دیدنی های سریلانکا و بهترین نقاط گردشگری این کشور

دیدنی های سریلانکا و بهترین نقاط گردشگری این کشور


منبع: آرگا

116

1399/1/23

22:35


سریلانکا یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در دنیا است این منطقه دارای صخره هایی مرتفع است جاذبه هایی که در سریلانکا وجود دارند هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند. جالب است بدانید یکی از معروف ترین صخره های این منطقه توسط پادشاه کاساپای اول ساخته شده است و به لحاظ چشم اندازهای طبیعی از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد.

منطقه سریلانکا با وجود جنگ های پی در پی که در سال های اخیر داشته است با بحران های متعددی مواجه شد جالب است بدانید منطقه تماشایی سریلانکا که به عنوان جواهری زیبا در اقیانوس هند شناخته می شود هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلفی به خود جذب می کند. چشم اندازهای این منطقه بسیار زیبا و تماشایی هستند از جذابیت هایی که می توانید  در این منطقه مشاهده کنید می توانید به جاذبه های طبیعی و تاریخی اشاره کنیم قدمت تاریخی این منطقه نیز بسیار بالا است از این رو جاذبه های تاریخی زیادی در آن وجود دارد. خیلی از گردشگرانی که به سریلانکا سفر می کنند سعی دارند تا از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در این منطقه دیدن کنند با توجه به بحران هایی که در سال های اخیر عاید این کشور بوده است موقعیت های بحرانی زیادی را تجربه کرده است اما با این وجود پیشرفت های متعددی نیز داشته است و در جذب توریست نیز بسیار موفق بوده است. از زیبایی های دیگر این منطقه می توان به سواحل زیبای شنی آن اشاره کرد چشم اندازهایی که این سواحل وجود دارد بی شک توجه شما را به خود جلب می کند و می توانید از زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید. شما گردشگران و علاقه مندانی که قصد سفر به سریلانکا را دارید می توانید در ادامه این بخش با جاذبه های توریستی مختلفی از این منطقه آشنا شوید.

دیدنی های سریلانکا را بشناسید:

جزیره سریلانکا پر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است در این جزیره می توانید معابدی را مشاهده کنید که قدمت تاریخی دارند و متعلق به دوران باستانی آن می باشند گردش و تفریح کردن در سریلانکا با تجربه های متعددی برای شما عزیزان همراه است. در برخی از مناطق این جزیره نیز مناطق محافظت شده ای وجود دارند که به لحاظ زیست بومی دارای اهمیت زیادی هستند و یکی دیگر از جاذبه های زیبایی هستند که می توانید در این جزیره مشاهده کنید. در این بخش می توانید مطالب متعددی را همه چیز را درباره زندگی در کشور سریلانکا مطالعه کنید و بیشتر با جاذبه های توریستی این منطقه نیز آشنا شوید.

 

شهر مقدس آنیوراداپورا:

یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا شهر مقدس آنیوراداپورا است این شهر یکی از مهم ترین مناطق و جاذبه های تاریخی است که در میان آثار تاریخی میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است علت جذابیت این شهر در میان گردشگران وجود جاذبه های باستانی و تاریخی است که از دوران گذشته بر جای مانده است بسیاری از بناهایی که در این منطقه ویران شده اند اکنون ویرانه های محافظت شده ای هستند ارزش تاریخی بالایی دارند. این شهر در منطقه شمالی سریلانکا واقع شده است و فاصله آن نیز تا کلمبو ۲۰۶ کیلومتر است از نواحی اطراف این شهر می توان به رود اویا مالواتیو اشاره کرد که از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند.

جاذبه سریلانکا

معبد غار دامبولا:

این معبد تاریخی در غار دامبولا ساخته شده است و جالب است بدانید که یکی از مهم ترین و موثرترین معابد می باشد فاصله این غار تا شهر دامبولا نیز ۱۵۰ کیلومتر است و در مناطق شرقی کلمبو که دارای دشت های خشک است واقع شده است. این معبد یکی از مهم ترین معابد محافظ شده ای است که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند و در میان غارهای آسیا نیز بسیار شناخته شده و معروف است.

مکان های تاریخی سریلانکا

شهر باستانی پولوناروا:

از دیگر دیدنی های سریلانکا می توان به این شهر باستانی و تاریخی ارزشمند اشاره کرد این شهر نیز در شمال سریلانکا واقع شده است و به عنوان یکی از دومین شهرهای تاریخی در این جزیره شناخته می شود. در اواخر قرن دهم به دلیل حمله های وحشیانه ای که به پایتخت قبلی صورت گرفت پولوناروا به عنوان پایتخت این جزیره شناخته شد. این شهر تاریخی که مدت ها است به عنوان پایتخت سریلانکا شناخته می شود از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار است و قطب مهمی در پیشرفت های اقتصادی آن محسوب می شود. یکی از مهم ترین تفریحاتی که می توانید در این شهر از آن لذت ببرید قدم زدن در سواحل شرقی است که به این منطقه نزدیک شده اند.

معبد سریلانکا

معبد توث رلیک:

معبد توث رلیک در معابد قرن شانزدهم سری دالا مالیگاوا قرار دارند و به عنوان معبد دندان بودای مقدس شناخته می شوند جالب است بدانید که این معبد هر شش سال یک بار امکان بازدید دارد و به عنوان یکی از مهم ترین دیدنی های سریلاکا است که به عنوان بناهای باستانی آن نیز محسوب می شود. حمله ای که در سال ۱۹۹۸ به این معبد انجام شده است خسارت های زیادی را بر آن متحمل کرده است و یکی از مهم ترین گنبدهای آن که گنبد شش ضلعی است از بین  رفته است. این معبد مجدد بازسازی شده است و جالب است بدانید که در جعبه ای از طلا با نام چدی قرار دارد این معبد نیز از جابه های تاریخی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

چشم انداز سریلانکا

 

شهر ساحلی هیکادوا:

این شهر یکی دیگر از دیدنی های سریلانکا است این شواحل دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی است این شهر در سواحل جنوبی سریلانکا واقع شده است و می توانید چشم اندازهای زیادی را در آن مشاهده کنید. این شهر ساحلی با امکانات تفریحی متعددی که برای گردشگران دارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری از شمال شهر گاله واقع شده است و در نواحی اطراف کلمبو واقع شده است. این ساحل از جمله سواحلی است که دارای قدمت تاریخی زیادی است و در سال ۱۹۶۰ توسط توریست ها در این منطقه کشف شده است با بازدید از جذابیت های این سواحل می توانید تفریح و سفر خود را دو چندان کنید.

آشنایی با دیدنی های سریلانکا

در راهنمای سفر به سریلانکا می توانید اطلاعات گردشگری متعددی را درباره این منطقه گردشگری مطالعه کنید  جاذبه های گردشگری و توریستی که با سفر به سریلانکا می توانید از آن ها دیدن کنید بسیار دیدنی و تماشایی هستند و در بالا نیز به برخی از مهم ترین جاذبه های آن اشاره شده است. این جزیره به دلیل تنوع آب و هوایی که دارد بسیار متنوع و جذاب است و بی شک توجه شما را به خود جلب می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو