آموزش فارسی سازی تلویزیون (تمامی برندها)

منبع: پلازا

4

1402/1/26

19:12


آموزش فارسی سازی تلویزیون (تمامی برندها)

برای فارسی سازی تلویزیون در برندهای مختلف، باید به روش های متفاوتی عمل کنید. البته در نهایت همه چیز به تنظیمات ختم می شود و باید از منوی تنظیمات دستگاه کمک بگیرید. اما مراحل، نام گزینه ها و بعضا روش های فارسی کردن منو در تلویزیون های برندهای مختلف، کمی متفاوت است. در هر صورت برای تنظیم کردن تلویزیون و استفاده از قابلیت های مختلف آن نیاز به فارسی سازی دستگاه دارید. در ادامه مطلب، نحوه فارسی سازی تلویزیون در سه برند مطرح و پرطرفدار ال جی، سامسونگ و سونی را به شما آموزش می دهیم.

فارسی سازی تلویزیون سامسونگ

فارسی کردن منو و تنظیمات تلویزیون سامسونگ کار بسیار ساده ای است و مراحل دشوار یا پیچیده ای ندارد. حتی لازم نیست برای این کار از نمایندگی تعمیر تلویزیون Samsung کمک بگیرید و خودتان به راحتی از عهده انجام دادن آن برمی آیید. بدین منظور دکمه تنظیمات یا settings را روی کنترل تلویزیون فشار دهید. سپس در منوی تنظیمات، به بخش option رفته و ok را بزنید. در پنجره جدیدی که باز می شود، گزینه Local set را در حالت ed – Iran قرار دهید. در پایین همان صفحه، گزینه ای تحت عنوان Tuner وجود دارد که باید آن را روی حالت auto قرار داده و گزینه ch Table در زیرمنوی tuner را نیز روی موقعیت Iran قرار دهید. در ادامه فارسی سازی تلویزیون سامسونگ، باید وارد بخش sub option شوید و در آنجا تنظیمات زبان را روی Iran بگذارید. در بخش Arabic/Hbrw هم قابلیت ttx group را انتخاب کرده و سپس بخش Region را روی حالت Asia – DTV قرار دهید. در پایان گزینه Per بخش PnP language را انتخاب نمایید.

فعال سازی زبان فارسی در تلویزیون ال جی

کارشناسان تعمیر تلویزیون پیشنهاد می دهند که برای فارسی سازی تلویزیون های این برند، دستگاه را بروز رسانی کنید. معمولا وقتی تلویزیون آپگرید می شود، نرم افزارهای مربوط به تغییر زبان در نسخه های جدید ارائه می شوند و به همین دلیل می توان تنظیمات فارسی را در منو انتخاب کرد. برای این کار کافی است تلویزیون را به اینترنت پر سرعت و بدون قطعی وصل کنید و حالت آپدیت اتوماتیک را فعال نمایید. به این ترتیب بعد از مدتی پیام بروزرسانی در صفحه تلویزیون نمایش داده می شود و با تایید مراحل، بروزرسانی انجام شده و کامل می گردد. راه دیگر این است که فایل آپدیت را دانلود و در یک فلش یا هارد اکسترنال ذخیره کنید؛ سپس با وصل کردن حافظه به تلویزیون، مراحل بروز رسانی را انجام دهید.

فارسی سازی تلویزیون ال جی

فارسی کردن منوی تلویزیون سونی

برای فارسی سازی تلویزیون سونی هم باید از منوی تنظیمات کمک بگیرید. اگر از کارشناسان تعمیر تلویزیون سونی در منزل بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند، وارد منویHome شده و در آنجا گزینه تنطیمات(settings) را انتخاب می کنند. سپس در لیست منوها گزینهCommon Settings را انتخاب کرده و وارد منویLanguage می شوند. در ادامه بسته به کشور یا منطقه خرید تلویزیون، یکی از زبان های موجود، در اینجا فارسی را انتخاب می کنند. به این ترتیب منوی دستگاه فارسی شده و می توانید تنظیمات مورد نظر خود در تلویزیون را به فارسی انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو