رئیسی: روابط بین ایران و سوریه، کاملا راهبردی و استراتژیک است

4

1402/2/13

12:14


رئیسی: روابط بین ایران و سوریه، کاملا راهبردی و استراتژیک است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این اولین گفتگوی یک رئیس جمهور ایران پس از بیش از ۱۰ سال با یک رسانه عرب‌زبان است. با توجه به سوابق طولانی مدیریتی در جمهوری اسلامی بفرمایید چه عناصری در این نظام وجود دارد که آن را اینچنین از داخل توانمند ساخته که همواره توانسته در برابر توطئه‌ها و جنگ مقاومت کند؛ رهبری نظام یا مردم یا کدام عامل دیگر اینچنین باعث قدرت نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت آن شده است؟

رئیس جمهور: بسم الله الرحمن الرحیم. توفیقی است برای بنده که بتوانم در این ساعت با مردم عزیز عرب سخن بگویم. از دست‌اندرکاران شبکه المیادین که زمینه این ارتباط را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.

درباره سوالی که جنابعالی مطرح کردید که رمز موفقیت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف چه بوده است، بنده رمز موفقیت جمهوری اسلامی را اولاً در ارتباط با دین و دین‌مداری مردم و ارتباط با خدا می‌دانم. مردم ما خدا باور هستند و این اعتقادشان به خدا رمز اقتدار آنهاست. ایمان به خدا به انسان قدرت می‌دهد. خداوند قدرت دارد و اگر کسی دل به او داد، صاحب قدرت می‌شود و اگر از او ترسید، از هیچ‌کس جز او ترسی نخواهد داشت. اگر کسی به خدا اعتماد کرد، یقین بداند او مظهر همه توانایی‌ها و قدرت‌هاست.

امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب به ملت ایران فرمودند به ۲ اصل اساسی توجه کنند، یک اتکال به خدا و دو اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خودشان. لذا رمز اول در موفقیت نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیزمان را در اتکال به خدا و ایمان می‌بینم که قدرت‌آفرین است.

نکته دوم که باید به آن توجه کرد، موضوع اعتماد به نفس و داشته‌های خودمان است. مردم ایران به این باور رسیدند که می‌توانند روی پای خود بایستند و برای اداره امور خود استقلال داشته باشند و متکی به بیگانگان نباشند. این اعتماد به خود و اعتماد به داشته‌های خود در باور ملت ایران نهادینه شد و این خود رمز قدرت دیگری در ملت ما است.

باور داشتن به قدرت و توانایی که در فرد فرد ملت و در جمیع امت اسلامی وجود دارد، خود رمز و عنصر مهمی است که بدانیم یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار، خودباوری و اعتقاد به خود و داشته‌های خود است.

نکته سوم نقش رهبری و هدایت رهبری در دوره امام بزرگوارمان، امام خمینی (ره) و بعد از ایشان در دوره جانشین به حق ایشان، امام خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) است. انصاف آن است که آنچه مردم، نظام و کشور را در عرصه‌های مختلف، علیرغم همه فراز و فرودها هدایت کرد و برای کشور اقتدار آفرید، رهبری و ولایت است. امروز مردم ما متوجه شدند که این نظام، خیمه‌ای است که عمود آن ولایت است؛ آنکه خیمه را برپا داشته، ولایت و امامت است و لذا به آن اعتقاد و باور دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو