با توجه به اینکه آیورودا طب سنتی هندی می باشد، یافتن دارو های آن در ایران کار سختی است. ولی میتوانید آن را از فروشگاه های اینترنتی به راحتی خریداری کنید.

مطلب مشابه: انزال زودرس یعنی چه؟ و طول انزال طبیعی چقدر است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو