طرز تهیه شله ماشکی | پلو ماش جنوبی

منبع: زرین بانو

5

1402/2/17

01:07


در این پست طرز تهیه شله ماشکی که یک پلوی ماش بسیار خوشمزه و خوش عطر جنوبی است به صورت قدم به قدم آموزش داده شده است. با این پست همراه زرین بانو باشید …

به نام خدا،دوستان و همراهان همیشگی مجله ی خانوادگی زرین بانو سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه.در بخش آموزش غذاهای ایرانی آشپزخانه ی زرین بانو با یک غذای بسیار خوشمزه ی جنوبی به نام ” شله ماشکی” در خدمتتونم.

طرز تهیه شله ماشکی

عکس از torshi.anardone

شله ماشکی یا همون ماش پلوی جنوبی یک دمپخت فوق العاده خوش عطر هستش که با ماش ، سیر تازه و کلم قمری تهیه میشه و در زمستون طرفداران زیادی داره.اگر شما هم علاقمندید این پلوی خوشمزه رو درست کنید؛ دعوت می کنم در ادامه با من همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شله ماشکی

پیاز 1 عدد بزرگ
سیر سبز 3 بوته
شوید 3 دسته
ماش پخته شده 1 لیوان
برنج 4 پیمانه
کلم قمری یا کلم سنگ 1 عدد
روغن به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم

رسپی شله ماشکی

 مرحله اول :

برای درست کردن این پلوی خوشمزه ابتدا ماش رو می شوییم و با کمی آب می پزیم.

مرحله دوم :

یک عدد پیاز رو نگینی خرد می کنیم . بوته های سیر و شوید رو هم روی تخته ی آشپزخانه خرد می کنیم. کلم قمری رو هم پوست گرفته و مکعبی نه خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم :

پیاز خرد شده رو داخل قابلمه می ریزیم. کمی روغن اضافه می کنیم و پیاز رو تفت می دیم تا سبک بشه.وقتی پیاز سبک شد؛ کمی زردچوبه اضافه می کنیم و چند ثانیه تفت می دیم.در ادامه کلم قمری های خرد شده رو اضافه و هم می زنیم. درب قابلمه رو می بندیم و 10 دقیقه زمان می دیم تا کلم قمری ها نرم بشه.حالا سیر سبز و شوید سبز خرد شده رو اضافه و هم می زنیم.

مرحله چهارم :

زمانی که ماش پخته شد به سبزیجات اضافه می کنیم.در ادامه برنج از قبل خیس خرده رو آب کش می کنیم و می ریزیم.کمی نمک هم می زنیم.1-2 لیوان آب اضافه می کنیم و درب قابلمه رو می زاریم تا دمپختکمون قشنگ شله بشه.به همین راحتی غذای بسیار خوشمزمون آماده میشه.

نوش جونتون

زمان آماده سازی : 30 دقیقه

زمان پخت : 45 دقیقه

شله ماشکی رو می تونید به عنوان ناهار یا شام میل کنید.

امیدوارم این غذای خوش عطر و طعم جنوبی رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی آموزش امگشت پلو روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه مگشت پلوی جنوبی

لحظاتتون به کام

حق یارتون

# مجله خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو