نتایج یک مطالعه جدید: درمان ناباروری مردان با بلند کردن اجسام سنگین

منبع: خبرنما

3

1402/2/20

16:43


درمان ناباروری مردان با بلند کردن اجسام سنگین: مطالعه‌ای که به تازگی توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد مردانی که در محل کار با بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین سر و کار دارند، اسپرم بیشتری تولید می‌کنند…

نتایج یک مطالعه جدید: درمان ناباروری مردان با بلند کردن اجسام سنگین

مطالعه‌ای که به تازگی توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد مردانی که در محل کار با بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین سر و کار دارند، اسپرم بیشتری تولید می‌کنند.

اگر شغل شما از نظر فیزیکی سنگین است پس احتمال تولید اسپرم بیشتر وجود دارد. مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan و Mass General Brigham در دانشگاه بریگام و بیمارستان زنان وابسته به هاروارد انجام شده، نشان داده مردانی که مشاغل سنگینی دارند و به طور منظم اجسام سنگین را بلند یا جابه‌جا می‌کنند، اسپرم بیشتری دارند.

یافته‌های این مطالعه در مجله Human Reproduction منتشر شده است. این تحقیق به منظور تعیین تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی بر باروری مردان انجام شده است.

بلند کردن اجسام سنگین راهی برای درمان ناباروری

این مطالعه روی 377 مرد متاهل که به دنبال درمان در یک مرکز باروری بودند، متمرکز شده است تا مشخص شود که آیا عوامل کاری یا شغلی با عملکرد بیضه مردها مرتبط است یا خیر؟!

این مردان متاهل اطلاعاتی در مورد روزهای کاری و شیوه کارشان در دسترس محققان قرار دادند که شامل اطلاعاتی در مورد سطح فعالیت بدنی آن‌ها در محل کار می‌شد، مانند این‌که آیا آن‌ها مسئول بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین نیز هستند یا خیر.

افزایش تولید اسپرم با کار فیزیکی

بر اساس یافته‌ها، مردانی که اغلب در محل کار اجسام سنگین را بلند یا جابه‌جا می‌کنند، 46 درصد غلظت اسپرم و 44 درصد تعداد کل اسپرم شان در مقایسه با مردانی که هرگز کارهای سنگین انجام نداده‌اند، بیشتر بوده است.

بالا رفتن غلظت تستوسترون با انجام کارهای سنگین

محققان همچنین دریافتند که مردان درگیر کارهای سنگین با فعالیت بدنی متوسط در محل کار، غلظت تستوسترون در گردش خون بالاتری در مقایسه با مردانی که فعالیت بدنی کمتر و سبک‌تر داشتند، از خود نشان داده بودند. همچنین غلظت استرادیول (یک هورمون زنانه) نیز در آن‌ها بالاتر بوده است.

ارتباط شیفت روز/شب و سطح تستوسترون

این مطالعه همچنین نشان داد مردانی که در شیفت شب یا شیفت های چرخشی کار می‌کردند، 24 درصد تستوسترون و 45 درصد غلظت استروژن بالاتری نسبت به مردانی داشتند که فقط در شیفت روز مشغول به کار بودند.

اطمینان به تحقیق فعلی یا یافته‌های تحقیقات قبلی

یافته‌های این مطالعه در تضاد با تحقیقات قبلی است که نتیجه آن عکس تحقیق جدید است. تحقیق قبلی ادعا می‌کند که “انجام کارهای سنگین فیزیکی با کاهش غلظت و تعداد کل اسپرم مرتبط است و شیفت کاری هیچ ارتباطی با کیفیت مایع منی ندارد.”

لیدیا مینگئز-آلارکون، اپیدمیولوژیست تولید مثل و محقق مشترک در مطالعه EARTH، به دانشگاه هاروارد گفت: کشف گام‌های عملی که افراد می‌توانند برای بهبود وضعیت باروری‌ و درمان ناباروری‌شان انجام دهند به نفع همه افراد بوده و تنها شامل مردان متاهل که دوست دارند پدر شوند، نمی گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو