چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟


منبع: نم نمک

3

1402/1/26

14:37


نحوه کشیدن سیگار و چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد و چگونه خفن سیگار بکشیم و چگونه سیگار را ترک کنیم و آیا چس دود ضرر دارد و چگونه سیگار بکشیم نی نی سایت و کم ضررترین سیگار و 18 مورد از فواید سیگار کشیدن و چگونه سیگار بکشیم و بو نگیریم و روزی چند نخ سیگار بکشیم در نم نمک.

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

احتمالا شما هم با افرادی مواجه شده اید که باور دارند سیگار را تفریحی می کشند و یا هر وقت بخواهند می توانند ترک کنند. اخیرا برخی از افراد سیگاری ادعا کرده اند که می توان طوری سیگار کشید که برای بدن ضرری نداشته باشد. در جواب باید بگوییم این کار امکان پذیر نیست. فرض کنید به شما بگویند می توانید تصادف کنید بدون اینکه آسیب ببینید. تصادف هر چند کوچک یا بزرگ باشد مضراتی برای شما خواهد داشت. سیگار کشیدن نیز به همین صورت است چه کم چه زیاد برای شما ضرر وارد خواهد کرد. در ادامه این مطلب از سایت نم نمک بررسی خواهیم کرد که چرا سیگار ضرر دارد و باید آن را کنار گذاشت.

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

توهم سیگار کشیدن بدون ضرر

در طول زندگی با افراد سیگاری متعددی در ارتباط بوده ام که ادعا می کردند سیگار برای آن ها ضرری ندارد. اما به مرور زمان مشاهده کردم که با مشکلات جدی قلبی ، عروقی ، تنفسی و … مواجه شده اند. در ابتدا شاید بنا به دلایل مختلفی همچون فرار از مشکلات ، رسیدن به ارامش و دلایل کاذبی همچون این موارد رو به سیگار بیاورید.

پس از گذشت یک مدت به علت اعتیادی که به سیگار پیدا می کنید نمی توانید آن را ترک نمایید. به همین دلیل تصور می کنید که سیگار هیچ گونه ضرری ندارد. اینکه می گوییم سیگار بدون ضرر نمی شود دلیل علمی دارد و به قول خودمون دل بخواهی نیست. به طور کلی سیگار 23 عارضه مهم دارد که اصلی ترین عوارض آن عبارت اند از :

ضعف سیستم ایمنی

اولین و مهم ترین ضرری که سیگار کشیدن به شما وارد می کند ضعف در سیستم ایمنی شما می باشد. با صعیف شدن سیستم ایمنی شما در معرض بیماری های مختلفی قرار خواهید گرفت و طعم خوش زندگی را از یاد خواهید برد. اگر توجه کنید اکثر افراد سیگاری دائما در حال سرفه کردن هستند یا سرما می خورند. این ها موارد ظاهری هستند که ما مشاهده می کنیم در حالی که ضعف سیستم ایمنی مشکلات زیادی را برای شما به ارمغان خواهد رفت.

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

قرار گرفتن در معرض بیماری دیابت

سیگار کشیدن باعث می شود که سطح انسولین موجود در بدن شما دچار تغییر شود. این تغییر معمولا کاهشی است به همین جهت سبب می شود که افراد سیگاری به دیابت مبتلا شود. دیابت بیماری خاموش و خطرناکی است که زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اکثر فامیل های ما با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند به همین جهت می دانم که اصلا بیماری خوبی نیست. دیابت نه درمان قطعی دارد نه اینکه می توانید درست و حسابی غذا های مورد علاقه تان را بخورید. بنابراین اصلا منطقی نیست که خودتان را به دردسر بیندازید و با سیگار کشیدن ، احتمال دیابتی شدن را افزایش دهید.

آسیب دیدن ریه ها

ریه ، جزو مهم ترین نقاطی از بدن است که سیگار آن را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد سیگاری معمولا دارای ریه هایی خراب هستند و از این مشکل رنج می برند. برای همین است که دائما سرفه می کنند یا به مرور زمان با مشکلات قلبی مواجه می شوند.

مشکلات پوستی

پوست شما نیز در اثر سیگار کشیدن دچار آسیب دیدگی می شود و شما را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد. از شناخته شده ترین بیماری های پوستی تحت تاثیر سیگار می توان به بیماری های مربوط به پوست یا ناخن ، ریزش مو ، عفونت های پوستی و سرطان پوست اشاره کرد. اینکه مدام پوست خود را مشاهده کنید و مشکلات پوستی خود را ببینید درد آور خواهد بود.

مواردی که به آن ها اشاره کردیم تنها بخشی از عوارض سیگار هستند که باعث می شوند نتوانید زندگی سالمی را تجربه کنید. با توجه به این ضرر و زیان ها چطور می توانید بگویید که سیگار هیچ ضرری ندارد و می توانید بدون اینکه ضرری ببیند سیگار بکشید. پس لطفا این توهم را از سر خود بیرون بیندازید و با ترک سیگار یک زندگی زیبا و سالم را به خودتان هدیه کنید.

چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد؟

چرا اکثر افراد باور دارند که سیگار برای آن ها مضر نیست؟

سیگار ، زیان های زیادی برای افراد به دنبال دارد اما تاثیر آن برای همه یکسان نیست. برخی از افراد ممکن است که بعد از یک سال سیگار کشیدن دچار مشکلات فراوانی شوند. این در حالی است که برخی افراد ممکن است بعد از ده سال یا بیست سال این مشکلات را حس کنند. دلیل این امر مقاومت بدنی فرد می باشد. بنابراین با توجه به این مسائل نمی توان گفت که سیگار برای عده ای خوب و برای عده ای بد است.

در کنار این مورد ، مغزشویی و فریب ذهنی افراد تصور می کنند که سیگار به آن ها آرامش می دهد و از درد و رنج رهایی خواهند یافت. بنابراین خود را با این توهمات ذهنی فریب می دهند و مشکلات به وجود آمده توسط سیگار را انکار می کنند. این افراد گاهی اوقات اظهار می کنند که با هر بار سیگار کشیدن دردشان کمتر می شود. این در حالی است که تمام درد و رنج و مشکلاتی که دارند به وسیله همین سیگار کشیدن رخ داده است.

توهمات ذهنی را دور بریزید و سعادتمند شوید

سیگار جزو موارد مضری است که حتی یک نخ آن نیز بدن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. افرادی که تصور می کنند سیگار را می توان تفریحی کشید کاملا تصور غلطی دارند چرا که اینکار عملا امکان پذیر نیست. با کشیدن اولین نخ سیگا ، نخ های بعدی نیز به دنبال آن خواهند آمد. بنابراین دست از این رویا پردازی بردارید و فکر سیگار کشیدن را از سرتان بیرون کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو