فیس بوک در کمبریج آنالیتیکا با انتقادهای زیادی در سراسر جهان روبرو شد. اکثر کاربران فعال آن حساب کاربری خود را حذف کردند و تمام داده های خود را که در سرورهای فیس بوک آپلود کرده بودند دانلود کردند. تا چند روز پیش این امکان در اینستاگرام وجود نداشت. در این مطلب از سلام دنیا درباره نحوه دانلود داده ها از اینستا صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چگونه دیتا اینستا را دانلود کنیم؟

فیس بوک مالک اینستاگرام بود که در سال 2010 حضور خود را تقریباً 8 سال طول کشید تا به کاربران خود قابلیتی برای دانلود داده های خود ارائه دهد. در این بین بسیاری از ابزارها و برنامه های شخص ثالث توسعه یافتند که دانلود کامل داده ها را از اینستاگرام انجام می دادند. با این حال، از آنجایی که این برنامه ها به جزئیات ورود به اینستاگرام نیاز دارند، بنابراین همیشه در مورد امنیت حساب کاربری خود شک و تردیدی در ذهن کاربر وجود دارد.


حتما بخوانید: ساخت اکانت اینستاگرام در گوگل کروم


اما اکنون با جدیدترین قابلیت دانلود دیتا توسط اینستاگرام، کاربر می تواند در هر زمانی که بخواهد داده های خود را دانلود کند. این ویژگی در حال حاضر فقط در وب در دسترس است، با این حال اینستاگرام قول می دهد که در آینده برای کاربران iOS و اندروید خود نیز عرضه شود. بنابراین، اگر می‌خواهید تمام داده‌های اینستاگرام خود را دانلود کنید، فقط مراحل گام به گام شرح داده شده در مقاله زیر را دنبال کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا

تمام داده های اینستاگرام خود را دانلود کنید

این جدیدترین افزوده شده از ویژگی دانلود داده توسط اینستاگرام نه تنها شفافیت را افزایش می دهد، بلکه به همه کاربران خود کنترل بسیار مورد نیاز روی داده های خود را نیز ارائه می دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک آرشیو از تمام داده‌های اینستاگرام خود را که آپلود کرده‌اید دریافت کنید، تا انتها به خواندن ادامه دهید.

دانلود جدیدترین نسخه اینستاگرام

1. اینستاگرام را در مرورگر وب مورد علاقه خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. اکنون روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا1


2. روی نماد چرخ دنده در کنار Edit Profile کلیک کنید تا منوی تنظیمات باز شود.

نحوه دانلود داده ها از اینستا2

3.  در منوی تنظیمات، privacy and security را انتخاب کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا3


4. در پنجره تنظیمات privacy and security به پایین اسکرول کنید و روی Request Download در Data Download کلیک کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا4


5. آدرس ایمیل خود را در قسمت ایمیل وارد کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا5

6. رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کرده و روی دکمه درخواست دانلود کلیک کنید.

نحوه دانلود داده ها از اینستا6

7. اکنون پیامی ظاهر می شود مبنی بر اینکه اینستاگرام شروع به ایجاد یک فایل از تمام داده های به اشتراک گذاشته شده شما کرده است و پس از آماده شدن برای شما ایمیل می فرستد.


حتما بخوانید: نحوه دی اکتیو کردن پیج اینستاگرام


همچنین اینستاگرام اعلام کرده است که ارسال اطلاعات شما تا 48 ساعت طول می کشد اما در بیشتر موارد کمتر از یک ساعت طول می کشد. در مورد من، من لینک دانلود داده های خود را در عرض 20 دقیقه دریافت کردم.

نحوه دانلود داده ها از اینستا7

Download data در اینستاگرام چیست

8. اکنون پس از مدتی ایمیلی از اینستاگرام دریافت خواهید کرد که حاوی لینک پایین برای داده های شماست.

نحوه دانلود داده ها از اینستا8

9. ایمیل را باز کنید و روی Download Data کلیک کنید تا تمام داده هایی که در اینستاگرام آپلود کرده اید دانلود شود.

نحوه دانلود داده ها از اینستا9

توجه: لینک دانلود شامل تمام اطلاعات شخصی شما مانند اطلاعات کامل نمایه، عکس هایی که به اشتراک گذاشته اید، نظراتی که ارسال کرده اید و موارد دیگر می باشد. بنابراین، هنگام بارگیری داده‌ها، مطمئن شوید که آن‌ها را در رایانه شخصی خود دانلود می‌کنید نه در رایانه عمومی. همچنین لینک دانلود 4 روز از تاریخ دریافت شما معتبر خواهد بود.

سخن آخر

اعتقاد بر این است که اینستاگرام به منظور مطابقت با مقررات جدید حفاظت از داده های اروپا که از 25 ماه مه اجرایی می شود، ملزم به انتشار ویژگی دانلود داده ها بود. با توجه به مراحل آمده در خصوص نحوه دانلود داده ها در اینستاگرام امیدواریم توانسته باشید که از عهده دانلود ایتای اینستای خود بر آمده باشید.