طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه و متفاوت

منبع: آکا

8

1402/2/4

21:08


قارچ سوخاری رستورانی یکی از پیش‌غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار دنیاست. این پیش غذا معمولا به همراه سیب زمینی سرخ کرده و انواع فست فودها سرو می‌گردد.

قارچ سوخاری رستورانی را می توان به روش های گوناگون و بر اساس نوع ذائقه های افراد مختلف طبخ کرد. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی به روشی متفاوت و خوشمزه را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قارچ سوخاری به سبک رستوران ها - قارچ سوخاری به سبک رستوران ها

مواد لازم قارچ سوخاری برای 4 نفر

مواد لازم مقدار
قارچ دکمه ای 20 عدد
پودر سوخاری پانکو 2 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
آب 1 پیمانه
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه، پاپریکاو روغن  به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ سوخاری خوشمزه و مجلسی به 2 روش در فر و ماهیتابه

طرز تهیه قارچ سوخاری بدون ماست

  1. برای تهیه قارچ سوخاری بدون ماست، ابتدا قارچ‌ها را شسته و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها به طور کامل خارج شود. برای بهترین نتیجه، بهتر است از قارچ‌های کوچک استفاده کنید.
  2. در این مرحله، مواد اولیه شامل آب، آرد، بکینگ پودر، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را به یک کاسه مناسب اضافه می‌کنیم و سپس با یک قاشق آنها را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا تمامی مواد به طور یکدست با هم ترکیب شوند.
  3. حالا مواد ترکیب شده را به مدت 10 تا 15 دقیقه کنار گذاشته و استراحت می‌دهیم. در همین حین، پودر سوخاری پانکو را در یک کاسه بزرگ ریخته و جلوی خودمان قرار می‌دهیم. سپس یک تابه را روی حرارت کم قرار می‌دهیم.
  4. در مرحله بعدی به اندازه لازم روغن داخل تابه میریزیم، منظور از به اندازه به شکلی است که قارچ ها هنگام سرخ شدن داخل روغن شناور باشند. همانطور که قبلا هم گفتیم، بهترین روغن برای سرخ کردن سوخاری ها، روغن مخصوص سرخ کردنی است که جذب روغن کمتری دارد.
  5. قارچ ها را ابتدا درون مخلوط آب و آرد غلط داده و کاملا به پودر سوخاری آغشته می کنیم. برای انجام بهتر این کار، باید قارچ ها را به خوبی زیر و رو کنیم تا یک لایه ضخیم از پودر سوخاری دور قارچ ها تشکیل شود.
  6. زمانیکه روغن داغ شد، قارچ ها را درون آن ریخته و اجازه می دهیم سرخ شوند. پس از سرخ شدن یک سمت قارچ، آنها را برگردانده و سمت دیگرش را نیز به خوبی سرخ میکنیم. برای همه قارچ ها به همین شکل پیش می رویم.
  7. در انتهای کار، قارچ های سرخ شده را از داخل روغن بیرون آورده و برای گرفته شدن روغن اضافی شان، درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

قارچ سوخاری بدون ماست شما آماده است؛ میتوانید با انواع سس به دلخواه، سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو