آموزش ساخت اکانت ChatGPT | چگونه از ایران حساب کاربری چت جی پی تی بسازیم؟

آموزش ساخت اکانت ChatGPT | چگونه از ایران حساب کاربری چت جی پی تی بسازیم؟


منبع: پلازا

3

1402/4/6

13:39


آموزش ساخت اکانت ChatGPT | چگونه از ایران حساب کاربری چت جی پی تی بسازیم؟

به احتمال زیاد اولین سؤال شما نیز در مورد نحوه ساخت اکانت چت جی پی تی است. در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های ثبت نام در ChatGPT و رفع مشکلات ورود به آن بپردازیم.

این روزها تب و تاب هوش مصنوعی و توانایی‌های عجیب و غریب آن در میان مردم به شدت افزایش یافته است. در میان انبوهی از ابزارهای هوش مصنوعی توسعه یافته، مؤسسه Open AI با توسعه هوش مصنوعی ChatGPT موفق شد از رقبای خود پیشی بگیرد. قبل از هر چیز کار خود را با آموزش نحوه ی ثبت نام در Open AI و ChatGPT شروع می‌کنیم و مراحل را به صورت گام به گام ادامه خواهیم داد. پس با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش ثبت نام ChatGPT؛ چگونه اکانت چت جی پی تی بسازیم؟

در این بخش به صورت گام به گام به نحوه ساخت اکانت چت جی پی تی خواهیم پرداخت. قبل از شروع کار لازم است خاطرنشان کنیم که کشورهایی مثل روسیه، چین، مصر و ایران از خدمات ChatGPT محروم هستند و به همین خاطر روش های ثبت نام و ساخت اکانت ChatGPT در ایران کمی متفاوت است؛ به همین دلیل قبل از شروع کار حتماً آدرس IP خودتان را از طریق ابزارهای تغییر آی‌پی تغییر دهید تا با خطا مواجه نشوید.

۱. گام اول: ابتدا وارد وب‌سایت رسمی OpenAI به این آدرس شوید تا صفحه‌ای مانند زیر به شما نمایش داده شود. در این صفحه روی گزینه «Sign Up» کلیک کنید تا به صفحه ثبت‌نام هدایت شوید.

گام اول ساخت اکانت ChatGPT

۲. گام دوم: در صفحه زیر، ایمیل معتبر خود را در کادر Email address وارد کنید و روی دکمه Continue بزنید تا به مرحله بعد بروید. اگر حساب گوگل یا مایکروسافت دارید به ترتیب می‌توانید از گزینه‌های پایین صفحه هم استفاده کنید.

گام دوم ساخت اکانت ChatGPT

۳. گام سوم: اگر از ایمیل خود برای ثبت‌نام استفاده کرده باشید از شما می‌خواهد یک رمز عبور ۸ رقمی مشخص کنید و پس از آن یک ایمیل فعال‌سازی به صورت زیر برای شما ارسال می‌شود.

در این صفحه باید بر روی دکمه Verify email address کلیک کنید تا ایمیل شما تأیید شود.

گام سوم ساخت اکانت ChatGPT

۴. گام چهارم: پس از انجام مراحل بالا به صفحه زیر می‌رسید. در این صفحه از شما می‌خواهد به ترتیب نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. پس از ورود نام، روی دکمه Continue کلیک کنید.

گام چهارم ساخت اکانت ChatGPT

۵. گام پنجم: در این مرحله، مطابق شکل زیر از شما می‌خواهد شماره تلفن خود را وارد کنید. نحوه ثبت نام کاربران ایرانی در ChatGPT در این مرحله با دیگران متفاوت است چون پیش‌شماره ایران پذیرفته نیست. راه حل این مشکل، استفاده از شماره مجازی است که به این صورت می‌توانید آن را تهیه کنید:

  • شماره مجازی رایگان: اگر با نحوه دریافت شماره مجازی رایگان آشنایی ندارید از این مقاله پلازا استفاده کنید.
  • شماره مجازی پولی: سایت‌هایی مانند نامبرلند در ازای دریافت هزینه، یک شماره مجازی به شما اختصاص می‌دهند. برای این کار تنها کافی است وارد این لینک شوید و روی دریافت شماره کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام در نامبرلند به یک شماره موبایل یا ایمیل نیاز دارید.

دریافت شماره از نامبرلند

پس از این‌که شماره مورد نظر خود را دریافت کردید آن را ثبت کنید و روی دکمه Send code کلیک کنید تا یک کد برای شما ارسال شود.

گام پنجم ساخت اکانت ChatGPT

۶. گام ششم: در صفحه زیر کد ۶ رقمی دریافت شده را وارد کنید.

گام ششم ساخت اکانت ChatGPT

۷. گام هفتم: در این گام باید هدف استفاده از Open AI را از میان ۴ گزینه زیر انتخاب کنید:

  • ساخت محصول
  • استفاده شخصی
  • پژوهش در حوزه هوش مصنوعی
  • شاغل به عنوان خبرنگار یا تولیدکننده محتوا

فرایند ساخت اکانت ChatGPT به پایان رسید و می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

نحوه ساخت اکانت چت جی پی تی و ارتقا به ChatGPT Plus

چت جی پی تی پلاس

این قسمت مخصوص عزیزانی است که خارج از ایران هستند و می‌توانند از طریق کارت اعتباری خود خرید کنند. نسخه ChatGPT Plus امکانات بیشتری مانند قابلیت دسترسی بیشتر در ساعات پرترافیک، پاسخگویی سریع‌تر، استفاده از GPT-4 و استفاده از قابلیت‌های جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ارتقای حساب خود کافی است گام‌های زیر را انجام دهید:

۱. گام اول: ابتدا از این لینک به حساب کاربری خود وارد شوید.

۲. گام دوم: روی آیکون «Upgrade to ChatGPT Plus» سمت چپ صفحه کلیک کنید.

۳. گام سوم: روی گزینه «Upgrade Plan» زیر ChatGPT Plus کلیک کنید.

‌۴. گام چهارم: اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. سپس روی گزینه Subscribe کلیک کنید تا پرداخت تکمیل شود.

حل مشکل ورود به ربات ChatGPT

ربات چت جی پی تی هم ممکن است مانند تمام سرویس‌های وب دیگر دچار مشکل شود. اگر پس از ساخت اکانت ChatGPT، در ورود به حساب خود مشکل دارید موارد زیر را بررسی کنید تا مشکل برطرف شود:

  • در صفحه ورود به حساب، اطلاعات ورودی خود را چک کنید تا خطایی رخ ندهد.
  • از این لینک وضعیت سرور ChatGPT را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از سرور نباشد.
  • اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. علاوه بر این از تغییر IP نیز اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت رفع نشدن مشکل، داده‌های سایت را از بخش settings مرورگر خود پاک کنید.
  • کش و کوکی‌ مرورگر خود را از بخش More tool و در ادامه Clear browsing data پاک کنید.
  • تمام افزونه‌های مرورگر خود را غیرفعال کنید.
  • در آخرین مرحله اگر مشکل حل نشد، دستگاه خود را ری‌استارت کنید.

بررسی وضعیت سرور چت جی پی تی

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

راهنمای تصویری استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney)
محمد علی محمدی25 اردیبهشت 1402 08:00

thumbnail

هوش مصنوعی بارد؛ آموزش تصویری صحبت با هوش مصنوعی گوگل ...
محمد علی محمدی24 اردیبهشت 1402 09:30

سؤالات متداول

1. آیا ربات ChatGPT رایگان است؟

بله. در حال حاضر شما می‌توانید به صورت رایگان از ربات استفاده کنید اما با پرداخت هزینه ماهانه می‌توانید اشتراک ChatGPT Plus تهیه کنید و از ویژگی‌هایی مثل پاسخ سریع‌تر، دسترسی سریع‌تر به قابلیت‌های جدید و قابلیت استفاده از ربات در اوج ترافیک بهره‌مند شوید.

2. آیا امکان ورود به ChatGPT بدون ثبت نام وجود دارد؟

خیر. امکان ورود به ChatGPT بدون ثبت نام وجود ندارد و برای دسترسی به آن حتماً باید یک حساب OpenAI به صورت رایگان ایجاد کنید. برای ایجاد این حساب نیز به یک ایمیل معتبر، رمز عبور هشت رقمی و یک شماره تلفن معتبر (غیر از شماره تلفن ایران) احتیاج دارید که در بخش آموزش ساخت حساب کاربری ChatGPT به تفصیل توضیح داده شد.

3. آیا اپلیکیشن چت جی پی تی عرضه شده است؟

در حال حاضر هیچ اپلیکیشنی از سوی OpenAI برای ChatGPT توسعه داده نشده است. تنها راه فعلی برای ورود به حساب، مرورگر دسکتاپ و موبایل است اما در آینده‌ای نزدیک اپلیکیشن آن منتشر خواهد شد.

4. آیا ثبت نام ChatGPT بدون شماره ممکن است؟

به دلایل امنیتی و حفظ امنیت پلتفرم ChatGPT، امکان ساخت اکانت بدون شماره تلفن مهیا نیست و از طرفی نمی‌توانید از پیش‌شماره‌های ایران استفاده کنید. قبل از شروع فرایند احراز هویت حتماً یک شماره مجازی مطابق آموزش تهیه کنید.

5. آیا ChatGPT امنیت دارد؟

چت جی پی تی برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران، داده‌ها را رمزنگاری می‌کند و برای امنیت بیشتر، بر روی سرورهای امن و با دسترسی محدود میزبانی می‌شود. البته توجه داشته باشید که در صورت هک شدن مدل ChatGPT، اطلاعات شما نیز نشت خواهد کرد و به همین دلیل توصیه می‌شود اطلاعات شخصی خود را به هیچ عنوان در اختیار ربات قرار ندهید.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت اجمالی با نحوه ثبت نام و آموزش ساخت اکانت ChatGPT آشنا شدیم. در صورتی که هنگام ورود به ربات با مشکل مواجه شدید حتماً مراحل حل مشکل ورود به ChatGPT را گام به گام انجام دهید تا مشکل برطرف شود. در صورتی که شما نیز با روش های دیگری برای ثبت نام در ChatGPT آشنا هستید، در بخش نظرات آن‌ها را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.اما شاید از خود بپرسید که  پاسخ منفی است. در حال حاضر بدون شماره تلفن نمی‌توانید به این چت بات در وبسایت اصلی دسترسی پیدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو