بهترین انیمه‌های سینمایی دهه ۹۰ میلادی

بهترین انیمه‌های سینمایی دهه ۹۰ میلادی


منبع: فوت و فن

3

1402/2/11

11:46


انیمه‌های دهه ۹۰ میلادی نسبت به دیگر دهه‌ها بسیار برجسته و درخشان هستند و کیفیت داستان آن‌ها با پیچ و خم‌های فراوان بسیار بالا است.

بهترین انیمه‌های سینمایی دهه ۹۰ میلادی

انیمه‌های دهه ۹۰ میلادی نسبت به دیگر دهه‌ها بسیار برجسته و درخشان هستند و کیفیت داستان آن‌ها با پیچ و خم‌های فراوان بسیار بالا است. سبک بصری متمایز این نوع آثار همچنین نسبت به دهه‌های قبل از آن و همچنین انیمه‌های مدرن تفاوت دارد و همین نیز سبب شده تا تماشای این آثار حس لذت‌بخش و متفاوتی داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های دهه ۹۰ میلادی بپردازیم.

۱۰. انیمه زمزمه قلب (Whisper of the Heart) محصول سال ۱۹۹۵

Whisper of the Heart (1995)

Whisper of the Heart (1995)

انیمه سینمایی زمزمه قلب (Whisper of the Heart) در سال ۱۹۹۵ میلادی روی پرده سینماها اکران و توسط استودیو Toho پخش و در ژانر عاشقانه و کمدی ساخته شده است. این اثر بر اساس مانگایی به همین نام نوشته شده و انیمیشن‌سازی آن را استودیو جیبلی انجام داده است. این فیلم داستان عاشقانه بین یک دختر عاشق کتاب و پسری را دنبال می‌کند که کتاب‌های جالبی در اختیار دارد. در ادامه مشخص می‌شود که این پسر با گرفتن این کتاب‌ها به دنبال جلب توجه این دختر بوده و همین نیز شروع ماجراجویی خواندن و نوشتن این دو نفر می‌شود. این فیلم یک اثر صمیمانه و دوست‌داشتنی به شمار می‌رود که بینش بسیار خوبی از درون این کاراکترها را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

۹. انیمیشن مبارز خیابانی ۲ محصول سال ۱۹۹۴

Street Fighter II: The Animated Movie (1994)

Street Fighter II: The Animated Movie (1994)

انیمیشن مبارز خیابانی ۲ (Street Fighter II: The Animated Movie) در سال ۱۹۹۴ میلادی روی پرده سینماها پخش شده بود و با وجود نامش، یک دنباله نیست و در حقیقت، اقتباسی از یک بازی ویدیویی به همین نام است. مجموعه بازی‌های ویدیویی مبارز خیابانی شهرتی جهانی دارند و داستان آن نیز فردی به نام ریو را دنبال می‌کند که در تلاش است تا شخصیت شروری به نام بیسون را شکست بدهد. این انیمه سینمایی همانند یک نامه عاشقانه به علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود و انیمیشن‌سازی بسیار زیبا و دلنشینی دارد.

۸. انیمه همین دیروز محصول سال ۱۹۹۱

Only Yesterday (1991)

Only Yesterday (1991)

انیمه همین دیروز (Only Yesterday) یک اثر در ژانر درام به شمار می‌رود که توسط استودیو جیبلی ساخته شده و اقتباسی از مانگایی به همین نام محصول سال ۱۹۸۲ میلادی است و در گیشه به موفقیت خوبی دست پیدا کرد و در همان سال به پرفروش‌ترین فیلم در ژاپن تبدیل شد.

این انیمه سینمایی داستان یک کارمند اداری را دنبال می‌کند که به حومه شهر سفر می‌کند. در قطار، او خاطرات بزرگ شدن در توکیو را به یاد می‌آورد و به خاطرش می‌آید که چگونه می‌خواست به تعطیلات خارج از شهر برود، دقیقا مثل دوستانش که خانواده‌هایشان در بیرون شهر قرار دارد.

۷. انیمه خاطرات کایوکو محصول سال ۱۹۹۱

Kayaoko's Diary (1991)

Kayaoko’s Diary (1991)

انیمه سینمایی خاطرات کایوکو (Kayaoko’s Diary) یک انیمه بسیار عالی و درخشان به شمار می‌رود که در اوایل دهه ۹۰ میلادی پخش شد و داستان دختری جوان را روایت می‌کند که در طی جنگ جهانی دوم زندگی می‌کند. خانواده او به دلیل مشکلات ناشی از جنگ از هم پاشیده و او مجبور است برای زنده ماندن به جاهای مختلف برود و در عین حال باید از وحشت‌های جنگ نیز دوری کند. او در ابتدا یک بچه ساده و خوشحال بوده اما در ادامه متوجه می‌شود که چطور جنگ روی زندگی او تأثیر گذاشته است. این اثر سینمایی به خوبی توانسته عذاب و رنج جنگ را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

۶. انیمه جین رو: فرقه گرگ‌ها محصول سال ۱۹۹۹

Jin-Roh: The Wolf Brigade (1999)

Jin-Roh: The Wolf Brigade (1999)

انیمه سینمایی جین رو: فرقه گرگ‌ها (Jin-Roh: The Wolf Brigade) یک اثر اکشن و مهیج به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه مانگایی به همین نام ساخته شده و داستان یک عضو از نیروی پلیس ویژه به نام کازوکی فوسه را در دهه پنجاه میلادی دنبال می‌کند. او در شورش‌های ژاپن در دهه پنجاه میلادی مشغول به کار است و از کشتن دختری امتناء می‌کند که یک بمب انتحاری را منفجر می‌کند. او در ادامه به مزار این دختر می‌رود و در آنجا نیز با خواهر وی آشنا می‌شود و رابطه‌ای با او شکل می‌دهد.

۵. انیمه آبی تمام عیار محصول سال ۱۹۹۷

Perfect Blue (1997)

Perfect Blue (1997)

انیمه سینمایی آبی تمام عیار (Perfect Blue) یک اثر سینمایی مهیج و روانشناختی است که در سال ۱۹۹۷ میلادی منتشر شده و سکان کارگردانی آن را نیز ساتوشی کن در دست داشته است. این اثر بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و داستان یک خواننده پاپ را روایت می‌کند که بخشی از یک گروه است و تصمیم می‌گیرد تا این کار را کنار بگذارد و به بازیگری روی بیاورد اما طرفداران دو آتیشه‌اش از این کار استقبال نمی‌کنند. یکی از همین طرفداران نیز به دنبال وی به راه می‌افتد و افراد پیرامون این دختر نیز شروع به کشته شدن می‌کنند. جلوه‌های بصری هوشمندانه و خیره‌کننده این اثر سبب شده تا تماشای آن یک تجربه منحصربه‌فرد را رقم بزند.

۴. انیمه پوکمن محصول سال ۱۹۹۸

Pokémon: The First Movie (1998)

Pokémon: The First Movie (1998)

انیمه سینمایی پوکمن (Pokémon: The First Movie) اثری در ژانر فانتزی و ماجراجویی به شمار می‌رود که ماجراجویی‌های اش کچوم و پیکاچو را دنبال می‌کند که با هیولاهای افسانه‌ای در جزیره‌ای اسراسرآمیز روبه‌رو می‌شوند. همانطور که از نامش پیدا است، این اولین فیلم از مجموعه بسیار محبوب پوکمن بود، مجموعه‌ای که توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. کاراکترهای تأثیرگذار و پایان احساسی این اثر در ذهن بسیاری از مخاطبان ماندگار شده و با اینکه مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت اما بیننده‌ها آن را بسیار دوست داشتند.

۳. انیمه شاهزاده مونونوکه محصول سال ۱۹۹۷

Princess Mononoke (1997)

Princess Mononoke (1997)

انیمه سینمایی شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke) یک اثر حماسی فانتزی به شمار می‌رود که توسط استودیو جیبلی ساخته شده و سکان کارگردانی آن را نیز هایائو میازاکی در دست داشته است. این اثر داستان یک مسافر به نام آشیتاکا را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن درمانی برای یک طلسم است. در طول سفرهایش، او درگیر جنگی بین ارواح جنگلی و کلونی معدن‌کاری در همان نزدیکی می‌شود. داستان پیچیده در کنار انیمیشن سازی روان سبب شده تا این اثر بسیار درخشان و موفق باشد.

۲. انیمه شبح درون پوسته محصول سال ۱۹۹۵

Ghost in the Shell (1995)

Ghost in the Shell (1995)

انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) یک اثر سایبرپانک و علمی تخیلی به شمار می‌رود که توسط مامورو اوسشی کارگردانی شده و داستان یک افسر پلیس سایبورگ به نام موتوکو کوساناگی را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن یک هکر مرموز است. این فیلم در آینده‌ای دیجیتالی جریان دارد که در آن، انسان‌های بسیاری به سایبورگ تبدیل شدند و همین نیز باعث شده تا خطر هک شدن آن‌ها بسیار بالا باشد.

۱. انیمه نئون جنسیس اوانگلیون: پایان اوانگلیون محصول سال ۱۹۹۷

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion (1997)

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion (1997)

انیمه سینمایی نئون جنسیس اوانگلیون: پایان اوانگلیون (Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion) اثری علمی تخیلی به شمار می‌رود که یک پایان متفاوت را برای انیمه‌ای سریالی به همین نام رقم می‌زند و داستان شخصیت‌های نوجوانی مختلفی را روایت می‌کند که به عنوان ربات‌های خلبان سعی در محافظت از انسان‌ها در برابر موجوداتی به نام فرشته‌ها دارند. با اینکه درک داستان ممکن است برای برخی سخت باشد اما این اثر بسیار سرگرم‌کننده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو