هوش مصنوعی بارد؛ آموزش تصویری صحبت با هوش مصنوعی گوگل Bard

هوش مصنوعی بارد؛ آموزش تصویری صحبت با هوش مصنوعی گوگل Bard


منبع: پلازا

6

1402/2/24

16:04


هوش مصنوعی بارد؛ آموزش تصویری صحبت با هوش مصنوعی گوگل Bard

هوش مصنوعی گوگل بارد قرار است جدی‌ترین رقیب ChatGPT باشد. گوگل این هوش مصنوعی را به تازگی معرفی کرده و در آینده قصد دارد به‌شکل گسترده‌تری از Bard در محصولات و خدمات خود استفاده کند.

در طول چندماهی که از انتشار نسخه بتای عمومی هوش مصنوعی ChatGPT گذشته، این ربات توانسته توجه افراد زیادی را در سرتاسر جهان به خود جلب کند. با این حال گوگل خیلی زود از راه رسیده و قصد دارد با ربات هوش مصنوعی Bard، قدم بزرگی بردارد و به رقیبی جدی برای OpenAI و مایکروسافت تبدیل شود. 

فهرست مطالب

معرفی هوش مصنوعی بارد

مانند ChatGPT، گوگل بارد نیز یک هوش مصنوعی مبتنی بر مکالمه و چت است. می‌توانید از آن هر سوالی بپرسید و تا زمانی که سوال شما قوانین محتوایی این هوش مصنوعی را زیر پا نگذارد، بارد به‌شما پاسخ خواهد داد. 

بارد برپایه مدل زبانی PaLM 2 ساخته شده است. جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل زبانی گوگل که در جریان کنفرانس گوگل I/O در سال 2023 معرفی شد. این مدل زبانی نسخه جدیدتر PaLM است که گوگل آن را در سال 2022 معرفی کرده بود. نسخه جدیدتر به بارد این امکان را می‌دهد تا به‌شکل بهینه‌تری فعالیت کند. این مدل همچنین ایرادات مدل زبانی قبلی را نیز برطرف کرده است. 

این در حالی است که نسخه اول بارد از یک نسخه سبک مدل زبانی لمدا (LaMDA) استفاده می‌کرد. چرا که این مدل زبانی به قدرت پردازشی زیادی نیاز نداشت و به همین خاطر گوگل می‌توانست آن را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد. اما از طرف دیگر این موضوع سبب شد گوگل بارد در مقایسه با ChatGPT یک هوش مصنوعی ضعیف‌تر و ابتدایی‌تر به‌نطر برسد. حالا PaLM 2 جایگزین لمدا شده است تا به گفته گوگل، بارد به یک هوش مصنوعی توانمندتر تبدیل شود.

نحوه ی استفاده از Bard

استفاده از Bard در روزهای اولیه معرفی این هوش مصنوعی کار آسانی نبود و شما باید برای چت کردن با آن در لیست انتظار قرار می‌گرفتید. اما گوگل در کنفرانس I/O خود اعلام کرد که دیگر لیست انتظاری درکار نیست و کاربران در 180 کشور جهان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. مثل همیشه اما این سرویس برای کاربران داخل ایران در دسترس نیست. برای استفاده از آن باید با استفاده از یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی به این صفحه مراجعه و پس از ورود به حساب گوگل خود، روی Try Bard کلیک کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که هوش مصنوعی بارد فعلا در کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کانادا در دسترس نیست. بنابر این حتما باید با آی‌پی کشورهای دیگری به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

هوش مصنوعی بارد

در صفحه بعدی شرایط و ضوابط دسترسی به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Bard را مطالعه و روی I agree کلیک کنید.

هوش مصنوعی گوگل بارد

سپس پیام Bard is an experiment را مشاهده خواهید کرد که به‌شما اطلاع می‌دهد این هوش مصنوعی در مرحله آزمایشی است و ممکن است تمامی پاسخ‌های آن دقیق نباشند. روی Continue کلیک کنید. حالا همه‌چیز برای صحبت با هوش مصنوعی گوگل آماده است. در این صفحه و در کادر پایینی Enter a prompt here می‌توانید سوال خود را برای بارد تایپ و ارسال کنید. همچنین از پنل سمت چپ، با کلیک روی Bard Activity می‌توانید سوابق فعالیت خود در بارد را مشاهده کنید. با کلیک روی Updates هم می‌توانید به فهرست بروزرسانی‌های هوش مصنوعی بارد و تغییراتی که در هر نسخه داشته دسترسی پیدا کنید.

این هوش مصنوعی فعلا از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند. با این وجود گوگل در کنفرانس خود و در هنگام معرفی قابلیت های هوش مصنوعی Bard، قول پشتیبانی از زبان‌های بیشتر از جمله فارسی را نیز داده است و باید دید چه زمانی می‌توان با زبان فارسی با بارد چت کرد.

هوش مصنوعی گوگل بارد

پس از این که سوالتان را ارسال کنید، بارد بلافاصله پاسخ را برای شما ارسال می‌کند. می‌توانید با کلیک روی View other drafts، پاسخ‌های دیگر بارد به سوالتان را هم مشاهده کنید. 

هوش مصنوعی گوگل بارد

در انتهای هر پاسخ نیز گزینه‌هایی برای لایک، دیسلایک، استخراج پاسخ بارد و یا دسترسی به جستجوهای مرتبط با سوال شما در موتور جستجوی گوگل وجود دارد. به همین راحتی می‌توانید به ویژگی های هوش مصنوعی Bard دسترسی پیدا و هر سوالی از آن بپرسید. البته که سوال شما نباید قوانینی که هنگام راه‌اندازی با آن‌ها موافقت کرده‌اید را نقض کند.

گوگل عنوان کرده که در آینده قابلیت تبدیل متن به عکس را هم به بارد اضافه خواهد کرد. گوگل قصد دارد برای اضافه کردن این ویژگی از ابزار Firefly ساخت ادوبی بهره ببرد. این ابزار با استفاده از کتابخانه تصاویر استوک ادوبی کار می‌کند و کم کم در بسیاری نرم‌افزارهای ادوبی از جمله ادوبی اکسپرس قابل دسترسی است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

هوش مصنوعی (هوش ماشینی) چیست؟ | تاریخچه، ویژگی ها و ...
مریم‌‌ حسن‌پور07 مهر 1401 10:30

thumbnail

دیپ فیک چیست؟ معرفی چند نرم افزار و برنامه دیپ فیک ...
رقیه رنجبری16 خرداد 1401 14:30

سخن پایانی

هوش مصنوعی گوگل بارد با وجود این که در ابتدا روزهای خیلی راحتی را در مقایسه با ChatGPT تجربه نکرد اما گوگل توانسته برخی از ایرادات آن را برطرف کند. به‌خصوص حالا که قرار است از مدل زبانی بهینه‌تر و پیشرفته‌تری نیز برای این هوش مصنوعی استفاده کند. باید دید در آینده بارد می‌تواند مانند موتور جستجوی گوگل به انتخاب اول کاربران تبدیل شود یا خیر. نظر شما در مورد این هوش مصنوعی چیست؟ گوگل بارد را بهتر می‌دانید یا ChatGPT؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو