در سفر به سریلانکا کجا بریم؟

در سفر به سریلانکا کجا بریم؟


منبع: فوت و فن

11

1401/9/9

12:34


سریلانکا ممکن است جزیره‌ای کوچکی در اقیانوس هند باشد اما جاهای دیدنی بسیار متعددی دارد که شامل سواحل درخشان، کوهستان‌های مرتفع و مزارع چای و کائوچو است.

در سفر به سریلانکا کجا بریم؟

سریلانکا ممکن است جزیره‌ای کوچکی در اقیانوس هند باشد اما جاهای دیدنی بسیار متعددی دارد که شامل سواحل درخشان، کوهستان‌های مرتفع و مزارع چای و کائوچو است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی سریلانکا بپردازیم.

۱۰. شهر بنتوتا

Bentota

Bentota

شهر بنتوتا (Bentota) با نخل‌های نارگیل خودش که در باد تاب می‌خورند، یک شهر توریستی برجسته در سواحل جنوبی سریلانکا به شمار می‌رود و یکی از محبوب‌ترین سواحل این کشور در آنجا قرار دارد. در این شهر، تفرجگاه‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی متعددی دیده می‌شود که در آنجا می‌توان به انجام تفریحات مختلفی همچون موج‌سواری، قایقرانی و غواصی مشغول شد.

مرکز پرورش و حفاظت از لاکپشت‌های دریایی یکی دیگر از جاهای دیدنی بنتوتا به شمار می‌رود که بازدید از آن می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. از جمله جاذبه‌های دیگر آن نیز می‌توان به قلعه‌ای قرن هفدهمی، باغ‌های سرسبز و معابد بودایی بسیار قدیمی اشاره کرد.

۹. منطقه نووارا الییا

Nuwara Eliya

Nuwara Eliya

سریلانکا برای چای خودش شهرت دارد و بهترین مکان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزارع چای این کشور، منطقه نووارا الییا (Nuwara Eliya) نام دارد که از آب‌وهوایی معتدل برخوردار است و در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قرار دارد. این منطقه به عنوان پایتخت چای سریلانکا شهرت پیدا کرده است.

در اینجا شما می‌توانید به همراه تورهای مختلف در مزارع چای گردش کنید و در مورد پرورش آن اطلاعات بیشتری را بدست بیاورید. شهر نووارا الییا در این منطقه از قرن نوزدهم میلادی تاسیس شده و مدتی پس از آن نیز در اختیار استعمارگران بریتانیایی قرار گرفت و به همین منظور نیز لقب انگلستان کوچک را به آن داده‌اند.

۸. شهر انورادهاپورا

Anuradhapura

Anuradhapura

انورادهاپورا (Anuradhapura) شهری مقدس و باستانی به شمار می‌رود که در پیرامون یک برش از درخت انجیر بودا ساخته شده و قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد بر می‌گردد و بنیان‌گذران آن نیز راهبه‌های بودایی بودند.

این شهر خارق‌العاده و تماشایی مملو از کاخ‌ها، معابد و بناهای یادبود است که برای بیش از ۱۳۰۰ سال برجسته و درخشان بودند اما به دنبال تهاجم به شهر در قرن دهم میلادی، متروکه شدند. با اینکه ساکنین محلی از وجود بناهای باستانی در اینجا باخبر بودند اما قرن‌ها بعد اروپایی آن‌ها را کشف کردند. امروزه این بناها از زیر خاک بیرون آمدند و در دسترس مردم قرار دارند.

۷. شهر کلمبو

Colombo

Colombo

کلمبو (Colombo) برای بیش از دو هزار سال است که به عنوان پایتخت تجاری سریلانکا شناخته می‌شود و دلیل آن نیز بندر طبیعی بزرگ آن است که آن را از گذشته تا به امروز به توقفگاه بسیار خوبی در مسیرهای تجاری مختلف تبدیل کرده است. با اینکه اغلب از اینجا به عنوان پایتخت سریلانکا یاد می‌شود اما پایتخت قانونی کشور در شهر همجوار قرار دارد.

در ابتدا شهر کلمبو تحت حاکمیت پرتغالی‌ها قرار داشت و سپس بریتانیایی‌ها بر آن حکمفرما شدند و امروزه نیز یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کشور سریلانکا به شمار می‌رود که یکی از جاذبه‌های آن، پارک گاله فیس گرین (Galle Face Green) نام دارد.

۶. پارک ملی یالا

Yala National Park

Yala National Park

در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر کلمبو،‌ پارک ملی یالا (Yala National Park) قرار دارد که پناهگاهی برای حیوانات مختلف به شمار می‌رود. به هنگام بازدید از این پارک ملی، می‌توانید حیوانات متنوعی همچون فیل‌ها، بوفالوهای آبی و پلنگ‌ها را مشاهده کنید که در تعداد بیشتری نسبت به دیگر نقاط جهان در اینجا زندگی می‌کنند.

در پارک ملی یالا بیش از ۲۱۵ گونه پرنده نیز ساکن هستند که هفت گونه آن بومی همین پارک به شمار می‌روند. یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک ملی، معبد سیثولپائووا (Sithulpauwwa) است که زمانی بیش از ۱۲ هزار راهب در آن زندگی می‌کردند.

۵. شهر میریسا

Mirissa

Mirissa

اگر در سفر خود به سریلانکا به دنبال گذراندن اوقات خود در مکانی گرمسیری و بهشتی هستید، پس شهر میریسا (Mirissa) می‌تواند بهترین گزینه شما باشد. در اینجا، نخل‌های نارگیل در کنار سواحلی درخشان و زیبا قرار گرفته‌اند و مناظری بسیار تماشایی و خیره‌کننده را خلق کرده‌اند.

این منطقه هلالی شکل به خاطر داشتن غروب‌ها و طلوع‌های بسیار شگفت‌انگیز خودش در سریلانکا شهرت دارد و این در حالی است که اینجا کاملا بکر باقی مانده و هیچ تفرجگاه یا استراحتگاه لوکسی را نمی‌توان در آنجا پیدا کرد. میریسا بزرگترین بندر ماهیگیری در جنوب سریلانکا به شمار می‌رود و بهترین مکان برای تماشای دلفین و نهنگ است.

۴. شهر باستانی پولونارووا

Polonnaruwa

Polonnaruwa

شهر باستانی پولونارووا (Polonnaruwa) به عنوان دومین پادشاهی قدیمی در سریلانکا شناخته می‌شود که ویرانه‌های باستانی به جامانده از آن امروزه به جاذبه گردشگری بسیار جذابی تبدیل شده‌اند. این ویرانه‌ها متعلق به قرن دوازدهم میلادی هستند و به خوبی نیز تا به امروز حفظ شده‌اند. در اینجا می‌توانید در کنار بازدید از موزه باستان‌شناسی، از دیگر نقاط همچون کاخ سلطنتی نیز دیدن کنید، کاخی که شامل بیش از ۵۰ ساختمان می‌شود.

۳. شهر کندی

Kandy

Kandy

کندی (Kandy) به عنوان دومین شهر بزرگ سریلانکا شناخته می‌شود که مکان ایدئالی برای رفتن به کوهستان‌های مرکزی و مزارع استوایی این کشور به شمار می‌رود. در سفر از کلمبو به کندی، شما شاهد برخی از زیباترین مناظر خواهید بود و همین نیز باعث شده تا از این جاده به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های سریلانکا یاد کنند.

شهر کندی که آخرین پایتخت پادشاهی‌های باستانی بوده، امروزه یکی از مقدس‌ترین معابد بودایی در جهان یعنی معبد دندان مقدس (Temple of the Tooth Relic) را در خودش جای داده است. فستیوال‌های رنگارنگ این معبد نیز از جمله دیدنی‌هایی است که باید در سفر خود به این شهر آن را مشاهده کنید.

۲. شهر گال

Galle

Galle

مشهورترین جاذبه گردشگری شهر گال (Galle)، قلعه قرن هفدهمی آن به شمار می‌رود که توسط استعمارگران هلندی ساخته شده است. این قلعه در دماغه‌ای مشرف به اقیانوس هند قرار گرفته است و به دلیل سبک معماری خودش شهرت دارد.

این قلعه امروزه تنها یک کاخ زیبا نیست و در داخل آن دادگاه‌ها و مشاغل مختلفی دایر هستند. شهر گال به عنوان یک مستعمره هنری شناخته می‌شود که بیشتر جامعه آن از مهاجران تشکیل شده به طوریکه حدود یک سوم از خانه‌های شهر متعلق به خارجی‌ها است.

۱. شهر باستانی سیگیریا

Sigiriya

Sigiriya

یکی از جاذبه‌های برجسته سریلانکا، شهر باستانی سیگیریا (Sigiriya) است که در بالای فلاتی به ارتفاع تقریبا ۱۸۰ متری و با شیبی بسیار تند قرار دارد. این فلات صخره‌ای که به نام Lion’s Rock شهرت دارد، به مناطق و جنگل‌های پیرامون خود اشراف دارد و تنها راه دسترسی به بالای آن نیز از راه‌پله‌ها و اتاق‌هایی است که در داخل صخره کنده‌کاری شده‌اند.

قدمت این شهر خیره‌کننده و تماشایی به قرن سوم پیش از میلاد باز می‌گردد که در آن زمان از آن به عنوان یک صومعه استفاده می‌شد و بعدا نیز به کاخلی سلطنتی تبدیل شد. ساکنین محلی از اینجا به عنوان هشتمین شگفتی و عجایب جهان یاد می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو