بهترین سواحل در سریلانکا

بهترین سواحل در سریلانکا


منبع: فوت و فن

5

1402/2/8

11:54


سریلانکا در اقیانوس هند قرار گرفته و جواهری پر زرق و برق به شمار می‌رود که واقعا هر آنچه از یک مقصد گردشگری عالی می‌خواهید را درون خودش دارد. از مکان‌های باستان‌شناسی و حیات وحشت زیبا در پارک‌های ملی گرفته تا سواحل خیره‌کننده و جزایر زیبا را می‌توان در این کشور پیدا کرد.

بهترین سواحل در سریلانکا

سریلانکا در اقیانوس هند قرار گرفته و جواهری پر زرق و برق به شمار می‌رود که واقعا هر آنچه از یک مقصد گردشگری عالی می‌خواهید را درون خودش دارد. از مکان‌های باستان‌شناسی و حیات وحشت زیبا در پارک‌های ملی گرفته تا سواحل خیره‌کننده و جزایر زیبا را می‌توان در این کشور پیدا کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل در سریلانکا بپردازیم.

۱۰. ساحل یالا

Yala Beach

Yala Beach

با اینکه بیشتر افراد که به اینجا می‌آیند، قصدشان تماشای فیل‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان در پارک ملی یالا است اما ساحل یالا (Yala Beach) نیز به همان اندازه وحشی و جذاب به نظر می‌رسد. این ساحل منزوی بسیار دست نخوره و ناهموار به نظر می‌رسد و موج‌های عظیمی به آن برخورد می‌کنند که باعث می‌شوند اینجا برای شنا مناسب نباشد. با این حال، اگر می‌خواهید در طبیعت بکر غوطه‌ور شوید و در ساحلی باشکوه استراحت کنید، اینجا مکان بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

۹. ساحل اوپوولی

Uppuveli Beach

Uppuveli Beach

ساحل اوپوولی (Uppuveli Beach) در شمال شرقی حومه ترینکومالی قرار گرفته و ساحلی بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که در آنجا مناظر بسیار زیبا و تماشایی به چشم می‌خورد. این ماسه‌های سفید خیره‌کننده و تماشایی برای بیش از پنج کیلومتر امتداد دارند و در میان آن نیز تعدادی هتل و رستوران به چشم می‌خورند که در میان درختان نخل پنهان شده‌اند. اگر می‌خواهید بیشتر از تاریخ غنی و غذاهای لذیذ سریلانکا لذت ببرید، می‌توانید به ترینکومالی بروید.

۸. ساحل هیکادووا

Hikkaduwa Beach

Hikkaduwa Beach

ساحل هیکادووا (Hikkaduwa Beach) ساحلی جذاب و دلپذیر به شمار می‌رود که در خط ساحلی جنوب غربی سریلانکا واقع شده و مکانی شیک برای بازدید گردشگران به شمار می‌رود و درختان نخل که بر روی شن‌های طلایی سایه انداخته‌اند، بسیار بکر و تماشایی به نظر می‌رسند. به دلیل محبوبیت این ساحل، امروزه انبوهی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها در کنار ساحل قرار گرفته‌اند و کلاب‌های شبانه نیز بسیار پر شور و مهیج به نظر می‌رسند و همین نیز یک فضای بسیار جالب را خلق کرده است.

۷. ساحل هیریکتیا

Hiriketiya Beach

Hiriketiya Beach

ساحل هیریکتیا در حومه دیکولا قرار دارد و توسط یک خلیج کوچک و دوست داشتنی محافظت می‌شود. در نتیجه، این یک مکان عالی برای شنا و غواصی است چراکه آب‌های آن بسیار آرام است و خبری از موج‌های خروشان نیست. مناظره بسیار خیره‌کننده هستند چراکه درختان در گوشه و کنار ساحل به چشم می‌خورند و در میان آن‌ها نیز تعداد زیادی هتل و استراحتگاه قرار گرفته که می‌توان در یکی از آن‌ها اقامت کرد. با این حال، این منطقه همچنان نسبت به دیگر سواحل سریلانکا کمتر توسعه پیدا کرده است.

۶. ساحل تانگاله

Tangalle Beach

Tangalle Beach

ساحل تانگاله (Tangalle Beach) نسبت به بسیاری دیگر از سواحل خط جنوبی سریلانکا آرام‌تر و دلنشین‌تر است و همین نیز سبب شده تا به لطف ماسه‌های شنی نرم و مناظر تماشایی، برای قدم زدن بسیار ایده‌آل باشد. رستوران‌ها، بارها و هتل‌های خارق‌العاده متعددی در اینجا وجود دارند و همین نیز آنجا را به یک مقصد ایده‌آل برای سپری کردن تعطیلات تبدیل کرده است. این ساحل سال به سال محبوب‌تر می‌شود و بازدیدکنندگان بسیار بیشتری تصمیم می‌گیرند تا در صخره‌های مرجانی نزدیک آن به غواصی بپردازند.

۵. ساحل ولیگاما

Weligama Beach

Weligama Beach

ساحل ولیگاما (Weligama Beach) در کنار خلیجی به همین نام قرار گرفته و با شن‌های طلایی خودش بسیار کامل و درخشان به نظر می‌رسد و یکی از بهترین مکان‌ها در خط ساحلی جنوبی سریلانکا به شمار می‌رود. درست پشت خط درختان نیز هتل‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و در آنجا نیز انواع غذاهای خوشمزه دریایی سرو می‌شوند. آب‌های این خلیج همچنین برای شنا و غواصی عالی هستند.

۴. ساحل خلیج آروگام

Arugam Bay

Arugam Bay

خلیج آروگام (Arugam Bay) یکی از بهترین مکان‌ها در سریلانکا برای موج‌سواری به شمار می‌رود. موج‌های بسیار بزرگ به طور مداوم به سواحل بسیار زیبا و پوشیده از درختان اینجا برخورد می‌کنند. اگرچه خلیج آروگام به طور فزاینده‌ای به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب تبدیل می‌شود اما هنوز به طرز لذت‌بخشی توسعه نیافته باقی مانده و بنابراین، هتل‌ها یا تفرجگاه‎‌های بزرگی را نمی‌توان در آنجا پیدا کرد. همین نیز سبب شده تا اینجا از جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

۳. ساحل بنتوتا

Bentota Beach

Bentota Beach

ساحل بنتوتا (Bentota Beach) یک نوار باریکی از زمین است که بین رودخانه بنتوتا و اقیانوس هند قرار گرفته است و یکی از لذت‌بخش‌ترین مکان‌ها و زیباترین سواحل سریلانکا به شمار می‌رود که باید از آن دیدن کنید. در اطراف دهانه رودخانه نیز هتل‌‎ها و استراحتگاه‌های مجللی قرار گرفته‌اند که می‌توان در یکی از آن‌ها اقامت کرد. این در حالی است که رستوران‌ها و بارهای کنار ساحل نیز غذاهای محلی بسیار خوشمزه و دلنشینی را ارائه می‌کنند.

۲. ساحل اوناواتونا

Unawatuna Beach

Unawatuna Beach

ساحل اوناواتونا (Unawatuna Beach) در فاصله کوتاهی از مرکز گاله قرار گرفته و یکی از بهترین سواحل این کشور به شمار می‌رود. اقیانوس هند نیز در کنار ماسه‌های طلایی این ساحل، بسیار باشکوه و تماشایی به نظر می‌رسد. این یک فضای بسیار دلنشین و دلپذیر است که در آنجا یک دهکده بسیار خوب و تماشایی نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از بارها، رستوران‌ها و هتل‌ها نیز در آنجا به چشم می‌خورند.

۱. ساحل میریسسا

Mirissa Beach

Mirissa Beach

ساحل میریسسا (Mirissa Beach) بسیار تماشایی به نظر می‌رسد و به زیبایی یک خلیج را در آغوش و شکلی منحنی به خودش گرفته است. درختان نخل به زیبایی در کنار ماسه‌های طلایی ساحل قرار گرفته‌اند و جذابیت و زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند. آب‌های بسیار شفاف اینجا برای شنا کردن ایده‌آل هستند و صخره‌های مرجانی کوچک نزدیک به ساحل نیز فرصت‌های بسیار خوبی را برای غواصی فراهم می‌آورند. در این ساحل همچنین می‌توان به انجام موج‌سواری پرداخت و هیجان و لذتی وصف‌نشدنی را تجربه کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو